Citat:
Ursprungligen postat av
nyckelbarnen
Har blivit gravid trots p-piller och trots p-stav. Tänk om männen hade använt sig av kondomer som de borde ha gjort. Eller låtit bli att spruta i snippan. Då hade jag inte behövt göra en enda abort.
nä , använder du pstav så är det säkrare än sterlisering. men nu gjorde du ju inte det. och då blir man lätt gravid, vaginal sex är ju så man gör bebisar.
Citat:
Trots det, att det är de själva som är orsaken till att aborterna, och att det är jag som kvinna som blir tvungen att utföra aborten trots att jag tagit ansvar för mig själv och använt mig av preventivmedel, så är det av någon knepig jävla anledning ändå männen som gnäller och är bittra över aborter.
Mannen betalar ju för det, (eller ja vissa män snarare) och det är den som gör abort som är ansvarig för abort, inte någon annan, så säger ju lagen.
Citat:
Män är så himla, himla löjliga. Man kan tro att det är ett stort skämt med alla abortmotståndare.
Jo, klart man ska få döda besvärliga barn, tänker den svenska kvinnan, och klart man ska få döda besvärliga fruntimmer , tänker den talibanska talibanen.
Tur att de flesta männen inte tycker så.
Citat:
Använd kondom eller låt bli att spruta i snippan på kvinnor. ENKELT. Tar du däremot inte något som helst eget ansvar för att förebygga graviditeter så har du inte heller någon som helst rätt att gnälla över aborter.
att döda bebisar är fel, även om man likt en talibanpappa slår ihjäl mamman samtidigt.