Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Det påstås att CL och HA ev. kan ha läst på Komvux samtidigt.
Jag antar att du med HA menar Helena? Helena är åtta år yngre än ClLe. Den senare skall ha drivit företag. Polisen har enligt artikeln nedan inget belägg för att de känner varandra:
Citat:
När Helena mördades bodde mannen i Mariestad och undersökningen har hittills inte kunnat visa om de var bekanta med varandra. Polisen tror att han begick brottet ensam och i nuläget kommer inga fler gripanden ske.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28vQRv/fragetecknen-kring-helenas-misstankte-mordare
Samtidigt ber polisen folk om uppgifter och de kan ha missat koppling till Komvux.
Notera att även Sockerhals placerar ClLe på Komvux:
Citat:
Ursprungligen postat av
Sockerhals
---Den killen jag menar som var kompis med Claes på comvux hette alltså nåt annat efternamn. Det blev fel som tusan. Jag har tänkt på vad min kompis sa för namn. Jag TROR...Sethsson, eller liknande. Bengt i förnamn. Han är död tror jag.---
Det kan alltså vara så att ClLe gått på Komvux, men när? Sockerhals uppger att hon träffade ClLe först ca år 2000. Låt oss anta att år 2000 avses - skulle ClLe ha gått där som 38 åring? Skulle Be*ngt-Åk*e Se*thsson gått där som 60 åring? Om vi istället antar att det är 1992 eller däromkring som avses så är ClLe 30 och BÅSe 52. Jag har aldrig gått på komvux, men inget av alternativen låter särskilt trovärdiga. Vänskapen mellan ClLe och BåSe är också märklig med tanke på åldersskillanden.
Men BÅSe har 1975 titeln "chaufför" och ClLe drev Levins transport. En bekantskap mellan dem kan baseras på deras gemensamma yrke. Kan det ha gått så illa för båda, kanske i och med bankkrisen i början av 90-talet, att båda hamnar på komvux tillsammans???
Edit: Några kan få för sig att Sockherhals ljuger om när hon lärde känna ClLe. Det finns dock inget som helst skäl att misstänka detta. Hon talar själv om en kompis som berättat namnet "Se*thsson"... dvs det är en uppgift hon fått av en kompis, så jag tror att Sockerhals inte själv mött ClLe på komvux. Men förhoppningsvis kommer hon in i tråden igen och kan upplysa oss.