2021-09-04, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
PCB och Asbest användes frekvent i Sverige med och påträffas fortfarande.

Men jag förstår inte varför du blandad in allt möjligt när jag ber dig komma med källa på att sötningsmedel (i normal konsumtion) är farligt? Jag gissar du inte har några bevis och därför svingar vilt. Du drar all vetenskap över en kam.

okej om du är en advokat så förstår jag.

Ali har mördat 3 personer och skadat 10 personer och rånat 13 personer på gatan och gjort 1 bankrån och 6 butiksrån men du väljer att lita på ali när han även denna gång säger att han inte gjorde detta butiksrån utan den här gången måste du lita på mig.

du får gärna lita på samma skitföretag som skapade alla dessa gifter men lura inte i vanligt folk det. sitt i din lägenhet och drick skiten.
Citera
2021-09-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
okej om du är en advokat så förstår jag.

Ali har mördat 3 personer och skadat 10 personer och rånat 13 personer på gatan och gjort 1 bankrån och 6 butiksrån men du väljer att lita på ali när han även denna gång säger att han inte gjorde detta butiksrån utan den här gången måste du lita på mig.

du får gärna lita på samma skitföretag som skapade alla dessa gifter men lura inte i vanligt folk det. sitt i din lägenhet och drick skiten.

Jag tror på den vetenskapliga modellen. Hela vårt samhälle är byggt på den.

Men du verkar tro på allehanda konspirationsteorier.

Lycka till med det.
Citera
2021-09-04, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Kan du vara lite mer tydlig? Vilka kemikalier?
Kan du ge gälla på det där med PH värde i kolsyra och magen? För så som jag minns det finns det t om forskning på att kolsyra påverkar magen positivt, därför människor drack vichyvatten som huskur förr i tiden.

Du kan söka själv men det säger sig självt att det biologiska är hälsosammare för kroppen än det artificiellt framställda. Kroppen är inte anpassad för att processa och smälta konstgjorda ämnen på ett bra sätt.

Däremot finns det exempel från England på 1800-talet där människor som hängde i pubarna räddades från koleran då de drack bira istället för det smutsiga vattnet i brunnarna som bar smittan
Citera
2021-09-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Nya smaken måste tillkommit relativt nyligen. Har inte märkt något innan, har däremot sett ett djävla ståhej i att sälja rabatterad Pepsi, man vill väl fasa ut gamla sorten som finns kvar på lager.

Amatörerna har inte ens uppdaterat ingredienser på sin hemsida:

https://carlsbergsverige.se/produkter/pepsi/pepsi/

Den kom precis i dagarna.
Förändrat ean-kod men förpackningarna är indetiska.
Citera
2021-09-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Du kan söka själv men det säger sig självt att det biologiska är hälsosammare för kroppen än det artificiellt framställda. Kroppen är inte anpassad för att processa och smälta konstgjorda ämnen på ett bra sätt.

Är det verkligen så då? Och sen om du tittar rent kemiskt på aspartam så är det inget speciellt direkt, det är 2 aminosyror.
Citera
2021-09-04, 22:23
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Det är samma personer och företag i grunden som uppfann nervgiftet aspartam som också uppfann agent orange där folk föds missbildade än idag 50 år efter kriget med 2 huvuden,3armar och de sjukaste missbildningarna du kan tänka dig.

de har även uppfunnit annat skit som ddt och asbest som de sa var ofarligt i början och tillåme satt på småpojkars huvud på tv.

Sen så uppfann de genmanipulerad mat och super giftet roundup som förgiftat vattendrag i hela europa och i världen och folk har rester i sina kroppar.

Det är ofattbart att folk är så korkade att de litar på samma företag som aldrig gjort nånting för mänskligheten förutom att förgifta dom gång på gång.

Va? Asbest är naturligt förekommande mineraler, de har inte "uppfunnits"
Lite tokig kattkvinna över dina inlägg i övrigt med svamlandet om agent orange mm. Jag tror inte aspartam är nyttigt och föredrar naturliga alternativ, men det är sannolikt inte mindre nyttigt än stora intag av raffinerat socker.
Citera
2021-09-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Va? Asbest är naturligt förekommande mineraler, de har inte "uppfunnits"
Lite tokig kattkvinna över dina inlägg i övrigt med svamlandet om agent orange mm. Jag tror inte aspartam är nyttigt och föredrar naturliga alternativ, men det är sannolikt inte mindre nyttigt än stora intag av raffinerat socker.

svarade redan följande till en annan tok.

Okej använde asbest om vi ska vara petnoga.

de får dock en stor stämning emot sig pga asbesten och roundupen och annat skit som de gjort.

Glömde också nämna pcb som de dumpat i vatten i usa tillexempel.
Citera
2021-09-04, 22:31
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Okej, så kan det säkerligen vara. Men har du någon länk eller så jag kan läsa?
Studien i fråga som genomfördes under perioden 1992-2000 med en uppföljning många år senare där man drar svaga slutsatser.

Finns inget som kopplar sötningsmedel till cancer däremot verkar folk må fysiskt sämre åren som kom.
Citera
2021-09-04, 23:59
Avslutad
Citat:
Är det verkligen så då? Och sen om du tittar rent kemiskt på aspartam så är det inget speciellt direkt, det är 2 aminosyror.

Jasså, är det bara två aminosyror, och jag som trodde det var tre. Ja, men då så, då är det bara att trycka i sig aspartam tills man spyr!
Senast redigerad av RobRoys 2021-09-05 kl. 00:11.
Citera
2021-09-05, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jasså, är det bara två aminosyror, och jag som trodde det var tre. Ja, men då så, då är det bara att trycka i sig aspartam tills man spyr!

Har du andra uppgifter om att det är skadligt får du gärna komma med dom, jag läser dom gärna.
Men vad jag vet har man inte hittat några bevis på att det skulle vara dåligt med sötningsmedel.
Citera
2021-09-05, 01:37
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Har du andra uppgifter om att det är skadligt får du gärna komma med dom, jag läser dom gärna.
Men vad jag vet har man inte hittat några bevis på att det skulle vara dåligt med sötningsmedel.
Fel.
Känns direkt i halsen att det finns aspartam samt acefultam K.

Detta är inget att ha.
Citera
2021-09-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fel.
Känns direkt i halsen att det finns aspartam samt acefultam K.

Detta är inget att ha.

Tanken har aldrig slagit dig att du helt enkelt inbillar dig? På samma sätt som elallergiker inbillar sig alla sina symptom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in