2021-09-05, 20:19
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Tanken har aldrig slagit dig att du helt enkelt inbillar dig? På samma sätt som elallergiker inbillar sig alla sina symptom?
Givetvis inte. Det är olika ingredienser och detta behövs ingen innehållsförteckning för att berätta för mig.

Samma som att morot och persika smakar, doftar och ser annorlunda ut.
Citera
2021-09-06, 13:00
Medlem
Smakat den nya nu, riktigt bra. Ingen direkt skillnad mot den gamla och mycket mindre kcal. Dom har skalat bort mer än 25%, riktigt bra faktiskt.
Citera
2021-09-06, 13:16
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nope, dom pudlade och numera är det bara socker i deras läsk igen.
OK, tack för info!
Citera
2021-09-06, 18:02
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Smakat den nya nu, riktigt bra. Ingen direkt skillnad mot den gamla och mycket mindre kcal. Dom har skalat bort mer än 25%, riktigt bra faktiskt.

Mycket mindre kcal är väl att ta i? Vill man inte ha i sig kcal så är väl Pepsi Max det logiska valet?
Citera
2021-09-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Mycket mindre kcal är väl att ta i? Vill man inte ha i sig kcal så är väl Pepsi Max det logiska valet?

Dom har ändå minskat det med 30%, rätt mycket i min bok. Utan att ändra smaken.
Man kan väl vilja ha mindre kcal men inte sockerfritt. Bättre produkt nu tycker jag.
Citera
2021-09-07, 10:08
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Dom har ändå minskat det med 30%, rätt mycket i min bok. Utan att ändra smaken.
Man kan väl vilja ha mindre kcal men inte sockerfritt. Bättre produkt nu tycker jag.

Man kan ju annars välja att inte dricka lika mycket läsk på en dag, eller ta en kortare promenad, eller äta nyttigare/mindre snarare att än av ren lathet hälla ned syntetiskt gift i sin strupe.

Att påstå att smaken inte är ändrad får en att tro att du trollar. Det är en helt annan typ av sötma. Men kanske är ni fjortistjejer alldeles för vanställda i smaksinnet, efter tusentals liter av det syntetiska giftet, så att ni ej känner skillnad?
Citera
2021-09-07, 10:20
Medlem
Dom vill väl att folk ska vara torsk på både sötningsmedel och socker.
Citera
2021-09-09, 00:13
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Det kan även bero på gummi arabicum. I princip alla stabiliseringsmedel genererar gastrointestinala biverkningar. Dessutom finns natriumbensoat med som ingrediens, vilket kan ge liknande symtom. Natriumbensoat kan även ihop med askorbinsyra bilda bensen, vilket är cancerframkallande.

Natriumbensoat i läsk är smörja och bör hällas ut. Detta är varför man bojkottar Cuba Cola.

Möjligt, får kanske kolla upp det där lite närmre

Citat:
Du kan omöjligt få ont i magen av sötningsmedel.

Jag får ju uppenbarligen det, så jo. Men visst, får kanske se om det är något annat som genererar det

Det är faktiskt samma med tuggummi med sötningsmedel

Om du inte får det så grattis, men jag får iallafall det. Dessutom är det riktigt socker man vill ha när man väl ska unna sig något
Citera
2021-09-09, 00:20
Avslutad
Jag tycker det är så jävla gott med sockerfria varianter.

Har aldrig kunnat dricka läsk med socker.

Men sötningsmedel är så djävulskt gott. Dricker alldelles för mycket dock
Citera
2021-09-09, 02:55
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Jag tycker det är så jävla gott med sockerfria varianter.

Har aldrig kunnat dricka läsk med socker.

Men sötningsmedel är så djävulskt gott. Dricker alldelles för mycket dock

Majoriteten av Regular Pepsi innehåller fortfarande en stor mängd socker, så du ska nog hålla dig till Pepsi Max, eller andra alternativ.

Regular Pepsi är utdrygad med en mindre mängd sötningsmedel vilket bidrar till att man kan minska mängden naturligt socker i läsken. Förstår inte riktigt din kommentar här riktigt, men många som konsumerar sötningsmedel har kognitiva nedsättningar.
Citera
2021-09-09, 05:34
Medlem
kommer snart bli sockerskatt på läsk mm många länder har redan infört det ,jag tycker det är bra
Citera
2021-09-09, 15:50
Avslutad
Citat:
Majoriteten av Regular Pepsi innehåller fortfarande en stor mängd socker, så du ska nog hålla dig till Pepsi Max, eller andra alternativ.

Regular Pepsi är utdrygad med en mindre mängd sötningsmedel vilket bidrar till att man kan minska mängden naturligt socker i läsken. Förstår inte riktigt din kommentar här riktigt, men många som konsumerar sötningsmedel har kognitiva nedsättningar.

Jag är lite förståndshandikappad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in