2021-06-29, 14:42
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
I den helt nya intervjun med Arnold, utesluter inte Greta att hon kan komma att ställa upp i allmänna val i Sverige, och konstaterar då att eftersom hon har fyllt 18 år så är hon fullt valbar i Sverige. Hon fortsätter dock med att säga, att det troligaste är dock, att hon fortsätter att vara aktivist och då försöker att påverka från utsidan. Greta tillägger dock att både att påverka från insidan och att påverka från utsidan är goda metoder!
Hon säger ju det med en uppenbar glimt och gliring. Jag tror inte hon kommer gå in i politiken.
2021-06-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon säger ju det med en uppenbar glimt och gliring. Jag tror inte hon kommer gå in i politiken.
Tänk dock på att Greta ibland även talar skämtsamt om allvarliga saker med en större glimt i ögat! Hon har humor och tycker om att skoja ibland!

Vi får se vad den verkligt begåvade tjejen till slut bestämmer sig för att göra! Mycket handlar om vilket sätt som Greta tror att hon kan påverka bäst på och få mest resultat av!

Hon har ju hittills varit en osedvanligt skicklig och framgångsrik kommunikatör. Skulle Greta bli frestad av att stå på någon valsedel i framtiden, tror jag att hon kommer att begära att få vara en oberoende kandidat, dvs ej vara partimedlem. Sannolikt söker hon då en mera fristående roll!
2021-06-29, 15:04
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Tänk dock på att Greta ibland även talar skämtsamt om allvarliga saker med en större glimt i ögat! Hon har humor och tycker om att skoja ibland!

Vi får se vad den verkligt begåvade tjejen till slut bestämmer sig för att göra! Mycket handlar om vilket sätt som Greta tror att hon kan påverka bäst på och få mest resultat av!

Hon har ju hittills varit en osedvanligt skicklig och framgångsrik kommunikatör. Skulle Greta bli frestad av att stå på någon valsedel i framtiden, tror jag att hon kommer att begära att få vara en oberoende kandidat, dvs ej vara partimedlem. Sannolikt söker hon då en mera fristående roll!
Vad ska hon få gjort i Sverige som det ser ut. Hon passar bättre i FN för att representera sitt globala följe.
2021-06-29, 15:39
Medlem
Citat:
Vad ska hon få gjort i Sverige som det ser ut. Hon passar bättre i FN för att representera sitt globala följe.
Greta kan mycket väl välja, att verka i FN och/eller i EU i framtiden.

Hon får hela tiden mängder med ovanliga och intressanta erbjudanden och inbjudningar, inte minst om olika kvalificerade utbildningar. Hon omges av skyltar, Kom hit Greta! Hon har också möjlighet att gå på UD:s diplomatskola, om hon skulle vilja detta. Den gick vår kronprinsessa på tidigare.

Tjejen som var den yngsta ordföranden för FN:s Generalförsamling någonsin, under det särskilda miljömötet, också en tjej och en miljöambassadör med ett mycket stort miljö- och klimatengagemang, hjälper säkert gärna Greta i högre grad, om Greta vill engagera sig mera på djupet i FN!
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-06-29 kl. 15:50.
2021-06-29, 15:55
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Greta kan mycket väl välja, att verka i FN och/eller i EU i framtiden.

Hon får hela tiden mängder med ovanliga och intressanta erbjudanden och inbjudningar, inte minst om olika kvalificerade utbildningar. Hon omges av skyltar, Kom hit Greta! Hon har också möjlighet att gå på UD:s diplomatskola, om hon skulle vilja detta. Den gick vår kronprinsessa på tidigare.

Tjejen som var den yngsta ordföranden för FN:s Generalförsamling någonsin, under det särskilda miljömötet, också en tjej och en miljöambassadör med ett mycket stort miljö- och klimatengagemang, hjälper säkert gärna Greta i högre grad, om Greta vill engagera sig mera på djupet i FN!
Dag Hammarskjöld är den yngsta generalsekreteraren hittills med sina 47 år. Så Greta har många år att upptäcka världen. Vilket jag hoppas att hon kommer att göra, även om det blir via en tremastare ute på de sju stora haven. Greta borde köra ett par jorden runt race ett par år. Kanske när hon är 40 så kan hon bräcka Dag.
2021-06-29, 16:27
Medlem
BigFatCones avatar
Hon har ju dock rätt i att förändring kommer vare sig man vill eller inte.
2021-06-29, 16:36
Medlem
Citat:
Dag Hammarskjöld är den yngsta generalsekreteraren hittills med sina 47 år. Så Greta har många år att upptäcka världen. Vilket jag hoppas att hon kommer att göra, även om det blir via en tremastare ute på de sju stora haven. Greta borde köra ett par jorden runt race ett par år. Kanske när hon är 40 så kan hon bräcka Dag.
Jag säger som Svante, hennes pappa, det viktigaste är att Greta är glad!
2021-06-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hon har ju dock rätt i att förändring kommer vare sig man vill eller inte.
Ja, förändring ingår i livet för allt levande! Det har Greta rätt i!
2021-06-29, 21:59
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Bra inlägg, Giant Squid! Har nu frågat Greta om vilket musikinstrument hon spelade på för Brian.
Fråga Brian också ifall Greta inte hinner svara
2021-06-29, 22:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja, förändring ingår i livet för allt levande! Det har Greta rätt i!
Ja, sparka in öppna dörrar är lite hennes grej.
2021-06-29, 23:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag säger som Svante, hennes pappa, det viktigaste är att Greta är glad!
Och Pappa Svante twittrar och fejsbokar för fulla muggar.
2021-06-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Och Pappa Svante twittrar och fejsbokar för fulla muggar.
Greta är faktiskt rätt självständig av sig, när det gäller klimatdemonstrationerna.

Visst har man ofta kunnat hitta Svante på mötena med F4F, men han har oftast på Gretas begäran då hållit sig i bakgrunden. Greta är noga med, att Svante bara ska hjälpa henne, om hon ber om hjälp!

Det är sällan som hon har velat, att han ska vara med på intervjuerna med journalisterna. Bara när det gällde att säga ifrån om att Greta måste äta lunch, blev han rejält aktiv. Där behövde även jag ibland säga till Greta.

Det hände att jag även behövde säga till om, att Greta behövde en paus efter flera timmars intervjuer. Ofta klarade hon att säga till själv då, men inte alltid!

Svante betonar numera, att äldre barn oftast klarar sig själva, även om man först inte tror att de ska göra det!
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-06-30 kl. 00:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in