2021-09-08, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

■ 1: ) Jag bortser från allt annat i ditt inlägg utom meningen:

■ Citat HD: "Vad har han NU❗gjort" ? ... slut citat/

Är du säker på att det ska vara ett "NU" i uttalandet?

Aktbilaga och sida?

■ 1: ) Ja @notknapparen, det har under en mycket lång tid i L*na Wesstr*m-tråden varit väldigt flagrant, att du bortser från allt som har med den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD:s förehavanden under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Så fort, samt varje gång som "Natten:s Gräddelina Riddarinna" HD framförs i L*na Wesstr*m-tråden så öser du på för fulla muggar med olika bortförklaringar.

■ En fråga till HD-beskyddaren @notknapparen, vad har du att säga beträffande Mello-Mysten GC-6C-KK-4, det vill säga L*na Wesstr*m och❗den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD ? eller, du kanske har bortsett från det också ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-08, 16:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Som du ser så finns det skäl att vara motvals. Speciellt när du är i farten.

Och ja det har funnits goda skäl att ”gnälla på data”. Kanske inte lika goda att gnälla på HD i nio månader?
Undrade mer om det sammanföll med ditt fortsatta beteende? Provocera, vars motvalls.
Du startade ju upp för att reta SD?
Ville provocera honom med att dra avancerat datasnack i tråden så han skulle bli osäker inför HovR.

Jag tittar på HD ang hennes beteende.
Allt från att hon är skenhelig vid skilsmässan till korkat beteende som sjuksköterska.
Att hon hatar LW och vill se henne henne död och utan skrupler tar hennes loggar när hon brutalt mördats.

Jag undrar om det ligger till grund för delaktighet och insyn i mordet. Att hon hämnas och manipulerar. Hon har motiv, hon är en central figur i triangeldrama.
Det vill säga suspekt beteende. Sen kan man försöka bortförklara det mesta frenetiskt, även det uppenbart korkade i hennes beteende.
Skylla allt på SD fast hon är fullt kapabel att agera på egen hand.
Bejaka hennes forna status or what ever, som om det vore samma sak år 2018.

Att du åtagit dig nåt själv utnämnt kall att "nyansera" och försöka bejaka bilden av det hjärntvättade otrohetsoffret hjälper föga.

Det är ett mord och inte en tråd om HD som utsatt för otrohet och jag bryr mig i huvudsak om LW. Speciellt när de är två är antagonister sen många år och HD startar upp bråk i tiden upp till mordet.
Citera
2021-09-08, 16:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, jag vet det där.

Jag tänker att hon inte alls mörkar, utan kanske inte bara blivit uttalat?
Kanhända att JS inte gillar resan alls (ja, det gör han inte) och att de därför inte pratar så mycket om den? Att det blir lite känsligt s.a.s?

Eller så har hon trott att han visste? bara fallit bort?

Kanske det har med bråket om sviter och cachande att göra och JS sagt något till henne om att hon ska ta det lugnt?

Jag vet inte mer än du, och därför känner jag att man inte kan säga att hon mörkar/ljuger.
Vi vet helt enkelt inte.

Hon säger ju faktiskt det där i konversationen, som att det inte var någon hemlighet.

Därför tror jag mest att det inte är en lögn eller ett mörkande som du tror.
😂

HD, Queen bitch bland cacher, råkar glömma berätta om giga till JS?
Citera
2021-09-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

■ Vi har fattat att du tycker det. Du verkar hata HD lika mycket som LW gjorde. Vad driver dig att posta samma citat om och om igen dagarna i ända?

■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen utan till medlemmen @develi.

■ Medlemmen @develi kanske vill få de trångsynta till att bli lite❗mer klarsynta beträffande den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD.

■ En fråga till @Smokeonthewater: Är du rädd för att våga se sanningen i vitögat beträffande "Natten:s Gräddelina Riddarinna" HD ?

■ Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD hatade L*na Wesstr*m med sin fulla kraft vilket sålunda gav henne ett motiv till att få bort sin rival L*na Wesstr*m från jordens yta och sålunda röjd ur sin väg.

■ Citat HD: "Hoppas att hon är död" ... slut citat/

■ HD:s önskan, HD:s hopp, samt HD:s vilja, blev till sist en verklighet, jag undrar, har du @Smokeonthewater problem med att förstå just detta eller, trilskas du enbart för att du har ett riktat hat mot just brottsoffret
L*na Wesstr*m ?

Mvh/JM.
Citera
2021-09-08, 16:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vi har fattat att du tycker det. Du verkar hata HD lika mycket som LW gjorde. Vad driver dig att posta samma citat om och om igen dagarna i ända?
Vad driver dig att försöka få LW skyldig till sin egen död, uppvisa ett hat som är abnormt och försöka framstå som om du agerar i det godas tecken?

Jag hatar inte HD, den energin lägger jag inte på henne.
Jag anser hon har ett extremt misstänksamt beteende som tredje part i ett triangeldrama som slutar med mord.
Jag anser hon har ett mycket obehagligt resonemang och beteende.
Vilket jag inte skulle försöka bortförklara oavsett vilken person det än gäller och jag finner dig minst lika obehaglig - för att likt HD skyller du allt på offret.
Därför kommer jag upprepa det som är dubbelbottnat, lögnaktigt och känslokallt.

Jag anser även att nån sorts, i mitt tycke inbillad rarhet och omsorg, kan nån absurda nivåer och mer likna en dåres försvarstal.
Citera
2021-09-08, 17:01
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■1 Den avlidna människokroppen vilken upptäcktes under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018 låg vilandes på sin magsida, det vill säga inte❗på magen.

■ 2 Jag rekommenderar dig tills vidare att läsa artikel nummer ( 190 ) tidigare skriven av L*rs Ström*n.

■ 3 Enligt ovan skrivet: Polisen har missat flera grejer säger en❗av de privatspanarna som engagerat sig i Hj*rsta-mordet.

■ 4 Obs❗@Betongbaletten, inte❗Officiella spanare utan privata spanare.

■ 5 Jag har en kollega vilken jag tidigare har framfört i L*na Wesstr*m-tråden vid några tillfällen, bland annat då, gällande de fotografier som togs bakom bullerplanket samt då, gällande de färska rispmärken som vid det aktuella tillfället var synliga på bullerplanket:s insida. Några av fotografierna delade jag med medlemmen @Rosamund, vilket jag tidigare berättat för dig.

Mvh/JM.

1) Det glädjer mig att du slutligen insett att LW låg på sidan.

2) Jaha. Jag rekommenderar dig att läsa boken "Mannen som slutade ljuga".

3) Oj då. Låt mig gissa: att det låg kläder på fyndplatsen? Att det finns en tidigare okänd kroppsupptäckar-Mållgan? Att LW:s mobiltelefon är upphittad? Att HD var sjukanmäld den 14e maj?

4) Coolt. Är det samma spanare som gjorde sån succé i Kalamarks-, Brattås- och Kevinfallen? Dom verkar jätteduktiga. Jag har hört att dom utreder mord genom att hänga på internet och skriva långrandiga inlägg.

5) Jaha. Jag tror jag vet vad han heter. Visst börjar det på M och slutar på ollgan?
Var han också på plats bakom planket och fick se LW:s döda kropp när den låg på sidan fast på magen med oerhört smutsiga ben?
Citera
2021-09-08, 17:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
😂

HD, Queen bitch bland cacher, råkar glömma berätta om giga till JS?

Jamen då så.
Då slår vi fast att hon ljuger här.
Säkert har det med hennes mordplander att göra?

Till nästa punkt...

Nu J-VLAR ska hon åka dit.

