2021-09-06, 15:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Sedan ska man nog tillägga att detta förmodligen har gått väldigt fort och Helena hann kanske inte reagera så mycket . Finns de som blivit överfallen att de inte hunnit skrika eller försökt komma fri . Tänkte bla. på Haga mannen där överfallen skedde fort och offren tordes inte skrika på hjälp eftersom de blev hotade .Förmodar att just hot i detta läge är vanligt när en person blir överfallen utomhus och att bli upptäkt är relativt stort . Man törs helt enkelt inte skrika 😕
Men nu stod det ju att hon hört skriket under 5 minuter, om det alltså stämmer?
Citera
2021-09-06, 15:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Tack du allmänt hemska människa, jag vet det där att hon skyllde på att hon trodde det hade lugnat ner sig.

Vet vad jag själv skulle ha gjort i det läget. Har larmat ett antal gånger genom livet, när det har behövts. Kan komma på fyra gånger i alla fall och då har det inte varit något sådant här illa riktigt, bara illa och har behövts tillkallas polis. (Lever tryggt Svensson-liv om någon undrar.)

Jag struntar fullständigt i "Hannas" känslor när det gäller det här. Urdåligt av henne!

Och därmed scrollar jag förbi alla dina kommande inlägg.
Citera
2021-09-06, 15:30
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Tack du allmänt hemska människa, jag vet det där att hon skyllde på att hon trodde det hade lugnat ner sig.

Vet vad jag själv skulle ha gjort i det läget. Har larmat ett antal gånger genom livet, när det har behövts. Kan komma på fyra gånger i alla fall och då har det inte varit något sådant här illa riktigt, bara illa och har behövts tillkallas polis. (Lever tryggt Svensson-liv om någon undrar.)

Jag struntar fullständigt i "Hannas" känslor när det gäller det här. Urdåligt av henne!
Javisst är det urdåligt av henne, men väldigt lätt att vara efterklok.
Tror hon nog lärt sig av sitt misstag.
Och starkt av henne att gå ut med info till polisen, då hon borde ha mått dåligt över att hon inget gjorde för att hjälpa Helena.
Citera
2021-09-06, 15:35
Medlem
Citat:
Människan fungerar många ggr som att .. jag vill inte bli inblandad och jag sköter mig själv och skiter i andra . Om du minns Malin som blev mördad på kyrkogården i Göteborg , en man som var ute och gick såg överfallet när Malin i principen blev strypt . Han stog kvar en stund och skyndade sig hemåt ! På morgonen berättade han för frun vad han hade sett , hon blev galen och ringde polisen drygt 11 Tim efter händelsen . GWPerson kom jag ihåg vad galen på vittnet och menade att med stor sannolikhet hade Malin överlevt och gubben hade skrikit eller sprungit ner på kyrkogården ? Men istället står han och ser detta kniper för frun stället för att gjort det rätta … skrikit för att uppmärksammat gärningsmannen att han hade blivit upptäckt . Ibland så är sköt dig själv skit i andra ett bevis på människans dumhet.

Stackars Hanna hon måste haft jätteångest i alla dessa år, att hon inte förstod vad hon hörde..
Jag tror ibland att man som människa blir så rädd och chockad, så man inte tror sina ögon och öron, och/eller blir helt handlingsförlamad. Man vet aldrig hur man reagerar vid olika scenarion förrän man varit med om det. En del människor vill inte heller ställa till ”besvär” eller tänk om ”jag” har fel..

Tänk alla idioter som hellre tar upp mobilen och filmar istället för att hjälpa vid olyckor överfall mm, det kan man undra vad det är.
Var med om det nyligen då en man föll omkull på sjukhuset i väntrummet, istället för att kalla på hjälp tar en kvinna upp och filmar….
Citera
2021-09-06, 15:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och när Thord nu är igång igen med utmärkta bakgrundskontroller, lägger jag upp en helt ny vinkel på allt det här: Är det en orimlig tanke att tänka att ”mannen med pilotglasögon” kanske skulle ha börjat öppna upp lite om ”viss kännedom om något”, om det skulle vara så att Kalla fall har knackat på och att de direkt skulle ha förklarat att de inte är ute efter honom – ja, att de inte ens skulle ha honom som misstänkt gärningsman längre – samt att de av den anledningen skulle tala med honom på ett helt annat sätt nu än tidigare? Vem vet, kanske har Kalla fall ett tungt vittnesmål som stöd från ett oväntat håll? Observera nu att detta är en ny betraktelsevinkel/tanke/spekulation och inget annat!

