Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-05, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och du har fortfarande inte länkat "studierna".

Du har ju redan bekräftat allt jag frågot.

Var mer ute efter att minska din okunnighet, om du fick reda på att estimaten (även om de är alla over theplace och man blandar vilt på who) placerar mödradödlighet pga av abort på ca 8% (i snitt då eftersom estimaten är mellan 4%-13%).

Osäkra aborter är likt säkra aborter en väldigt liten del av mödradödligheten, och man skulle enkelt kunna minska den globala mödradödligheten, om du och dina geliker kunde ta en paus i ert korståg att mörda bebisar och mammor.
Senast redigerad av slö 2021-09-05 kl. 10:59.
Citera
2021-09-05, 10:29
Medlem
Citat:
Min senaste abort? Jag tror snarare att det är din senaste abort som orsakat dig järnbrist.

Skulla aldrig göra en abort, vi skiljer ju oss åt där. (bla)
Citera
2021-09-05, 10:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Stigma är världens bästa preventivmedel.. Ni high-fivar ju varandra när står på scen och skryter om aborter. Sinnessjukt.
För att inte tala om såna som du som uppmanar män att kräva att kvinnor gör abort och att om kvinnan inte hörsammar kravet förvägra sitt barn pengar till mat och kläder. Ännu sinnessjukare.
Citera
2021-09-05, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det skulle du, OM du var kvinna och blev oönskat gravid.

Men, du äger förmodligen inte den fantasin och intelligensen det krävs för att kunna leva dig in i hur "det andra" könet har det.
Citera
2021-09-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Nej, av flera skäl. och jag är inte ensam, alla ser ju inte bebisar som något man kan mörda bara för att man får, eller uppmans til att göra det.

Här tex
https://people.com/human-interest/mom-life-support-declines-cancer-treatment-save-unborn-child/

Citat:
Men, du äger förmodligen inte den fantasin och intelligensen det krävs för att kunna leva dig in i hur "det andra" könet har det.

Ge upp ditt raseri Merapi,

Ska du tvinga dina egen fantasier på andra helt osubstaniserat så kommer du bara förbli arg.
Citera
2021-09-05, 13:03
Medlem
Citat:
Du har ju redan bekräftat allt jag frågot.

Var mer ute efter att minska din okunnighet, om du fick reda på att estimaten (även om de är alla over theplace och man blandar vilt på who) placerar mödradödlighet pga av abort på ca 8% (i snitt då eftersom estimaten är mellan 4%-13%).

Osäkra aborter är likt säkra aborter en väldigt liten del av mödradödligheten, och man skulle enkelt kunna minska den globala mödradödligheten, om du och dina geliker kunde ta en paus i ert korståg att mörda bebisar och mammor.

Men som sagt: vart har du studierna? Vill du länka dem? Jag har alltså tagit del av säkra källor gällande WHOs uppgifter. Dessa säkra källor har jag ingen anledning att ifrågasätta, men har du sett studier som visar på annat, så får du gärna länka dem. För jag har då inte sett några studier.

Osäkra aborter skadar och dödar kvinnor. Det gör i princip aldrig säkra aborter. Och tills du har visat upp några andra källor så gäller siffran: 47 000 kvinnor dör/år till följd av osäkra aborter. Dessutom skadas tusentals kvinnor/år till följd av just osäkra aborter. Abortförbud räddar inga foster utan riskerar att skada och döda kvinnor genom att de som känner sig nödgade gör osäkra aborter.
Citera
2021-09-05, 13:19
Medlem
Citat:

Nej, jag hade aldrig någonsin för mitt liv gjort en abort frivilligt. Men om jag vore i den situationen att jag vore gravid (absurda tanke) och hotades till livet av medföräldern om jag inte gjorde abort eller att medföräldern hotade att ta sitt liv om det inte blir abort. Tja, då hade jag förmodligen sett mig tvungen att göra abort. Dels för att man inte vill ha en så pass sjuk människa som medförälder till ens barn (och därmed vara bunden till det störda fanskapet i minst 18 år framöver) och dels för att jag inte vill mista mitt liv/vara skyldig till att någon tar sitt eget liv. En sak till som skulle vara skäl för min del att göra abort (återigen: absurda tanke) vore att det fanns risk att jag dog av graviditeten. Jag har barn och de behöver mig. Så nej, jag skulle aldrig för mitt liv göra abort om jag (absurda tanke) vore gravid om inte mitt liv/medförälderns liv var hotat om jag inte gjorde aborten.

