Citat:
Ursprungligen postat av
Fjantor
Ni som har PS5.
Hur mycket spelar ni?
Haft min i typ 5 månader och kanske lagt ner 20 speltimmar..

Jag spelar så fort jag får fritid över. Ratchet & Clank: Rift Apart är faktiskt riktigt skoj (mycket bra spelkänsla helt klart) och grafiken är verkligen otroligt bra, märks att det är PS5. Devil May Cry 5: Special Edition var även det förbannat jävla bra. Final Fantasy VII Remake Intergrade är också intressant och helt klart mer min still om det ska vara Final Fantasy (inget fan av originalet; för mycket textdialog och sega strider). PS5 har helt klart återupplivat mitt TV-spelsintresse igen. Tröttnade på PS4:an i några år och spelade schack istället, men PS5 är helt klart bra skit.
Det sagt så är det fortfarande lite torrt på intressanta PS5 spel, men det finns många bra PS4 spel att underhålla sig med i väntan på PS5 arsenalen. Det jag egentligen stör mig på med PS5 är att den bara är bakåtkompatibel med PS4, medan Xbox X/S har full bakåtkompatibilitet med alla tidigare Xbox enheter, även 360. PS5 klarar utan större problem av att emulera PS3, PS2 och PS1 spel, men Sony latar och snålar sig här, vilket är trist. Jag har en jävla massa PS1, PS2 och PS3 spel som jag gärna hade spelat på min PS5, men men.