2021-09-19, 22:18
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ja, absolut. Här är programmet enligt TS.

Av någon konstig anledning har damerna ett mera utspritt program. Varför? Det är hur som helst 2 dagar eller mer mellan loppen (även på herrsidan).

Vilka åkare har vi som plus och minusvarianter med tanke på höjden?

Edit. Damernas skiathlon är den första grenen som avgörs på hela OS. Leder Sverige medaljligan för en sekund är en av många frågor.
Vad gäller höjden så beror ju mycket på acklimatiseringen, men det ju uppenbart i TdS i vintras att framförallt Jonna men även Ebba och ytterligare någon hade påtagliga problem med höjden. Linn däremot verkade ha noll problem.
Citera
2021-09-19, 22:54
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Vad gäller höjden så beror ju mycket på acklimatiseringen, men det ju uppenbart i TdS i vintras att framförallt Jonna men även Ebba och ytterligare någon hade påtagliga problem med höjden. Linn däremot verkade ha noll problem.
Inga problem för Ebba i Engadin när hon väl acklimatiserat sig.
Citera
2021-09-19, 23:11
Medlem
Är det någon som vet om Daniel Rickardsson fortsätter eller om han har lagt av? Han är ju, likt Hedlund, sjukligt tyst.
Citera
2021-09-19, 23:27
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Starkt gräv att hitta det där på Slovakien olympiska kommitté hemsida.

200 höjdmeter per 5 km brukar jag räkna som riktigt tufft. Och dessa är här och var ytterligare lite tuffare. Och så höjd på det, förvisso med lång acklimatisering.

Ja, det kan jag verkligen hålla med om.
Citera
2021-09-20, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarnivoricConcrete
Är det någon som vet om Daniel Rickardsson fortsätter eller om han har lagt av? Han är ju, likt Hedlund, sjukligt tyst.
Han satsar ett år till.
Citera
2021-09-20, 23:04
Bannlyst
Kvällens Facebook/Instagram-uppdatering från Falun/Borlänge Skidklubb förbryllar mig - lägger samtliga åkare av med skidåkning, eller?

Gäller bland annat Moa Molander-Kristiansen, Simon Lagesson, Jesper Nyström, Gilberto Panisi, Adam Olsson…

Trist i så fall…

https://www.instagram.com/p/CUDe1xOsEjr/
Citera
2021-09-20, 23:30
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Kvällens Facebook/Instagram-uppdatering från Falun/Borlänge Skidklubb förbryllar mig - lägger samtliga åkare av med skidåkning, eller?

Gäller bland annat Moa Molander-Kristiansen, Simon Lagesson, Jesper Nyström, Gilberto Panisi, Adam Olsson…

Trist i så fall…

Det är känt sedan i våras att Lageson, Nyström, Larsson och Panisi lagt skidorna på hyllan. Tråkigt med MMK, då var det troligen ryggen som aldrig blev riktigt bra igen.
Citera
2021-09-20, 23:34
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP

Trist i så fall…

Att killarna har lagt av utbasunerades redan på vårkanten. Moa kände jag inte, måste beslutat sig nyligen för hon står fortfarande med på FBSK hemsida med elitaktiva för säsongen 21/22. Annars har man ju redan värvat en ny Moa så balansen inte ska rubbas..

edit: tvåa efter katw
Citera
2021-09-20, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det är känt sedan i våras att Lageson, Nyström, Larsson och Panisi lagt skidorna på hyllan. Tråkigt med MMK, då var det troligen ryggen som aldrig blev riktigt bra igen.

Ok, detta hade jag missat…

Nu var väl dessa fem åkare breddåkare på elitnivå, men, alltid bra med bred trupp i alla skidklubbar…
Citera
2021-09-21, 00:10
Moderator
Hjv9s avatar
Ser ut som vi får dras med Johaug ett tag till. Vill vara med och leka i Trondheim 2025.

Citat:
Ursprungligen postat av SVTSport
När ett potentiellt sabbatsår skulle kunna äga rum är hon dock förtegen om.

Ja, undra som flundra när det kan tänkas äga rum..
Citera
2021-09-21, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Ser ut som vi får dras med Johaug ett tag till. Vill vara med och leka i Trondheim 2025.

Haha, ja, kan de inte tänka lite själv? Sedan blir det OS i Cortina 2026 också, så tror inte Johaug slutar efter Trondheim 2025 heller..
Citera
2021-09-21, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9

Längtar verkligen till den dagen när Frida & Ebba får täppa igen käften på Therese riktigt rejält!

Vi får hålla tummarna att maktskiftet i damtoppen kommer redan denna säsong, och, troligen med Frida som den stora utmanaren till Johaug…

Stör mig nog ännu mer på alla bredkäftade norrmän som härjar här och på Skidpepp.se - hut går hem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in