Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Om Greta verkligen gav sig in i debatten skulle hon göra det i form av hur länge det bör tillåtas, dvs yttra sig i kontroversiella frågor. Men då kommer hon att få ovänner vad hon än svarar.
Jag tror Osynlige.Mannen har helt rätt i sin analys. Kärlek kan övergå i besatthet, även om det gäller en främmande person. Tänk om den dyrkade då avvisar den som älskar? Svartsjukan och kränktheten har mer än en gång lett till fruktansvärda konsekvenser.
Det vore verkligen roligt att få veta vilken abortgräns
Greta™ tycker är rimlig. 12 veckor? 20 veckor? Eller som i delar av USA, 40 veckor? (Jag tror inte att
Greta™ är medveten om att det i USA går att få abort så sent som vid förlossningen efter en fullgången graviditet.) Och som sagt, inget svar kommer att tillfredsställa alla. Men om hon menar allvar med ekologiskt avtryck, så borde hon rimligen inse att kraftig barnbegränsning är den utan konkurrens effektivaste metoden.
En sak som jag finner lite lustig/obehaglig med idoldyrkan, är att beundrarskaran på fullt allvar tror att folk som kritiserar
Greta™ är avundsjuka på hennes berömmelse. För mig som akademiker är det synsättet helt främmande. Jag tycker synd om
Greta™ och befarar att det kommer att ta väldigt hårt på hennes psyke när hon är bortglömd av alla utom ett fåtal stalkers. Men är folk i allmänhet verkligen så jagsvaga att de ser berömmelse som något eftersträvansvärt? Det förklarar i så fall allt babblande om popstjärnor som hade sin storhetstid för 40-50 år sedan. Kommer folk att prata om
Greta™ om 40-50 år? Nej, det är knappast troligt. Folk idag minns ju inte ens Severn Suzuki, och hon hade sin tid i rampljuset för ca 30 år sedan.