För min del anser jag att du drar alldeles för stora växlar på vaga grunder.
Du vet varken om hon ljuger eller vad syftet ens skulle vara.
Du utgår direkt och slår också fast att hon ljuger och undanhåller.
Som att det är fakta.
Citera
2021-09-08, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Varför förstör han inte mobilen på en gång då ?
Det är ingenting att dröja med. Han vet redan vad som finns i den. Då är det bara att förstöra det strax efter 23:35 när han får tag i den.
Varför vänta i 2 timmar, gömma den nånstans, springa in i huset och svara på jobb mejl och springa ut igen, hita mobilen i mörkret! förstöra den!!
Alltså jag fattar knappast hur HR tänkte över den biten!

Hur vet du att mobiltelefonen förstördes? Den har mig veterligen aldrig återfunnits. Att den stängdes av kan ha berott på att batteriet tog slut.

Du borde slå dig i slang med Jokermannen och Mållgan, så kan ni ”gräva vidare” i det gamla mordfallet tillsammans.
Citera
2021-09-08, 17:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Hur vet du att mobiltelefonen förstördes? Den har mig veterligen aldrig återfunnits. Att den stängdes av kan ha berott på att batteriet tog slut.

Du borde slå dig i slang med Jokermannen och Mållgan, så kan ni ”gräva vidare” i det gamla mordfallet tillsammans.

Visserligen är det en teori som skulle kunna stämma rent tekniskt med det som händer med sessionerna.

Från kompletteringen:
" Tillägg:
Joachim uppger dagen efter förhöret i telefon då han får ta del av utskriften, att han efter
förhöret talat med en kollega som är expert på IMS data. Kollegan, Joachim Gustavsson,
uppger att det som hände 00:47 som alternativ till ovan skulle kunna vara en händelse där
någon tar bort batteriet från telefonen, alternativt hastigt förstör telefonen tex lägger den i
vatten.
"

Men som det ser ut när Lena går ut vid halv tio på kvällen hemifrån så är batteriet nästan fulladdat.

A 145/97

Vid 21:30:00 hade hon 97 % och vid 21:40 har hon 94% laddning.
Citera
2021-09-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nej. Man utredde flera av Lenas (ex-)"män" men ingen av dessa saknade alibi. Eller så bodde de så pass långt ifrån henne att de inte passade in pga detta OCH av andra orsaker. Sen tillkommer de vittnen som berättar om det skeva förhållandet mellan Lena och SD och alla dödshotelser. De som har kännedom och har sms från och till Lena sparade.

Att SD var nr. ett att bli misstänkt är inte alls konstigt.
Jo, lyssnade på förhöret med hon från kriminalvården oxå.
Hon påstod att efter konflikten i bilen då har kontakten minskat mellan SD och LW.
Frågan ställdes till henne att enligt de tillgängliga konversationerna har kontakten hållit isig och för det mesta kontakten varit från LWs sida.
Inget vettigt svar hörde jag på den frågan!
Det låter som om att de som vittnar är uppdelad i två grupper.
En grupp tar LWs sida, andra gruppen tar SDs sida.
Var jag domare skulle jag avskriva alla såna förhör och koncentrera mig på fakta istället.
Citera
2021-09-08, 17:48
Medlem
Citat:
Visserligen är det en teori som skulle kunna stämma rent tekniskt med det som händer med sessionerna.

Från kompletteringen:
" Tillägg:
Joachim uppger dagen efter förhöret i telefon då han får ta del av utskriften, att han efter
förhöret talat med en kollega som är expert på IMS data. Kollegan, Joachim Gustavsson,
uppger att det som hände 00:47 som alternativ till ovan skulle kunna vara en händelse där
någon tar bort batteriet från telefonen, alternativt hastigt förstör telefonen tex lägger den i
vatten.
"

Men som det ser ut när Lena går ut vid halv tio på kvällen hemifrån så är batteriet nästan fulladdat.

A 145/97

Nu frågade jag ju inte dig, utan ville ha det svaret från Lasse…
Citera
2021-09-08, 17:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Från kompletteringen:
" Tillägg:
vatten.
"

A 145/97

Är det vad JÅ säger dagen efter förhöret i HR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in