Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-05, 14:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Alltså är massa män ovettiga, "oansvariga" och "extremt korkade" eftersom de glatt står bredvid och klappar i händerna då kvinnor gör abort, eller skiter i att ta något praktiskt ansvar för avkomman då de väljer inte göra abort.

Mer raseri? Har du någon källa på att de klappar händerna? Det är trotts allt bara ca 10% av aborterskor säger att mannen ville ha abort.

Citat:
För i realitet , med ett rättvist samhälle, så tjänar ju könet män precis lika mycket på att abort är en möjlighet som kvinnor.

Är det för att du är kvinna som är beviset nu igen , eller ditt raseri?
Citera
2021-09-05, 14:47
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Alltså är massa män ovettiga, "oansvariga" och "extremt korkade" eftersom de glatt står bredvid och klappar i händerna då kvinnor gör abort, eller skiter i att ta något praktiskt ansvar för avkomman då de väljer inte göra abort.

För i realitet , med ett rättvist samhälle, så tjänar ju könet män precis lika mycket på att abort är en möjlighet som kvinnor.

Dina åsikter gör inte män korkade men det visar att du är korkad som tror det.
Citera
2021-09-05, 15:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Mer raseri? Har du någon källa på att de klappar händerna? Det är trotts allt bara ca 10% av aborterskor säger att mannen ville ha abort.

Är det för att du är kvinna som är beviset nu igen , eller ditt raseri?
Varför låtsas du att Merapi är särskilt rasande?
Citera
2021-09-05, 15:09
Medlem
Citat:
Inte så mycket att ifrågasätta åsikter är som rövhål, alla har en.

Hur kan du veta det, utan att ens citera eller läsa källan? WHO är ju en politisk organisation , det är inte än mer vetenskaplig källa än att homosexualitet är en sjukdom som botas med kastrering eller mentalsjukhus.

Nä säkra aborter dödar och skadar mammor och bebisar, precis som osäkra aborter, det fördelas sig lite olika bara dvs 40m+ bebisar mördas med säkra aborter, och uppskattningsvis…) 20m mördas med ”osäkra”

.

Det beror på om du väljer 4% eller 13% .
Det man kan säga med stor säkerhet är att det inte är 47 000 årligen. Men det förstår du säkert ,

Självklar dör kvinnor och bebisar av aborter , att du tycker det är fint att Rebecca är död (och hennes bebis) är ju där vi skiljer oss åt jag tycker ju inte att abort är fint eller ska stöttas.

Ok. Så du hade ingen källa på några studier. Tänkte väl det. Då litar jag fortsatt mer på de källor jag har.
Citera
2021-09-05, 15:10
Medlem
Citat:
Då kan du väll citera dem istället för att komma med substanslöst åsikter (dina eller andras)

Säkra aborter skadar och dödar kvinnor (och 20m+ extra bebisar)

Resten av din text blir ju ointressant i ljuset av fakta.

Det är ju du som påstår att det finns studier. och då är det du som får leverera källorna.
Citera
2021-09-05, 15:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Varför låtsas du att Merapi är särskilt rasande?

Låtsas?
Citera
2021-09-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ja, du gillar att Rebbeca och hennes bebis ”fick en fin och säker abort”

Och jag gör inte det. Eftersom jag är emot abort.

Och du inte är det.

Ja, du är mot abort. Och därmed inser du inte att ett abortförbud skulle göra att ännu fler kvinnor skulle dö/skadas av sina osäkra aborter. Aborter slutar inte existera pga. förbud, nämligen.
Citera
2021-09-05, 15:13
Avslutad
Citat:
Låtsas?
Ja, varför låtsas du att hon är särskilt rasande?
Citera
2021-09-05, 15:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ok. Så du hade ingen källa på några studier.

För vilket påstående? du är ju van vid att jag har det.

Citat:
Tänkte väl det. Då litar jag fortsatt mer på de källor jag har.

Vilken källa då, ?du vet ju inte vad det är eller hur en källa kan användas, det är ju många som påpekat det, utöver mig ett flertal gånger de senaste åren.

Är det så jobbigt att få sina känslor och fantasier isärplockade så gör som femenister, skit i källor och substans, det gör du fantastiskt ”bra” iallafall
Citera
2021-09-05, 15:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, du är mot abort. Och därmed inser du inte att ett abortförbud skulle göra att ännu fler kvinnor skulle dö/skadas av sina osäkra aborter. Aborter slutar inte existera pga. förbud, nämligen.

Ja jag är emot abort.

Varför ville du att Rebecca skulle dö och hennes bebis, är det för att du vill att kvinnor och bebisar alltid ska dö för någon annans hand?
Citera
2021-09-05, 15:23
Medlem
Citat:
För vilket påstående? du är ju van vid att jag har det.

Vilken källa då, ?du vet ju inte vad det är eller hur en källa kan användas, det är ju många som påpekat det, utöver mig ett flertal gånger de senaste åren.

Är det så jobbigt att få sina känslor och fantasier isärplockade så gör som femenister, skit i källor och substans, det gör du fantastiskt ”bra” iallafall

Du påstår att det finns studier som WHO har lutat sig mot. Jag har inte sett en sådan studie. Men du som påstår att sådana finns får ta och langa fram dem.
Citera
2021-09-05, 15:24
Medlem
Citat:
Ja jag är emot abort.

Varför ville du att Rebecca skulle dö och hennes bebis, är det för att du vill att kvinnor och bebisar alltid ska dö för någon annans hand?

Jag vill inte att någon född människa ska behöva dö när denna gör abort. Har du inte fattat det ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in