Citat:
Ursprungligen postat av
Rotvagen
Människan fungerar många ggr som att .. jag vill inte bli inblandad och jag sköter mig själv och skiter i andra . Om du minns Malin som blev mördad på kyrkogården i Göteborg , en man som var ute och gick såg överfallet när Malin i principen blev strypt . Han stog kvar en stund och skyndade sig hemåt ! På morgonen berättade han för frun vad han hade sett , hon blev galen och ringde polisen drygt 11 Tim efter händelsen . GWPerson kom jag ihåg vad galen på vittnet och menade att med stor sannolikhet hade Malin överlevt och gubben hade skrikit eller sprungit ner på kyrkogården ? Men istället står han och ser detta kniper för frun stället för att gjort det rätta … skrikit för att uppmärksammat gärningsmannen att han hade blivit upptäckt . Ibland så är sköt dig själv skit i andra ett bevis på människans dumhet.
Stackars Hanna hon måste haft jätteångest i alla dessa år, att hon inte förstod vad hon hörde..
Jag tror ibland att man som människa blir så rädd och chockad, så man inte tror sina ögon och öron, och/eller blir helt handlingsförlamad. Man vet aldrig hur man reagerar vid olika scenarion förrän man varit med om det. En del människor vill inte heller ställa till ”besvär” eller tänk om ”jag” har fel..
Tänk alla idioter som hellre tar upp mobilen och filmar istället för att hjälpa vid olyckor överfall mm, det kan man undra vad det är.
Var med om det nyligen då en man föll omkull på sjukhuset i väntrummet, istället för att kalla på hjälp tar en kvinna upp och filmar….