Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-13, 12:30
  #41197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Tror du Billie Eilish eller Paul McCartney betalade sina resor och inträdesbiljetter till Glastonbury? Eller var det inbakat i erbjudandet ifrån arrangörerna?

Jag har aldrig påstått något om Gretas biljetter till Glastonbury. Läs om, läs rätt.

Däremot har Malena förklarat att hon och Svante kommer att betala för Gretas alla resor, så det utgår jag från att de gjorde även den här gången. Huruvida de pungade ut även för Paul McCarthy vill jag däremot låta vara osagt.

Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Där har du den egentliga orsaken till att hon fräser som en tigerunge.Vackra tänder hm.Hon har väl inte direkt dom vackraste tänderna.Det tycker inte Greta heller.Men som Greta brukar säga.Jag är glad som choklad ändå fnissar hon glatt.Vi får ofta härliga fnissattacker,särskilt när vi broderar. Hon har bett mig hälsa så gott till dig att du snarast måste börja packa.Hon ser framemot att du nu äntligen ska åka med till Trondheim och Portugal En liten försiktig hemlis,hon kan nu tala flytande portugisiska

Portugisiska går bra men den spanska grammatiken var för svår. Grunderna till kinesiska lärde hon sig också men tyvärr glömde hon dem igen.

Var det därför hon läste sitt tal innantill från ett papper i Glastonbury? Det vill säga, hon vågade inte lita på sitt omvittnat goda minne. Vem som skrev och översatte talet är också en väl förborgad hemlighet. Greta själv hade ju sommarlov, utom på fredagar då hon skolstrejkar.

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta kan som tur var säga ifrån vid behov. Folk får ta mig som jag är, med vissa fel och brister, säger hon glatt! Greta har aldrig lovat, att hon är ofelbar...! Som alla kräver Greta mest energi vid starten.

Skulle bara fattas att Greta lovade att hon är ofelbar (är du säker på att hon inte har gjort det, förresten?)
2022-08-13, 12:52
  #41198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag har aldrig påstått något om Gretas biljetter till Glastonbury. Läs om, läs rätt.

Däremot har Malena förklarat att hon och Svante kommer att betala för Gretas alla resor, så det utgår jag från att de gjorde även den här gången. Huruvida de pungade ut även för Paul McCarthy vill jag däremot låta vara osagt.



Portugisiska går bra men den spanska grammatiken var för svår. Grunderna till kinesiska lärde hon sig också men tyvärr glömde hon dem igen.

Var det därför hon läste sitt tal innantill från ett papper i Glastonbury? Det vill säga, hon vågade inte lita på sitt omvittnat goda minne. Vem som skrev och översatte talet är också en väl förborgad hemlighet. Greta själv hade ju sommarlov, utom på fredagar då hon skolstrejkar.



Skulle bara fattas att Greta lovade att hon är ofelbar (är du säker på att hon inte har gjort det, förresten?)
Då vi har en här i tråden som gärna hjälper Greta med att skriva tal,så är det säkert han som skrivit det
2022-08-13, 14:40
  #41199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Tror du verkligen Greta eller Svante betalade inträde för att hålla ett tal på Glastonbury? Garanterat så betalade arrangörerna hennes resa dit med.

Dessutom så tror jag inte royalties ifrån jobbet som Greta utförde åt BBC går till stiftelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Får se nu … Greta får royalties från BBC som inte går till stiftelsen … Då kanske hon har råd att betala sina egna resor som omväxling?

Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Däremot har Malena förklarat att hon och Svante kommer att betala för Gretas alla resor, så det utgår jag från att de gjorde även den här gången. Huruvida de pungade ut även för Paul McCarthy vill jag däremot låta vara osagt.
Nu blir det komplicerat här. Vem betalade egentligen för Greta™:s resa till Glastonbury?
  • Arrangörerna?
  • Greta™ själv?
  • Malena & Svante?

Har Greta™ intäkter som inte går till stiftelsen? Kanske dags att begära ut Greta™:s självdeklaration? Om hon bryter mot Folkbokföringslagen så kanske hon skattefuskar också?
2022-08-13, 14:45
  #41200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Chips händer det ju att Greta äter, men jag har alltså aldrig sett henne äta segt godis. Tror att Greta är för rädd om sina vackra tänder för sega råttor och liknande. Eller så är det gelatinet i segt godis från slaktavfallet, som får Greta att börja fräsa. Hon är en stor djurvän.
Chips är värre för tandhygienen än sega råttor, faktiskt. Massa stärkelse i potatischipsen, och det älskar tandtrollen ännu mer än sockret i de sega råttorna.
2022-08-13, 16:06
  #41201
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nu blir det komplicerat här. Vem betalade egentligen för Greta™:s resa till Glastonbury?
  • Arrangörerna?
  • Greta™ själv?
  • Malena & Svante?

