2021-09-08, 17:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen då så.
Då slår vi fast att hon ljuger här.
Säkert har det med hennes mordplander att göra?

Till nästa punkt...

Nu J-VLAR ska hon åka dit.

För min del anser jag att du drar alldeles för stora växlar på vaga grunder.
Du vet varken om hon ljuger eller vad syftet ens skulle vara.
Du utgår direkt och slår också fast att hon ljuger och undanhåller.
Som att det är fakta.
Men snälla du, nog för du gärna vill tolka HD som pure as snow men;

Är det ens troligt att HD skulle glömt prata om Gigawoodstock?
GCs version av Rolls Royce och när hon pratar med andra om detta giga och båda jagar burkar konstant ihop som hobby.

Är det ens troligt att GC-intresserade JS skulle glömt detta då resan diskuteras frenetiskt!?

"visste inte ens ni skulle på giga"

Så ja. Jag utgår att hon undanhåller detta för JS på samma sätt som hon undanhåller resan till sin väninna.

Frågan är bara varför.
Senast redigerad av develi 2021-09-08 kl. 18:02.
Citera
2021-09-08, 18:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Är det vad JÅ säger dagen efter förhöret i HR?

Här hade jag nästan hoppats på dig, eftersom jag vet att du lyssnat på förhören i Hovrätten.

Jag cierade bara ur FUP och kompletteringen. Jag har nog inte lyssnat på förhöret i HR, så jag tänkte först hänvisa till dig. Jag tyckte mig närapå minnas att du hade skrivit något om det, eller om jag på annat sätt hade något i bakhuvudet om just batteriet...

Nu är jag lite trög här, men vad menar du med förhör dagen efter i HR?
Citera
2021-09-08, 18:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Nu frågade jag ju inte dig, utan ville ha det svaret från Lasse…

Ja, förlåt.
Inte meningen att lägga mig i...
Citera
2021-09-08, 18:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men snälla du, nog för du gärna vill tolka HD som pure as snow men;

Är det ens troligt att HD skulle glömt prata om Gigawoodstock?
GCs version av Rolls Royce och när hon pratar med andra om detta giga och båda jagar burkar konstant ihop som hobby.

Är det ens troligt att GC-intresserade JS skulle glömt detta då resan diskuteras frenetiskt!?

"visste inte ens ni skulle på giga"

Så ja. Jag utgår att hon undanhåller detta för JS på samma sätt som hon undanhåller resan till sin väninna.

Frågan är bara varför.

Allt är väl inte antingen eller?

Om jag inte tolkar det som att det är säkert at hon ljuger i den här frågan, betyder det väl inte att jag ser henne som "vit som snö"?

Jag har väldigt tydligt skrivit att hon beter sig skumt. Men orsaken, den tvistar vi om. Det betyder inte att jag tror att hon är en ängel. Knepet du kör med är avslöjat. Det påminner exakt om sådana gliringar jag har fått om hur jag ser på Lena, fast då av Smokey.

Glömt sa jag inte att jag trodde i första hand.

Jag tror att det inte är en hemlighet eftersom hon faktiskt säger det sen. Orsaken vet jag inte.

Det kan ha berott på att hon trodde att hon sagt det, men mest troligt är det för mig att hon undvikit att prata om resan för att hon vet att JS är negativ till den. Kanske det sätter igång snack om att han inte vill att hon ska åka, att hon bör tänka på vem SD är osv osv.

Bara spekulationer förstås.

Jag kan inte se riktigt varför hon skulle ljuga/mörka det, vilket skäl?

Och som sagt, sedan säga det ändå. Vad är vitsen?
Citera
2021-09-08, 18:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Visserligen är det en teori som skulle kunna stämma rent tekniskt med det som händer med sessionerna.

Från kompletteringen:
" Tillägg:
Joachim uppger dagen efter förhöret i telefon då han får ta del av utskriften, att han efter
förhöret talat med en kollega som är expert på IMS data. Kollegan, Joachim Gustavsson,
uppger att det som hände 00:47 som alternativ till ovan skulle kunna vara en händelse där
någon tar bort batteriet från telefonen, alternativt hastigt förstör telefonen tex lägger den i
vatten.
"

Men som det ser ut när Lena går ut vid halv tio på kvällen hemifrån så är batteriet nästan fulladdat.

A 145/97

Vid 21:30:00 hade hon 97 % och vid 21:40 har hon 94% laddning.

Citat:
Här hade jag nästan hoppats på dig, eftersom jag vet att du lyssnat på förhören i Hovrätten.

Jag cierade bara ur FUP och kompletteringen. Jag har nog inte lyssnat på förhöret i HR, så jag tänkte först hänvisa till dig. Jag tyckte mig närapå minnas att du hade skrivit något om det, eller om jag på annat sätt hade något i bakhuvudet om just batteriet...

