2021-08-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Att de över huvud taget öppet är det minsta kritiska är ju enormt oroväckande. Det där omskrivet till vad de verkligen tycker i ett anonymt läge är ju i princip "karln är en komplett idiot och förtroendet är lägre än noll".

+1
Citera
2021-08-28, 09:34
Medlem
BraidsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
+1
Man får glädja sig åt att Strömberg lär behöva läsa artikeln och förhoppningsvis drar samma slutsats.
Citera
2021-08-28, 23:15
Moderator
Hjv9s avatar
Säsongens tävlingspremiär på snö blir 9-10 oktober i Mora, Mora Ski Festival. 100 m supersprint m.m. Landsslagsåkare från både längd och skidskytte är tänkta att delta.
Citera
2021-09-01, 19:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Jag reagerade faktiskt bara så där i förbigående på varför inte Frida fick någon uppmärksamhet i Burmans senaste vlogg, vilket ju brukar vara mer regel än undantag. Alla persade hit och dit, men ingen Frida.

Citat:
Ursprungligen postat av Sponti
Lustigt, tänkte precis samma sak om Burmans vlogg. Inget alls om Frida mer än att man såg henne köra banintervaller under herrarnas test. Men då fanns det alltså en förklaring.

Frida persade också i Torsby:
https://www.vg.no/sport/langrenn/i/k68Qp6/karlsson-satte-hemmelig-rekord-gikk-paa-en-smell
Citera
2021-09-01, 19:57
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Frida persade också i Torsby:
https://www.vg.no/sport/langrenn/i/k68Qp6/karlsson-satte-hemmelig-rekord-gikk-paa-en-smell
Stämmer det kan nog större problem uteslutas.
Citera
2021-09-04, 14:27
Medlem
Svahn kommer inte vara med på höghöjdslägret nu heller enligt Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Rr6p2a/linn-svahn-missar-viktiga-lagret-infor-os
Citera
2021-09-04, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Svahn kommer inte vara med på höghöjdslägret nu heller enligt Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Rr6p2a/linn-svahn-missar-viktiga-lagret-infor-os

Tur för Svahn att hon visade goda höjdtendenser i vintras med knapp acklimatisering. Däremot får man börja dra ned förväntningarna inför säsongen, särskilt den första halvan. Det blir nog att gå all-in mot OS vad gäller form skulle jag tro. Vilket inte är nödvändigtvis dåligt, men det förutsätter att hon blir hundraprocentig inom kort.
Citera
2021-09-05, 11:36
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Kan hon inte skaffa ett sånt där höghöjdstält som Per Elofsson sov i ?
Citera
2021-09-05, 13:29
Medlem
MuscleSharks avatar
Hmm.
Vet nån vad röntgen visade på gällande Linn's skada? Känns aningen sus att skadan fortfarande ställer till det så pass mycket så här lång tid efteråt.
Ser absolut inte bra ut för kommande säsong. Blir kanske att satsa på en formtopp på OS om detta inte läker snart.
Citera
2021-09-05, 21:17
Medlem
Lite instagramspaningar:

- Linn Svahn har ju knappt synts till i sociala medier, men idag verkar hon ha varit ute och och åkt rullskidor tillsammans med Moa Lundgren. Svahn hade stavar i händerna. Annars har man ju varit lite rädd att hon ska åka på samma nit som Lundgren gjorde ifjol...bränna ut benen när överkroppsträningen inte fungerar.

- Jonna Sundling lade idag upp en bild med följande text: "När träning inte är ett alternativ på grund av förkylning så får man sysselsätta sig med annat." Jag fick för mig att hon avstod Torsby på grund av förkylning, men att den var på bättringsvägen. Sen var det väl magproblem inför Trollhättan. Och nu förkylning igen tydligen. Ska väl inte med till Frankrike då antar jag. Jonna har ju historiskt haft segdragna sjukdomar och lång startsträcka efter sjukdom.

- Jag kanske läser in för mycket i olika inlägg och kommentarer, men jag har fått för mig att att Ebba och Lisa Eriksson har "funnit varandra". Lisa Eriksson var ju med på Piteås läger i Sollefteå. Sedan var hon och lunchade med Ebba och "little brother" på en restaurang i Östersund häromdagen. Lisa har också kommenterat Ebbas senaste bild. När abstinensen inför säsongen börjar komma är det sådant här man får sysselsätta sig med.
Citera
2021-09-05, 22:09
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
- Jonna Sundling lade idag upp en bild med följande text: "När träning inte är ett alternativ på grund av förkylning så får man sysselsätta sig med annat." Jag fick för mig att hon avstod Torsby på grund av förkylning, men att den var på bättringsvägen. Sen var det väl magproblem inför Trollhättan. Och nu förkylning igen tydligen. Ska väl inte med till Frankrike då antar jag. Jonna har ju historiskt haft segdragna sjukdomar och lång startsträcka efter sjukdom.

- Jag kanske läser in för mycket i olika inlägg och kommentarer, men jag har fått för mig att att Ebba och Lisa Eriksson har "funnit varandra". Lisa Eriksson var ju med på Piteås läger i Sollefteå. Sedan var hon och lunchade med Ebba och "little brother" på en restaurang i Östersund häromdagen. Lisa har också kommenterat Ebbas senaste bild. När abstinensen inför säsongen börjar komma är det sådant här man får sysselsätta sig med.

Jonna brukar väl ha svårt för att acklimatisera sig till höjd så det är inte alls bra om hon missar lägret.

Ebba nämnde Lisa Eriksson som en åkare att hålla ögonen på kommande säsong i intervju med Aftonbladet.
Citera
2021-09-06, 00:30
Medlem
Är ett treveckorsläger så behöver inte vara kört av att missa första avgången. Sen kör man ett till höjdläger i oktober just före tävlingsstart. Men lite väl många frågetecken kring damlaget tycker jag det börjar bli. Apropå alla sommarförkylningar så har dom ju manualen från ifjol, det är bara att gå efter rakt av pandemi eller ej. Kör OS-bubbla istället för covid-bubbla och lek Johan Olsson. Otroligt vad friska man var förra vintern såhär i efterhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in