Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Arg? verkligheten är vad den är, man behöver inte "känna" sig fram.

.

Table VI. . Main reasons for not having used contraception
Thought I was sterile  5.9% 11n

Jag kanske överskattade din kognetiva förmåga, fråga gärna om du undrar över något, även om du bara tollar,

Så det viktiga för dig är det görs så många bebismord som möjligt, inte varför, egentligen.... och här trodde man att sommarlovet slutade i augusti....

De allra flesta är socialfall om man står på min kulle, är man en nettoförlust för samhället så är man,
Det är ingen anledning till att mörda dem.

Ja det är lätt hänt när man börjar att få oregelbunden mens till följd av p-piller. Själv gick jag runt utan att ha mens i 5 år. En av många bieffekter av preventivmedlet p-piller.

Men det är lätt att sitta och tycka saker när man själv inte behöver genomgå något av dem.
Citera
2021-09-04, 12:20
Medlem
Citat:
Självkart kommer det precis som "säkra aborter" leda till dödsfall, dåliga saker kommer hända, det går inte att rädda alla och förmå alla att inte skada sig själva.

vinsten är i miljontals bebisar som inte kommer mördas, och självklart att samhället inte aktivt medverkar till att mörda mammor eller bebisar (även om jag givetvis respketerar att du är en del i samhälellet och önskar att fler gick rebecas öde till mötes, tillsammans med 30`000+ rena lustmordsaborter.)

Osäkra aborter kommer leda till betydligt fler dödsfall. Betydligt fler skadade kvinnor. Så anser du att Rebeckas fall är oerhört tragiskt bör du vara för säkra och lagliga aborter, eftersom det minskar risken att dö/skadas vid abort rejält.

Nej, det blir faktiskt ingen vinst med abortförbud. De kvinnor som känner sig nödgade till abort kommer som sagt göra abort ändå. Så foster kommer dö iaf. Och fler kvinnor kommer dö och skadas. Så, nej, det finns faktiskt ingen vinst med abortförbud. Bara förlust.
Citera
2021-09-04, 12:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag har, till skillnad från dig, läst hur kvinnor mår inför/efter abort. och beskriver alltså detta.

Risken att åka dit för ett brott samt få straff för brottet är bland annat en del som får folk att låta bli att begå brottet. Varför tror du att bilister tex. sänker farten när de ser fartkameror men sedan ändå kan tänka sig at köra inte helt laglydigt? Så givetvis ska vi ha en lag mot mord på människor samt foster som är över 22 veckor, då det avskräcker vissa från att mörda.

Det är ju jag som hävdar att straff är preventivt och du som förnekar det. Jag anser att det ska vara olaglig att döda men du tycker inte det när det gäller barn i mammans mage eftersom du inte tror straff får folk att avstå.
Citera
2021-09-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja det är lätt hänt när man börjar att få oregelbunden mens till följd av p-piller. Själv gick jag runt utan att ha mens i 5 år. En av många bieffekter av preventivmedlet p-piller.

Jo, det är ju en bieffekt, men än kvinna är alltid i , före eller efter mens. det är inte ett argument för att döda bebisar.

Citat:
Men det är lätt att sitta och tycka saker när man själv inte behöver genomgå något av dem.

är det än sån där "grej" som förutsätter fitta/kuk? jag trodde vi hade kommit längre som samhälle och individer, men det är klart, femenists will be femenists.
Citera
2021-09-04, 12:25
Medlem
Citat:
Nej det har du inte.

Skönt att du iafall förstått vem som ansvar för aborter, då förstår du säkert vem som ansvarar för att det inte blir aborter.

som du gör med bebisar i v18-40ish? jo det är ett fruktansvärt ingrepp i kvinnans liv, det är därför vi inte ska ha ett undtag att mörda bebisar. lika lite som vi ska ha ett undtag för våldtäckt om du kommer från mena.

Och endå så argumenterar du för det? är det för att du vill att fler ska gå samma öde som Rebbeca till mötes?

Är det fler öden som rebeccas du eftersöker? du får säkert enstaka dödsfall även om du slutar kontrelera kvinnors kroppar i v18-v40ish.

Låt henne, det är hennes liv och hälsa, eller känner du dig utanför om du inte får vara med på ett hörn, som Med Rebeckas död?

Dumheter, ca 20m Bebsiar årligen skulle skyddas , under förutsättning att vi har samma utveckling som bland de "osäkra" aborterna som sker gobalt.

Både mannen och kvinnan ansvarar för att det inte ska bli abort. Först genom att båda tar ansvar för att skydda sig så att det inte blir en oönskad graviditet. Men om det ändå blir det, så ansvarar mannen faktiskt för att se till att kvinnan ska kunna känna sig trygg med att vara gravid, föda barn och trygg de 18 år som därefter följer. Känslomässig och ekonomisk trygghet behöver han kunna garantera henne. Kan han inte ta detta ansvar så har han helt och hållet lämnat över allt beslutsfattande till kvinnan. Och då tar hon ensamt beslutet: abort eller inte abort. Blir det abort så är mannen medansvarig till utfallet, eftersom han inte tog något ansvar för att det inte skulle bli abort. Så båda är ansvariga för själva aborten. Men det är kvinnan som måste ta beslutet. Det ska ingen annan få göra åt henne.
Citera
2021-09-04, 12:27
Medlem
Citat:
Jo, det är ju en bieffekt, men än kvinna är alltid i , före eller efter mens. det är inte ett argument för att döda bebisar.