Jag citerar mig själv eftersom ingen verkar ha reagerat på detta inlägg. Är det någon som kan/vill ha en åsikt om det här?
Citera
2021-09-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Hade jag varit hans fruga hade jag tagit ut skilsmässa direkt!
Han vågade alltså inte ens skrika?
Vilken jävla idiot!

Nej ! Vittnet stod 7-8 m ovanför stenmuren och såg hela överfallet när Malin slogs för sitt liv . Mannen ringde ej polisen när han kom hem utan berättar för frun som blev förbannad men ringde inte heller polisen förrens dagen efter (11tim senare ) . GW säger … ett väldigt sorgesamt vittne och han hade kunnat skrika i alla fall . Fruktansvärt tragiskt och frun verkar inte heller vara så smart 😕
Flera vittnen hörde hjärtskärande skrik från kyrkogården som om det var en strid !! bla ett flertal ungdomar .
Citera
2021-09-06, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Vem var X? Den välkände!

Ja vem är den person de benämner som X? Som de var så säkra på var skyldig för ett antal år sen?
Citera
2021-09-06, 15:47
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Stackars Hanna hon måste haft jätteångest i alla dessa år, att hon inte förstod vad hon hörde..
Jag tror ibland att man som människa blir så rädd och chockad, så man inte tror sina ögon och öron, och/eller blir helt handlingsförlamad. Man vet aldrig hur man reagerar vid olika scenarion förrän man varit med om det. En del människor vill inte heller ställa till ”besvär” eller tänk om ”jag” har fel..

Tänk alla idioter som hellre tar upp mobilen och filmar istället för att hjälpa vid olyckor överfall mm, det kan man undra vad det är.
Var med om det nyligen då en man föll omkull på sjukhuset i väntrummet, istället för att kalla på hjälp tar en kvinna upp och filmar….
Tror nog hon upplevde det som ett vanligt bråk mellan ungdomar, som hon själv säger åtminstone?
Som sagt lätt att vara efterklok.
Vem har inte varit det?
Citera
2021-09-06, 15:51
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Nej ! Vittnet stod 7-8 m ovanför stenmuren och såg hela överfallet när Malin slogs för sitt liv . Mannen ringde ej polisen när han kom hem utan berättar för frun som blev förbannad men ringde inte heller polisen förrens dagen efter (11tim senare ) . GW säger … ett väldigt sorgesamt vittne och han hade kunnat skrika i alla fall . Fruktansvärt tragiskt och frun verkar inte heller vara så smart 😕
Flera vittnen hörde hjärtskärande skrik från kyrkogården som om det var en strid !! bla ett flertal ungdomar .
Alltså, vilken jävla sjuk individ!
Han kanske såg sånt som normalt?
Noll empati! USCH!
Citera
2021-09-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag citerar mig själv eftersom ingen verkar ha reagerat på detta inlägg. Är det någon som kan/vill ha en åsikt om det här?

Förstår hur du tänker men borde han inte berättat allt han vet för att rentvå sig själv?
Om INTE det är så att man inte berättar för att man inte vill röja någon särskild..
Citera
2021-09-06, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Om man är på väg att bli våldtagen, då skriker man "HJÄLP" x flera för allt vad lungorna klarar. Garanterat. Såvida man inte är förhindrad av en hand över ens mun eller på annat sätt.

Det gäller säkert om man blir attackerad på annat sätt också och känner sig hotad till livet.
Detta är en vanligt förekommande missuppfattning, när en människa är mer normalt att ”frysa” man blir som förlamad och kan inte göra motstånd eller skrika. En del kämpar, skriker, klöser och bits! Detta är intressant att så fort det händer ett ”major trauma” så stelnar lejonparten och bara fåtalet reagerar och kan agera🤔
Citera
2021-09-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag har alltid trott att hon drogs in i bilen, efter att hon slagits medvetslös.
På den tiden, Helena skriker och bildörren stängs, finns inte tid att strypa någon.
Om vi nu ska tro Hanna?
Men jag tror definitivt mer på henne än de som sitter här i tråden och snickrar ihop en massa obegripliga scenarion.
Varför han/de åkte tillbaka igen, kan bero på at de tappade något personligt?
Eller skulle han/de dumpa skorna, fast der förstår jag inte riktigt motivet till?
Det där med påkörd tror jag definitivt inte på.

Helena låg kanske kvar efter att ha blivit ev. knockad? Sen kommer någon på att det inte är så smart att lämna henne där och åker då tillbaka och slänger henne i bagaget. Bara en tanke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in