2021-09-04, 23:33
  #3649
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vi får väl se när FUP kommer men problemet för gänget var väl att bilen tillhörde MGMs mamma. Enligt uppgift i tråden. Då hade det nog inte spelat någon större roll vart de eldat den, förutsatt att den hittats inom rimlig tid från brottet. Nu fick ju polisen tydligen tips direkt. Och polisen kunde sedan kolla SVs telefontrafik och rörelsemönster och ringa in övriga.

Skulle gissa att man pingat in dom nu häktade redan dagarna efter mordet men låtit dom hållas under övervakning i hopp om att någon skulle göra bort sig ännu mer... nu tyckte man antagligen att man hade tillräckligt, och därför plockade man in resten av bunten.

Det är väl inte dom skarpaste knivarna i lådan det här så polisen vet nog ganska exakt hur alla har rört sig direkt efter mordet.
Citera
2021-09-04, 23:42
  #3650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vi får väl se när FUP kommer men problemet för gänget var väl att bilen tillhörde MGMs mamma. Enligt uppgift i tråden. Då hade det nog inte spelat någon större roll vart de eldat den, förutsatt att den hittats inom rimlig tid från brottet. Nu fick ju polisen tydligen tips direkt. Och polisen kunde sedan kolla SVs telefontrafik och rörelsemönster och ringa in övriga.

Jag minns inte att det bekräftats i tråden att det van SVs mammas bil. Ex reg-nr. Bara att det var en likadan bil.
Men för mig gör omständigheterna att sannolikheten är stor. Men ändå inte definitiv.
Man plockade ju in SV tidigt och bilen kan ha varit det som avgjorde det. Men det är heller inte definitivt.
I FUPen kommer väl mycket fakta finnas ja.
Citera
2021-09-04, 23:52
  #3651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasligt
Menar du att HA Luleå umgås med Shottaz ?

Bahnan är inte Shottaz.
Som jag förstått hade han ”egen firma” med Ninow och Yahie. Shottaz är inte vän med dem. Bahnan är dock somalier.
Som någon tidigare skrev, läs tråden.
Citera
2021-09-04, 23:53
  #3652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Jag minns inte att det bekräftats i tråden att det van SVs mammas bil. Ex reg-nr. Bara att det var en likadan bil.
Men för mig gör omständigheterna att sannolikheten är stor. Men ändå inte definitiv.
Man plockade ju in SV tidigt och bilen kan ha varit det som avgjorde det. Men det är heller inte definitivt.
I FUPen kommer väl mycket fakta finnas ja.

Förvisso sant.
Citera
2021-09-05, 11:45
  #3653
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Jag minns inte att det bekräftats i tråden att det van SVs mammas bil. Ex reg-nr. Bara att det var en likadan bil.
Men för mig gör omständigheterna att sannolikheten är stor. Men ändå inte definitiv.
Man plockade ju in SV tidigt och bilen kan ha varit det som avgjorde det. Men det är heller inte definitivt.
I FUPen kommer väl mycket fakta finnas ja.

Den som kommit med exakta uppgifter om bilen är användaren Terwe.

Det här handlat om att det är en Volvo V50. Simons mamma Margot hade en sådan i många år, men som anmäldes avställd/skrotad den 5 augusti, fyra dagar efter att polisen fått larm om en brinnande bil i Buddbyn. Tillfällighet?

Bilen hade enligt Terwe fått regplåtarna avskruvade. Plåtarna låg en bit bort från vraket och var delvis brandskadade. Och regnumret gick till Margot V.

Stämmer detta har personerna skruvat av plåtarna för att ta dem med sig, men eftersom de låg för nära bilen när det började brinna, så blev det snabbt för hett för att de skulle kunna få tag i dem. Plåtarna blev kvar.

Kanske kan Terwe komma in och ge oss en uppdatering om bilskrället?
Citera
2021-09-05, 12:23
  #3654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Den som kommit med exakta uppgifter om bilen är användaren Terwe.

Det här handlat om att det är en Volvo V50. Simons mamma Margot hade en sådan i många år, men som anmäldes avställd/skrotad den 5 augusti, fyra dagar efter att polisen fått larm om en brinnande bil i Buddbyn. Tillfällighet?

Bilen hade enligt Terwe fått regplåtarna avskruvade. Plåtarna låg en bit bort från vraket och var delvis brandskadade. Och regnumret gick till Margot V.

Stämmer detta har personerna skruvat av plåtarna för att ta dem med sig, men eftersom de låg för nära bilen när det började brinna, så blev det snabbt för hett för att de skulle kunna få tag i dem. Plåtarna blev kvar.

Kanske kan Terwe komma in och ge oss en uppdatering om bilskrället?

Bilen var kvar för några dagar sedan och då hade det varit dit och sågat bort höger bakdörr
på bilen , det var också städat runt den och lagt in i skuffen . Den är totalt utbränd .
Anmälaren hade sett 3 st springa från brinnande bilen och försvann i en annan bil .
Citera
2021-09-05, 13:50
  #3655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terwe
Bilen var kvar för några dagar sedan och då hade det varit dit och sågat bort höger bakdörr
på bilen , det var också städat runt den och lagt in i skuffen . Den är totalt utbränd .
Anmälaren hade sett 3 st springa från brinnande bilen och försvann i en annan bil .

