2022-03-06, 18:21
  #4849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffotmorgan
Svårt att förstå, polisens utredare verkar hitta på en massa skit.
Negern ville väl helt enkelt skjuta lite inte svårare än så kanske.
Fälgarna är endast en påhittad grej som PK utredarna lutar sig emot för att försöka få det hela att låta logiskt.
När negern i själva verket inte hade någon logik bakom sin handling, utan mer av en djurisk impuls i aphjärnan bara.
Men det kan man ju inte skriva i utredningen
Impulskontrollen är på nivå med en knarkare som jagar en heroinfix. Fyfan att sådana går runt med vapen.
Citera
2022-03-06, 21:55
  #4850
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zsarp
Finns de någon avpixlad bild på GM i tråden ?

Sök på hans Facebook, finns bild på honom
Citera
2022-03-07, 00:02
  #4851
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det är inte omöjligt, rättegången mot Vårby nätverket kostade 23 millioner i advokatarvoden första vändan i tingsrätten. Det är alltså innan hovrätten, så det tillkommer mer arvoden nu. Sedan kostar polis, åklagare, domstol, häkte, fängelse osv.
Stora kostnader också för allt utredningsarbete.
Citera
2022-03-09, 10:31
  #4852
Medlem
Granola94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Stora kostnader också för allt utredningsarbete.

För att inte tala om kostnader för alla tolkar dom fått ta in🙄
Citera
2022-03-09, 12:16
  #4853
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffotmorgan
Svårt att förstå, polisens utredare verkar hitta på en massa skit.
Negern ville väl helt enkelt skjuta lite inte svårare än så kanske.
Fälgarna är endast en påhittad grej som PK utredarna lutar sig emot för att försöka få det hela att låta logiskt.
När negern i själva verket inte hade någon logik bakom sin handling, utan mer av en djurisk impuls i aphjärnan bara.
Men det kan man ju inte skriva i utredningen

Exakt, han ville visa att han
är en gäängster, som man inte
jiddrar med…
Att han är Tuuuung 😱
Citera
2022-03-10, 08:29
  #4854
Medlem
Intressant att man ser H.L inom HA och hans sambo har massor av transaktioner till dessa svarta individer, intressant hur H.L skjutsa GM till flygplatsen och vinka hejdå dagarna efter, låter onekligen som beställ mord, alla i staden vet att H.L är inblandad och att det handlar om en indrivning, denna individ är en kvinnomisshandlare av rang som alltid manipulerat yngre förmågor till sitt behag, denna individ bör sättas på rättpsyk, och hur kan HA stötta detta sant H.L agenda inom drogvärlden, jag kräks av denna individ
Citera
2022-03-16, 22:48
  #4855
Medlem
Alltså är rättegången klar? Var ett mycket kryptiskt avslut från lokalpressen.
Citera
2022-03-17, 06:58
  #4856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brendl65
Alltså är rättegången klar? Var ett mycket kryptiskt avslut från lokalpressen.

Vad jag vet så ska den fortsätta idag, sen tror jag även på fredag.
Du kan följa den här tex https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/folj-rattegangen-om-notviksmordet-i-lulea9
__________________
Senast redigerad av LillBeardo 2022-03-17 kl. 06:59. Anledning: Glömde länk
Citera
2022-03-17, 14:01
  #4857
Medlem
Då har åklagarna slutpläderat. I morgon blir det försvaret.

Lite preliminärt skulle jag gissa att BY får 14 år för mord, om inte rätten hittar på några rabatter, som brukligt är. SV åker på skyddande av brottsling. ZK är jag mer osäker på men tror han får en kort semester för samma brott. Ali, den rackarn, vete katten. Åklagarna vill ge ge honom 10 år för medhjälp till mord och att han även ska dömas för två fall av narkotikabrott samt för rån och skadegörelse. Sammantaget 11 år. Tror han slipper de 10 åren. SOY får väl en klapp på handen för skadegörelse. Men vi ska väl höra försvaret först.

Trist historia hur som helst.
__________________
Senast redigerad av Refraktor 2022-03-17 kl. 14:03.
Citera
2022-03-17, 17:51
  #4858
Medlem
Här kan man läsa vad åklagaren vill ge för straff.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/aklagaren-skytten-ska-domas-till-fangelse-i-14-ar
Citera
2022-03-17, 21:07
  #4859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornne
Intressant att man ser H.L inom HA och hans sambo har massor av transaktioner till dessa svarta individer, intressant hur H.L skjutsa GM till flygplatsen och vinka hejdå dagarna efter, låter onekligen som beställ mord, alla i staden vet att H.L är inblandad och att det handlar om en indrivning, denna individ är en kvinnomisshandlare av rang som alltid manipulerat yngre förmågor till sitt behag, denna individ bör sättas på rättpsyk, och hur kan HA stötta detta sant H.L agenda inom drogvärlden, jag kräks av denna individ
Så jävla bra skrivet. Indrivning beställd av HA indirekt. Men tydligen får som bete sig hursomhelst. En skam för Ha
Citera
2022-03-18, 00:34
  #4860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Så jävla bra skrivet. Indrivning beställd av HA indirekt. Men tydligen får som bete sig hursomhelst. En skam för Ha

Knappast så de ser på saken. Det är ju ett brottssyndikat som begår allvarliga brott mot andra människor hela tiden. Inte någon syförening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in