Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Men som sagt: vart har du studierna? Vill du länka dem? Jag har alltså tagit del av säkra källor gällande WHOs uppgifter.
Inte så mycket att ifrågasätta åsikter är som rövhål, alla har en.
Citat:
Dessa säkra källor har jag ingen anledning att ifrågasätta, men har du sett studier som visar på annat, så får du gärna länka dem. För jag har då inte sett några studier.
Hur kan du veta det, utan att ens citera eller läsa källan? WHO är ju en politisk organisation , det är inte än mer vetenskaplig källa än att homosexualitet är en sjukdom som botas med kastrering eller mentalsjukhus.
Citat:
Osäkra aborter skadar och dödar kvinnor. Det gör i princip aldrig säkra aborter.
Nä säkra aborter dödar och skadar mammor och bebisar, precis som osäkra aborter, det fördelas sig lite olika bara dvs 40m+ bebisar mördas med säkra aborter, och uppskattningsvis…) 20m mördas med ”osäkra”
Citat:
Och tills du har visat upp några andra källor så gäller siffran: 47 000 kvinnor dör/år till följd av osäkra aborter
.
Det beror på om du väljer 4% eller 13% .
Det man kan säga med stor säkerhet är att det inte är 47 000 årligen. Men det förstår du säkert ,
Citat:
Dessutom skadas tusentals kvinnor/år till följd av just osäkra aborter. Abortförbud räddar inga foster utan riskerar att skada och döda kvinnor genom att de som känner sig nödgade gör osäkra aborter.
Självklar dör kvinnor och bebisar av aborter , att du tycker det är fint att Rebecca är död (och hennes bebis) är ju där vi skiljer oss åt jag tycker ju inte att abort är fint eller ska stöttas.