Så ja, vi skiljer oss åt där. Du skulle alltså aldrig göra abort. Även om graviditeten hotade ditt liv och graviditeten skulle göra att du dog och därmed lämnade din son utan dig, sin far. Du skulle heller inte göra abort om modern hotade att döda dig/sig själv om du inte gör abort. Du skulle alltså tycka att det är helt ok att ha en så pass störd mor till ditt barn och tvingas vara bunden till henne i minst 18 år framöver.

Men nu handlar inte detta om dig och mig. Utan om rätten till säker abort. Och där är jag orubblig. Om en gravid människa känner sig nödgad till att göra abort, så ska denna (helst innan vecka 12) få göra en laglig och säker abort. Eftersom jag vet att en person som känner sig nödgad till att göra abort, kommer göra det oavsett om det är lagligt/olagligt, säkert eller osäkert. Så man räddar inga foster genom abortförbud. Men man riskerar liv och hälsa hos dem som känner sig nödgade till att göra abort och de därmed gör osäker abort pga. abortförbud. Jag bryr mig nämligen om människor.
Citera
2021-09-05, 13:33
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

En vettig person skulle inse att man då hade varit extremt korkad och oansvarig och skulle inte låta ett oskyldigt barn mördas pga detta.
Citera
2021-09-05, 14:06
Medlem
Citat:
Men som sagt: vart har du studierna? Vill du länka dem? Jag har alltså tagit del av säkra källor gällande WHOs uppgifter.

Inte så mycket att ifrågasätta åsikter är som rövhål, alla har en.

Citat:
Dessa säkra källor har jag ingen anledning att ifrågasätta, men har du sett studier som visar på annat, så får du gärna länka dem. För jag har då inte sett några studier.

Hur kan du veta det, utan att ens citera eller läsa källan? WHO är ju en politisk organisation , det är inte än mer vetenskaplig källa än att homosexualitet är en sjukdom som botas med kastrering eller mentalsjukhus.

Citat:
Osäkra aborter skadar och dödar kvinnor. Det gör i princip aldrig säkra aborter.
Nä säkra aborter dödar och skadar mammor och bebisar, precis som osäkra aborter, det fördelas sig lite olika bara dvs 40m+ bebisar mördas med säkra aborter, och uppskattningsvis…) 20m mördas med ”osäkra”

Citat:
Och tills du har visat upp några andra källor så gäller siffran: 47 000 kvinnor dör/år till följd av osäkra aborter
.

Det beror på om du väljer 4% eller 13% .
Det man kan säga med stor säkerhet är att det inte är 47 000 årligen. Men det förstår du säkert ,

Citat:
Dessutom skadas tusentals kvinnor/år till följd av just osäkra aborter. Abortförbud räddar inga foster utan riskerar att skada och döda kvinnor genom att de som känner sig nödgade gör osäkra aborter.

Självklar dör kvinnor och bebisar av aborter , att du tycker det är fint att Rebecca är död (och hennes bebis) är ju där vi skiljer oss åt jag tycker ju inte att abort är fint eller ska stöttas.
Citera
2021-09-05, 14:09
Medlem
Citat:
Men som sagt: vart har du studierna? Vill du länka dem? Jag har alltså tagit del av säkra källor gällande WHOs uppgifter. Dessa säkra källor har jag ingen anledning att ifrågasätta, men har du sett studier som visar på annat, så får du gärna länka dem. För jag har då inte sett några studier.

Då kan du väll citera dem istället för att komma med substanslöst åsikter (dina eller andras)

Citat:
Osäkra aborter skadar och dödar kvinnor.

Säkra aborter skadar och dödar kvinnor (och 20m+ extra bebisar)

Resten av din text blir ju ointressant i ljuset av fakta.
Citera
2021-09-05, 14:17
Medlem
Citat:

Så ja, vi skiljer oss åt där.

Ja, du gillar att Rebbeca och hennes bebis ”fick en fin och säker abort”

Och jag gör inte det. Eftersom jag är emot abort.

Och du inte är det.
Citera
2021-09-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
En vettig person skulle inse att man då hade varit extremt korkad och oansvarig och skulle inte låta ett oskyldigt barn mördas pga detta.

Alltså är massa män ovettiga, "oansvariga" och "extremt korkade" eftersom de glatt står bredvid och klappar i händerna då kvinnor gör abort, eller skiter i att ta något praktiskt ansvar för avkomman då de väljer inte göra abort.

För i realitet , med ett rättvist samhälle, så tjänar ju könet män precis lika mycket på att abort är en möjlighet som kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in