2021-07-15, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Med tanke på den låga standarden inom svensk herrskidåkning så kanske han har rätt även om det låter lite skrytsamt.

Generellt är det ju så att något som verkar för bra för att vara sant oftast är det. Men ändå bättre att någon har inställningen att bli bäst, än att ingen har det.
Citera
2021-07-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Hoppar på Myhlback hype-tåget: https://www.svt.se/sport/langdskidor/alvar-myhlback

Han har uppenbarligen inte koll på landslagets policy!

Ja, vilken pojke alltså. Det största beviset på det är väl att SVT inte nöjde sig med ​att kopiera expressen/norsk media utan faktiskt tog det vidare med eget material. Otroligt!

Det är ju en sådan där man väntat på. En sådan som har allt, och med den specifika spetskvaliteten riktad mot uthållighetsidrott. Och ni som minns pappa Petters egenskaper som skidlöpare minns att han främsta egenskaper på åtminstone WC-nivå var i sprint (och som kuriosa den förste jag kan minnas som stakade sig runt slottet i slottssprinten), så förhoppningsvis finns snabba muskelfibrer i gossen också.

Men okej, han är bara femton och en låg väg kvar. Men jag väljer att vara optimist. Mest för att jag inte skulle orka med mig själv annars.
Citera
2021-07-15, 19:08
Medlem
Citat:
Hoppar på Myhlback hype-tåget: https://www.svt.se/sport/langdskidor/alvar-myhlback

Det låter ju faktiskt intressant. Jag tror inte han hade uttalat sig så kaxigt om det inte finns något att backa upp det med.
Citera
2021-07-15, 19:26
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:

Han är ju inte junior förens nästa år så ska det ska väl inte vara några problem?

Lillasyster Anna Vera verkar också vara rätt duktig för sin ålder.
Citera
2021-07-16, 13:41
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Detta ger hopp!
På fullaste Alvar.

---
Citat:
Oslo, Holmenkollen, Norge
5/3 30 km damer klassisk stil masstart
6/3 50 km herrar klassisk stil masstart
Citera
2021-07-16, 14:02
Medlem
Tror det var nästan 2,5 år sedan jag postade här i en tråd om att Myhlback Jr. vunnit ungdomstävlingarna i Holmenkollen på ett imponerande sätt..

Lär dock säga att utvecklingen verkar gått spikrakt uppåt på slutet! När farsan säger att de inte längre kan gömma honom för allmänheten, så förstår man att han är bra, väldigt bra..
Citera
2021-07-16, 18:35
Medlem
Har han norskt medborgarskap?? Lär väl välja Norge om han är så sjukt bra🧐
Citera
2021-07-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Har han norskt medborgarskap?? Lär väl välja Norge om han är så sjukt bra🧐

Svenska policyn™ är överjävlig, men i Norge och som herre får han vänta tills han är 22..
Citera
2021-07-16, 23:29
Medlem
Är han hälften så bra som det påstås så lär Sverige låta honom åka världscup som junior. Policyn är som den är, men vid kombinationen mycket lovande åkare och mycket svag konkurrens så lär man inte hålla särskilt strikt på den. Skulle påminna på Charlotte Kalla.
Citera
2021-07-16, 23:40
Medlem
Neofytens avatar
Klart grabben ska åka världscup!!!
Citera
2021-07-17, 00:36
Medlem
Skandinavisk cup först såklart😁 om det finns kvar till vintern🧐😬
Citera
2021-07-17, 09:58
Medlem
Om han är ungdom även kommande vinter så sätter även tävlingsreglerna stopp för att testa sig mot äldre åkare. Han kommer inte ens att få testa juniorklass utan får hålla sig i 16-klassen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in