Då är vi väl så nära definitivt den bilen man kan komma.
Intressant att en anmälare var vaken, eller möjligen väcktes, mitt i natten i öde Åträsket (hette det väl).

3 man sågs av vittnet lämna den brinnande bilen och åka iväg i en annan bil. Jag misstänker som flera andra att de åkte en annan väg än mot Luleå för att hålla sig undan ett tag.
3 bilar sågs lämna Notviken. Två av dem norrut och en bil mot tunneln in mot Luleå. Jag är tveksam till att SV åkte med norrut eftersom han hittades tidigt i Luleå.

Var det SV som körde någon annans bil via tunneln eller åkte SV i den bilen med en annan person? Eller fick SV gå hem och någon annan körde bilen?

Varför skulle SV slänga ett vapen vid en upplyst tunneln, särskilt om det var hans eget? Hjärnsläpp? Kastade någon annan vapnet istället?
Svaret på dessa frågor kan avgöra om det fanns en femte person inblandad.
3 upp mot Boden och 2 in mot Luleå?
Citera
2021-09-05, 14:47
  #3656
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm

Varför skulle SV slänga ett vapen vid en upplyst tunneln, särskilt om det var hans eget? Hjärnsläpp? Kastade någon annan vapnet istället?
Svaret på dessa frågor kan avgöra om det fanns en femte person inblandad.
3 upp mot Boden och 2 in mot Luleå?

Simon skulle väl in i fängelse i ett misshandelsfall, så snart som domen vunnit laga kraft efter en vända i HovR? I förundersökningen ivdetta ärende framgår det att han var i besittning av en pistol som aldrig återfunnits. Jag utgår från att han hade detta vapen med sig i Notviken. Och att det var detta vapen som återfanns i viadukten.

Om det är så att han inte avlossade något skott - och att denna pistol inte ens användes - samtidigt som han visste att polisen snart skulle intressera sig för honom, eftersom han var på plats och att de egentliga mördarna begett sig iväg med hans mammas bil, så skulle han åtminstone inte vilja ha ett nytt åtal om grovt vapenbrott på sig.

Han borde ha gjort sig av med vapnet snabbt som attan. Polisen bryr sig nu inte om att utreda den här pistolen vidare, eftersom de vet att den inte använts och att Simon förmodligen inte har skjutit någon.

Om han samarbetar så hade jag som åklagare lagt ned utredniningen om pistolen. I Sverige har vi inget kronvittnessystem, men så här kan man alltid göra.
Citera
2021-09-05, 15:12
  #3657
Medlem
Sankronizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Marve Fleksnes (1971): "SAAB Sonett är italiensk!"

Flashback (2021): "Hells Angels i Norrbotten är somalisk!"

Är lite skillnad på att Hells Angels blir somaliskt och att Hells Angels i luleå på ett eller annat sätt har med kaosnegrerna från stockholmsförorterna att göra.
Men dom tjänar väl en slant på det?

Så fruktansvärt äckligt hur man än vrider på det.
Citera
2021-09-05, 17:52
  #3658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sankronizer
Är lite skillnad på att Hells Angels blir somaliskt och att Hells Angels i luleå på ett eller annat sätt har med kaosnegrerna från stockholmsförorterna att göra.
Men dom tjänar väl en slant på det?

Så fruktansvärt äckligt hur man än vrider på det.

Luleå avdelningen "Haram Angels"
😁
Citera
2021-09-05, 18:02
  #3659
Medlem
Men vad är sant ?

Simon misstänkt för mord på en 25årig kvinna . Simon enl rykten är en opiattors med dålig kvinnosyn .

Ziad misstänkt för samma mord . Ziad enl rykten drömde om att vara Norrlands Pablo Escobar.

Bannan misstänkt för samma mord . Bannan är en somalier , som har ett bolag tillsammans med Ziad.

Ziads bror är med i röd vita , hans dröm är att bli fullvärdig medlem i HA.

Kvinnan som blev mördad , hennes far hade bra anknytningar till HA .

Det verkar alldeles för mycket kaos eller för mycket ny Svenskar inblandade
Citera
2021-09-05, 18:22
  #3660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasligt
Men vad är sant ?

Simon misstänkt för mord på en 25årig kvinna . Simon enl rykten är en opiattors med dålig kvinnosyn .

Ziad misstänkt för samma mord . Ziad enl rykten drömde om att vara Norrlands Pablo Escobar.

Bannan misstänkt för samma mord . Bannan är en somalier , som har ett bolag tillsammans med Ziad.

Ziads bror är med i röd vita , hans dröm är att bli fullvärdig medlem i HA.

Kvinnan som blev mördad , hennes far hade bra anknytningar till HA .

Det verkar alldeles för mycket kaos eller för mycket ny Svenskar inblandade
Hur fn kan HA låta detta passera? Massa kaos drogsäljande pundare som ska dränka stan me droger. Som skapar lika mkt kontroverser som 1% av svenskar. Imulskontroll som helt saknas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in