Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Ja, men det gör det inte till myndighetsutövning.
Det är ju för övrigt försäkringsbolagets egna pengar som de betalar ut ifall de beviljar ersättning. Sett ur det perspektivet är alla försäkringsbolag jäviga när de skadereglerar.
Man kan ju tycka att det är allvarliga ärenden när det rör sig om patientskador. Eftersom skadorna uppstod i privat vård så är det klinikens ansvarsförsäkring som gäller. Det är ett privat bolag eftersom skadorna uppstod hos privat klinik.
Det är lagstadgat att varje klinik, både inom privat och offentlig vård, måste ha en sådan försäkring. Som patient ska man per automatik vara försäkrad genom klinikens försäkring.
Lagen anger att patientskadelagen uppstod för patienternas skull och att bolag ska ta tillvara dom skadades rättigheter men min erfarenhet är att bolag tar på sig rollen som ohederliga antagonister. De har inga gränser för hur oseriöst, lögnaktigt, jävigt och kränkande de kan bete sig. Jag är extremt illa berörd.
Önskar att jag aldrig hade behövt bevittna vilka ohederliga och samvetslöss människor det finns. Jag kunde aldrig tro att det fanns människor som stod för ren ondska. Som förhindrar att en svårt skadad får upprättelse för det som har hänt. Det här har förvärrat mitt mående ännu mer.