Nu är jag lite trög här, men vad menar du med förhör dagen efter i HR?

Jag blev brydd för jag undrar när JÅ sa det här om batteriet.
I HR är han nämligen väldigt säker på sin sak: telefonen är förstörd. (Han säger för all del ”jag vill påstå”, men låter väldigt övertygad.)
Om han dagen efter det förhöret ändrar sej/reserverar sej så blir ju det förhöret inte alls lika mycket värt, eller hur man ska uttrycka det.

Edit: det fetade och lite fortsatt kan för all del betyda två saker.
JÅ har förhörts via telefon, och uppger dagen efter det förhöret att…
Eller:
JÅ ringer dagen efter förhöret och meddelar att…

Jag undrar alltså om han korrigerar sina uppgifter i HR, och om han gör det dagen efter genom att ringa.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-09-08 kl. 18:54.
Citera
2021-09-08, 18:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
I HR är han nämligen väldigt säker på sin sak: telefonen är förstörd. (Han säger för all del ”jag vill påstå”, men låter väldigt övertygad.)
Om han dagen efter det förhöret ändrar sej/reserverar sej så blir ju det förhöret inte alls lika mycket värt, eller hur man ska uttrycka det.

Du får ursäkta, menar inte alls att ifrågasätta, utan bara känner mig trögfattad nu. Vad menar du med dagen efter förhöret?

Kompletteringen är ju innan HR.

Det är helt klart att jag inte hänger med nu...

Jag tror iaf utifrån att du säger att JÅ i HR säger att han är helt säker på att telefonen är förstörd, då stämmer väl det? Det är ju det senaste, eller hur?
Citera
2021-09-08, 18:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Du får ursäkta, menar inte alls att ifrågasätta, utan bara känner mig trögfattad nu. Vad menar du med dagen efter förhöret?

Kompletteringen är ju innan HR.

Det är helt klart att jag inte hänger med nu...

Jag tror iaf utifrån att du säger att JÅ i HR säger att han är helt säker på att telefonen är förstörd, då stämmer väl det? Det är ju det senaste, eller hur?

Haha, nu skrev vi samtidigt. Jag gjorde ett tillägg.
Jag fick för mej att det kommit komplettering EFTER HR som jag inte kände till.
Men då tänker jag att det JÅ säger i HR är det senaste, och det rätta 😀
Citera
2021-09-08, 19:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, förlåt.
Inte meningen att lägga mig i...

En annan kom också in lite från sidan.
Det är väl så det funkar här. 🙂
Citera
2021-09-08, 19:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Haha, nu skrev vi samtidigt. Jag gjorde ett tillägg.
Jag fick för mej att det kommit komplettering EFTER HR som jag inte kände till.
Men då tänker jag att det JÅ säger i HR är det senaste, och det rätta 😀

Aha, nu hänger jag med!

Javisst, HR är det senaste och det är det som gäller.
Haha, jag är verkligen trög ibland.
Citera
2021-09-08, 19:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Aha, nu hänger jag med!

Javisst, HR är det senaste och det är det som gäller.
Haha, jag är verkligen trög ibland.

Jag blev iskall och trodde jag hade missat en komplettering… efter HR… 😮

Ang batteri eller ej så ställs frågan i HR om batteriet i LW:s mobil kan ha laddat ur 00:47 och då orsakat att mobilen slängts ut från nätet 01:41
På det svarar JÅ nekande.
Det kommer ingen följdfråga om huruvida det är möjligt att batteriet tagits ut ur mobilen, men jag antar (utan att veta) att det skulle ge samma effekt som ett urladdat batteri och därför inte vara ett troligt eller ens möjligt scenario.
Citera
2021-09-08, 19:32
Medlem
Citat:

Edit: det fetade och lite fortsatt kan för all del betyda två saker.
JÅ har förhörts via telefon, och uppger dagen efter det förhöret att…
Eller:
JÅ ringer dagen efter förhöret och meddelar att…

Jag undrar alltså om han korrigerar sina uppgifter i HR, och om han gör det dagen efter genom att ringa.

Han har troligtvis hörts i ett förhör av polisen, får det uppläst dagen efter för att godkänna att det stämmer, och passar då på att komplettera. Senare är HR-förhandlingen. Min gissning, men jag är inte 100%.
Citera
2021-09-08, 19:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Han har troligtvis hörts i ett förhör av polisen, får det uppläst dagen efter för att godkänna att det stämmer, och passar då på att komplettera. Senare är HR-förhandlingen. Min gissning, men jag är inte 100%.

notknapparen rätade ut frågetecknet. HR kommer senare och gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in