2021-09-08, 18:36
Medlem
Som rubriken lyder.

Är det ens tillåtet av en handläggare att inte delge sitt namn i beslut? Jag får icke undertecknade brev och är förbjuden att ringa och att maila utan anledning.
Citera
2021-09-08, 18:39
Medlem
Varför skulle det inte vara tillåtet? Det är försäkringsbolaget som är din motpart inte enskilda handläggare.
Citera
2021-09-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 55271
Som rubriken lyder.

Är det ens tillåtet av en handläggare att inte delge sitt namn i beslut? Jag får icke undertecknade brev och är förbjuden att ringa och att maila utan anledning.

Vem skulle förbjuda det och varför?
Sedan är också frågan om det saknas namnuppgift eller enbart fysisk namnteckning, förändrar dock inte min frågeställning på föregående rad.

Min fetning: Nej, utan orsak så verkar det överflödigt.
Citera
2021-09-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Vem skulle förbjuda det och varför?
Sedan är också frågan om det saknas namnuppgift eller enbart fysisk namnteckning, förändrar dock inte min frågeställning på föregående rad.

Min fetning: Nej, utan orsak så verkar det överflödigt.

De har bara skrivit det och jag vet inte varför. Det är utan anledning iaf.

Det saknas både namnuppgift och underskrifter.

De har ignorerat alla mina klagomål också på handläggningen.
Citera
2021-09-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Varför skulle det inte vara tillåtet? Det är försäkringsbolaget som är din motpart inte enskilda handläggare.

Det är handläggare som fattar beslut.
Citera
2021-09-08, 19:11
Medlem
Citat:
Det är handläggare som fattar beslut.
Vilket då sker i företagets namn. Ofta ett förfarande som tillämpas för att inte den som skrivit brevet nödvändigtvis skall efterfrågas vid fortsatt kontakt. Sedan kan det finnas säkerhetsaspekter som föranleder namnfria brev också.
Citera
2021-09-08, 19:15
Medlem
Citat:
De har bara skrivit det och jag vet inte varför. Det är utan anledning iaf.

Det saknas både namnuppgift och underskrifter.

De har ignorerat alla mina klagomål också på handläggningen.

Som du märker blev det syftningsfel senast.

Står det att "beslutet är fast och kan ej överklagas" eller något liknande?
Har svårt att tänka mig det du egentligen hävdar, att de skriver "Genmäle via telefon eller e-post accepteras ej".
Citera
2021-09-08, 19:28
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Vilken handling saknar en underskrift eller namn?

Är det ett faktiskt beslut i ditt försäkringsärende eller är det brevet där de ber dig att sluta höra av dig till dem för jämnan?

Ett brev med en uppmaning till en kund som upplevs vara besvärlig är inte ett beslut.
Citera
2021-09-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag

Det är beroende i vilket ärende det är. Man kan säga, är det ett livspåverkande ärende, så måste namnteckning finnas. Ifall tjänstefel begås.
Citera
2021-09-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Vilket då sker i företagets namn. Ofta ett förfarande som tillämpas för att inte den som skrivit brevet nödvändigtvis skall efterfrågas vid fortsatt kontakt. Sedan kan det finnas säkerhetsaspekter som föranleder namnfria brev också.

Jag har INTE uppträtt på ett sådant sätt att det skulle vara motiverat att bete sig så.
Citera
2021-09-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Det är beroende i vilket ärende det är. Man kan säga, är det ett livspåverkande ärende, så måste namnteckning finnas. Ifall tjänstefel begås.

Tjänstefel kan bara begås av anställda i offentlig sektor, ej av anställda i det privata näringslivet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tjänstefel
Citera
2021-09-08, 19:48
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus

En handläggare på ett försäkringsbolag sysslar väl ändå inte med myndighetsutövning så jag har svårt att se hur de ska kunna begå tjänstefel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in