är det än sån där "grej" som förutsätter fitta/kuk? jag trodde vi hade kommit längre som samhälle och individer, men det är klart, femenists will be femenists.

Precis, män behöver inte ta något ansvar för reproduktionen. Därför ska de heller inte ha något att säga till om den.

Du ska inte tycka något om vad en kvinna gör eller inte gör med sin kropp.
Citera
2021-09-04, 12:31
Medlem
Citat:
Osäkra aborter kommer leda till betydligt fler dödsfall. Betydligt fler skadade kvinnor. Så anser du att Rebeckas fall är oerhört tragiskt bör du vara för säkra och lagliga aborter, eftersom det minskar risken att dö/skadas vid abort rejält.

Nej det kommer det inte, det hade du vetet om du läste studierna som who hämtar sitt estimat ifrån (om du tar hjälp av någon som klarar högstadiematematik, jag vet att enkel matematik är svårt för dig)

Rebeckas död är ett resultat av säkra aborter. Mifegyne/Mifepriston specefikt (det är en medecin mot magsår)

Du vet väll att dina fantasier och påhitt inte hjälper, rebecka är fortfarande död,

Citat:
Nej, det blir faktiskt ingen vinst med abortförbud.
Inte för dig personligen , men allt handlar inte om vad du tycker är nice, elelr dina motiv.

Citat:
De kvinnor som känner sig nödgade till abort kommer som sagt göra abort ändå.
Så foster kommer dö iaf. Och fler kvinnor kommer dö och skadas. Så, nej, det finns faktiskt ingen vinst med abortförbud. Bara förlust.

är du säker?
Du har ju oftast fel när dina känslor möter verkligheten, nyss påstod du ju att Rebecka hade dött endå, hade du sökt upp henne och strypt henne och hennes bebis personligen då eller?
Citera
2021-09-04, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är ju jag som hävdar att straff är preventivt och du som förnekar det. Jag anser att det ska vara olaglig att döda men du tycker inte det när det gäller barn i mammans mage eftersom du inte tror straff får folk att avstå.

Vilken fultolkning du har gjort.

Jag hävdar, som du vet, att straff är preventivt. Iaf. när det gäller brott. Abort är inget brott. och vore det ett brott så kommer kvinnor som känner sig nödgade att göra abort göra abort ändå. Just abort går inte att få bort genom förbud. Inse det någon gång. Kvinnor gör ju för fasiken tom. osäkra aborter med risk för eget liv och hälsa. Det borde säga dig någonting.
Citera
2021-09-04, 12:32
Medlem
Citat:
Både mannen och kvinnan ansvarar för att det inte ska bli abort. Först genom att båda tar ansvar för att skydda sig så att det inte blir en oönskad graviditet. Men om det ändå blir det, så ansvarar mannen faktiskt för att se till att kvinnan ska kunna känna sig trygg med att vara gravid, föda barn och trygg de 18 år som därefter följer. Känslomässig och ekonomisk trygghet behöver han kunna garantera henne. Kan han inte ta detta ansvar så har han helt och hållet lämnat över allt beslutsfattande till kvinnan. Och då tar hon ensamt beslutet: abort eller inte abort. Blir det abort så är mannen medansvarig till utfallet, eftersom han inte tog något ansvar för att det inte skulle bli abort. Så båda är ansvariga för själva aborten. Men det är kvinnan som måste ta beslutet. Det ska ingen annan få göra åt henne.

Män behöver inte ta något ansvar, därför skiter många i att göra det. Kondomer är jobbiga och avtändande. Kuken vill ju ha sitt liksom.
Citera
2021-09-04, 12:35
Medlem
Citat:
Både mannen och kvinnan ansvarar för att det inte ska bli abort. ....meningslös tex.....

Citat:
Nej, För kvinnor är det fri aborträtt fram till vecka 17+6. Mellan vecka 18+0 till vecka 21+6 måste hon har godkännande från Socialstyrelsen för att få göra abort. Och ja: det är bara kvinnan som kan besluta om abort/inte abort fram till vecka 17+6.

Jag tror din senaste abort orsakt dig lite för stor blodförlust, nästa abort föreslår jag att du genomför kirurgiskt. de är säkrare....
Citera
2021-09-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Män behöver inte ta något ansvar, därför skiter många i att göra det. Kondomer är jobbiga och avtändande. Kuken vill ju ha sitt liksom.

"Män" som inte tar sitt ansvar, är inte män. De är möss. De bör fråga sig "vill jag vara man eller mus?" och besluta sig för att rakryggat vara det förstnämnda.
Citera
2021-09-04, 12:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Vilken fultolkning du har gjort.

Jag hävdar, som du vet, att straff är preventivt. Iaf. när det gäller brott. Abort är inget brott. och vore det ett brott så kommer kvinnor som känner sig nödgade att göra abort göra abort ändå. Just abort går inte att få bort genom förbud. Inse det någon gång. Kvinnor gör ju för fasiken tom. osäkra aborter med risk för eget liv och hälsa. Det borde säga dig någonting.

Om abort förbjuds i lag så är det ett brott och det var vad vi diskuterade, du påstod då att en lag inte skulle vara preventiv. Du vacklar alltså fram och tillbaka mellan att straff är preventivt för brott men inte just för detta brott, du är en hycklare. Slö har dessutom gett dig källor på att du har fel men du kör strutsmetoden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in