2021-09-04, 19:18
  #3637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Som jag har uppfattat det i tråden finns inget som säger att HA Luleå är involverade vare sig i mordet eller i något samarbete med Shottaz.
Men det finns gott om spekulationer.

Det som i protokoll visats är att Bahnan som lämnat FLG, blivit anhållen tillsammans med en Ziad, båda misstänkta för mordet i Notviken.
Denne Ziad är inte somalier. Det har i tråden sagts att Ziad har kört en bil som ägs av någon med koppling till HA Luleå. Att någon umgås med en HA betyder inte att man är med i HA.
Och det är inte samma sak som att
HA Luleå har med Shottaz att göra. Långt ifrån.

Ziad kanske bara lånade bilen för att köpa glass.

Men då måste ju hans bror välja Ziad eller ....... och Ziad kanske skulle sluta springa omkring med hans kläder eller
Citera
2021-09-04, 19:22
  #3638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Som jag har uppfattat det i tråden finns inget som säger att HA Luleå är involverade vare sig i mordet eller i något samarbete med Shottaz.
Men det finns gott om spekulationer.

Det som i protokoll visats är att Bahnan som lämnat FLG, blivit anhållen tillsammans med en Ziad, båda misstänkta för mordet i Notviken.
Denne Ziad är inte somalier. Det har i tråden sagts att Ziad har kört en bil som ägs av någon med koppling till HA Luleå. Att någon umgås med en HA betyder inte att man är med i HA.
Och det är inte samma sak som att
HA Luleå har med Shottaz att göra. Långt ifrån.

Ziad kanske bara lånade bilen för att köpa glass.

Menar du att HA Luleå umgås med Shottaz ?
Citera
2021-09-04, 19:28
  #3639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasligt
Menar du att HA Luleå umgås med Shottaz ?

Ziad och company verkar iaf umgås med HA.
__________________
Senast redigerad av Jappmen 2021-09-04 kl. 19:38.
Citera
2021-09-04, 19:30
  #3640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasligt
Menar du att HA Luleå umgås med Shottaz ?

Du läser lika illa som fan läser bibeln.
Citera
2021-09-04, 19:34
  #3641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Du läser lika illa som fan läser bibeln.

Ha ha gick du igång ? Men varför umgås dom med somalier ?
Citera
2021-09-04, 20:18
  #3642
Medlem
Missismys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Om du menar Fridas pappa så är han sten död efter någon slags psykos där han körde i diket, snodde en grävmaskin, klädde av sig naken och irrade ut i skogen.



Detta är en trolig och möjlig teori.



Antyder du att Fridas pappa lever? Jag har nämligen själv misstänkt det. Ja i så fall lär mördarna ligga pyrt till.

För att kunna SPÖKA för någon så krävs det att man är död.
Citera
2021-09-04, 20:25
  #3643
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Som jag har uppfattat det i tråden finns inget som säger att HA Luleå är involverade vare sig i mordet eller i något samarbete med Shottaz.

Ziad kanske bara lånade bilen för att köpa glass.

Både Simon och Ziad arbetar uppenbarligen för HA? Bezad bor till och med hos en HA. Grabbarna kör även bilar som ägs av HA. Dessutom poserar man i Support 81 kläder och emblem?

Men du anser att den enda kopplingen mellan häktade och HA är att Ziad lånat en bil för att köpa en 88:an hahaha

Det är ju inte bara en bil det handlar om, även mercedesen på en av häktades profilbilder ägs av ett bolag som i sin tur ägs av en tjej som bor med en HA, om jag förstod tidigare uppgifter här i tråden korrekt.

Alla vägar leder till rom som man brukar säga.
__________________
Senast redigerad av Gruppbostad 2021-09-04 kl. 20:30.
Citera
2021-09-04, 20:33
  #3644
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jappmen
Ziad och company verkar iaf umgås med HA.

Nä det står här i tråden att Ziad och company bara lånat bil av HA för att köpa glass, i övrigt finns det ingen koppling
Citera
2021-09-04, 21:21
  #3645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffeochbulla
Jaha du menar att dom små luffarna inte är rädd för spöken? 🤣

Haha läste för fort såg jag nu, eller redigerade du det i efterhand 😅

Spöken är väl inte rädda för spöken.. mörkklädda var det ja... 🙄
__________________
Senast redigerad av Fiskenf 2021-09-04 kl. 21:24.
Citera
2021-09-04, 21:47
  #3646
Medlem
Töntar hela bunten.
Citera
2021-09-04, 22:50
  #3647
Medlem
booyou123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luleboj
Töntar hela bunten.
Att dom är ska iallafall bli intressant att se vilket motivet var så att man var tvungen att släcka en ung kvinnas liv. Mycket dåligt gjort,hoppas verkligen på dålig karma för alla inblandade.
Citera
2021-09-04, 23:04
  #3648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Ju närmare brottsplatsen man bränner en bil desto enklare sätter polisen bilen i samband brottet. Om det brunnit en bil i Mo i Rana den natten hade aldrig någon kopplat den till Luleå. 😊

Vi får väl se när FUP kommer men problemet för gänget var väl att bilen tillhörde MGMs mamma. Enligt uppgift i tråden. Då hade det nog inte spelat någon större roll vart de eldat den, förutsatt att den hittats inom rimlig tid från brottet. Nu fick ju polisen tydligen tips direkt. Och polisen kunde sedan kolla SVs telefontrafik och rörelsemönster och ringa in övriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in