Har Greta™ intäkter som inte går till stiftelsen? Kanske dags att begära ut Greta™:s självdeklaration? Om hon bryter mot Folkbokföringslagen så kanske hon skattefuskar också?
Ja , jag förstår att det blev lite för komplicerat för farbror.
Begär ut deklaration då istället för att komma med antydanden.
2022-08-13, 16:38
  #41202
Medlem
pampussas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
De som i första hand blir glada om Greta kommer till Trondheim är våra lokala aktivister där. Det är möjligt att Greta i så fall kommer att framträda även i Trondheims domkyrka, om hon tycker detta är passande.

Flera samfund vill gärna att Greta ska, när hon känner för det, tala om ekofilosofi. Själv hänger jag med Greta, om hon skulle önska detta, på ett sätt som passar oss båda två. Vem vet, hon kanske först känner för ett möte i Stockholms skärgård, som en uppfriskande omväxling till Mynttorget!?

Greta har även tidigare haft möte i en domkyrka, det gjorde hon i Bristol, UK i samverkan med den anglikanska biskopen där. Hon har även en starkt andligt intresse.
En framtida möjlighet för Greta är att bli diakon.

Nei, det skal Greta ikke. Nidarosdomen er ikke et selskapslokale man kan booke. Greta får finne et annet sted å holde sin tale i Trondheim om hun skal til Norge. Skal hun til Norge for å høres så må hun markedsføre seg om folk skal vite at hun kommer, for ingen aviser skriver om noe Greta.
2022-08-13, 17:01
  #41203
Avstängd
Greta fick framträda i Bristols domkyrka, och den är lika lite som Trondheims domkyrka en allmän möteslokal. Du får acceptera, att kyrkan i både Sverige och Norge är intresserade av Gretas medverkan. I Bristol var det bara ett möte, i Trondheim kan det även bli aktuellt att Greta medverkar i en gudstjänst. Mycket beror på hur det hela läggs upp, i Bristol kom Greta på inbjudan av biskopen. Detta kan bli aktuellt även i Trondheim.
2022-08-13, 17:04
  #41204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pampussa
Nei, det skal Greta ikke. Nidarosdomen er ikke et selskapslokale man kan booke. Greta får finne et annet sted å holde sin tale i Trondheim om hun skal til Norge. Skal hun til Norge for å høres så må hun markedsføre seg om folk skal vite at hun kommer, for ingen aviser skriver om noe Greta.

Skriver inte de norska tidningarna om Greta?
2022-08-13, 17:05
  #41205
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Då vi har en här i tråden som gärna hjälper Greta med att skriva tal,så är det säkert han som skrivit det
Vi är olika intresserade, som ger tips och goda råd till Gretas tal. Hon föredrar dock att skriva klart dem själv. För innehållet ansvarar bara jag, tillägger Greta.
2022-08-13, 17:09
  #41206
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag har aldrig påstått något om Gretas biljetter till Glastonbury. Läs om, läs rätt.

Däremot har Malena förklarat att hon och Svante kommer att betala för Gretas alla resor, så det utgår jag från att de gjorde även den här gången. Huruvida de pungade ut även för Paul McCarthy vill jag däremot låta vara osagt.



Portugisiska går bra men den spanska grammatiken var för svår. Grunderna till kinesiska lärde hon sig också men tyvärr glömde hon dem igen.

Var det därför hon läste sitt tal innantill från ett papper i Glastonbury? Det vill säga, hon vågade inte lita på sitt omvittnat goda minne. Vem som skrev och översatte talet är också en väl förborgad hemlighet. Greta själv hade ju sommarlov, utom på fredagar då hon skolstrejkar.



Skulle bara fattas att Greta lovade att hon är ofelbar (är du säker på att hon inte har gjort det, förresten?)
Greta har aldrig sagt, att den spanska grammatiken var för svår, bara att den var svår. Juristerna har verkligen rätt i hur mycket betydelsen kan förändras av ett enda felaktigt tillagt ord, här för! Annars verkar Greta gilla att plugga spanska.
2022-08-13, 17:11
  #41207
Medlem
pampussas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Skriver inte de norska tidningarna om Greta?

Nei, det er ikke mye. Når jeg googler henne får jeg fram ett par artikkel fra januar i år, noen få fra 2021. Men det meste var i 2019. Jeg ramlet tilfeldig over denne tråden, jeg hadde helt glemt barnet. Så mer eller mindre ingenting.
2022-08-13, 17:21
  #41208
Avstängd
Två partier ville tidigare väldigt gärna att Greta skulle få tala inför det norska Stortinget. Övriga partier sa dock till slut Nej till idén. Tror dock att Greta kommer att dra en större publik om hon talar i Norge!

https://www.femina.se/i-rampljuset/g...likten/7604863

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback