Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-04, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja, pengar. Staten sparar en massa pengar på att tillåta kvinnlig abort och förbjuda juridisk abort.

En abort kostar 8000kr stöten för nettoinbetalrna i samhället (dvs höginkomstagarna).

Övriga är redan en belastning. med eller utan abort.

Det är som tur väldigt ovanligt med problem pga av kvinliga preventivmedel, och ett ungefär lika ovanligt skäl till att man inte använde preventivmedel (när man gick och gjorde abort) som att man ville bli gravid.

Men det är klart, 1 generations p medel för kvinnor var mycket sämre. men det är 50 år sedan.

https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1046/j.0001-6349.2001.00169.x
Forty-six women added reasons other than those listed above. Thirteen wanted to become pregnant, 14 had various difficulties with contraception
Citera
2021-09-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
En abort kostar 8000kr stöten för nettoinbetalrna i samhället (dvs höginkomstagarna).

Övriga är redan en belastning. med eller utan abort.

Det är som tur väldigt ovanligt med problem pga av kvinliga preventivmedel, och ett ungefär lika ovanligt skäl till att man inte använde preventivmedel (när man gick och gjorde abort) som att man ville bli gravid.

Men det är klart, 1 generations p medel för kvinnor var mycket sämre. men det är 50 år sedan.

https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1046/j.0001-6349.2001.00169.x
Forty-six women added reasons other than those listed above. Thirteen wanted to become pregnant, 14 had various difficulties with contraception

Hur ovanligt är det då? 1 av 10 eller? Blir fortfarande en hel del kvinnor på 12 miljoner invånare.
Citera
2021-09-04, 10:05
Medlem
Citat:
Hur ovanligt är det då? 1 av 10 eller? Blir fortfarande en hel del kvinnor på 12 miljoner invånare.

Det framgår om du läser studien, se mig som Jesus som lär dig fiska, men ungefär lika vanligt som att kvinnan väljer bort preventivmedel, för att hon vill bli gravid, och gjorde abort.
Citera
2021-09-04, 10:20
Medlem
Citat:
Det framgår om du läser studien, se mig som Jesus som lär dig fiska, men ungefär lika vanligt som att kvinnan väljer bort preventivmedel, för att hon vill bli gravid, och gjorde abort.

Vad är det du lär mig menar du?

Det framgick att de som inte andvänt andra preventivmedel kört med s.k. "säkra perioder".
Senast redigerad av Statistenidittliv 2021-09-04 kl. 10:22.
Citera
2021-09-04, 11:01
Medlem
Citat:
Vad är det du lär mig menar du?

Att fiska…

Citat:
Det framgick att de som inte andvänt andra preventivmedel kört med s.k. "säkra perioder".

Jo. Det är ju en populär rationalisering,
Typ som, trodde jag va steril.

Även det tragiskt, och innnefektivt, i jmf med tex p-stav och spiral, som du nu vet fungerar utmärkt och utan bieffekter för den stora masssn, om de nu brydde sig om att ta ansvar. För ditt argument var väll att de vill ta ansvar, ”men det går bara inte”?

Här kan du jämför ”risk minimeringen”

https://www.internetmedicin.se/behandlingsoversikter/gynekologi-obstetrik/antikonception/

Men spelar det någon roll för dig egentligen eller trollar du bara, jag är beredda att kompromissa, säg alla som använt p-stav eller kopparspiral i kombination med kondom och givetvis majoriteten av de särskilt ömmande fallen, får göra abort, men de andra, låt oss kalla dem oansvariga-lustmordsaborterna kriminaliserar och beivrar vi (initial med de 300m + extra kr vi spara på 1 abort, var 15 minut , alla dagar på året?

Deal?
Senast redigerad av slö 2021-09-04 kl. 11:05.
Citera
2021-09-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravana
Nej om du försöker släppa på offerkoftan nu lite. Det finns massa forskning på att flickor föredrar ansikten, människor redan som spädbarn i större utsträckning än pojkar som redan som spädbarn föredrar prylar och saker. Det handlrar inte om vem som ska ta disken. Det 1800-tal som du verkar tro att det här handlar om är INTE på väg tillbaka. Låt oss ta reda på vad de här skillnaderna faktiskt innebär för oss som biologiska varelser, bara genom den kunskapen kan man bygga jämnställdhet på riktigt. Vet att ni tycker det är roligare att bara gapa förtryck om allt som skiljer, men det där förtrycket är inte längre bevisbart i Sverige, och har inte varit det på många år oavsett vad du känner. Låte forskningen gå vidare utan genus trams och intersektionalitetsparania
Förklara varför " föredrar ansikten" skulle rendera någon att "diska, tvätta och rengöra WC"
medan " fördrar prylar" inte skule ägna någon biologiskt att göra allt detta?

Kvinnors något högre sociala, kommunikativa och verbala förmågor borde rendera kvinnor ledarpositioner i samhället. För vi lever numera i ett kommunikations och kunskapssamhälle.
Vi borde haft 20 kvinnliga statsministrar på raken vid det här laget.
Medan mäns något högre spatiala förmågor borde rendera män uppgiften att packa och städa efter kvinnor och hitta svamp i skogen.

Jag raljerar, men! betydligt mer i linje med våra FAKTISKA biologiska skillnader än någonsin några traditionella könsroller.

Alltså kan vi konstatera att biologiska skillnader möjligen kan vara av intresse för medicinsk och annan forskning men knappast! ska utgöra nån som helst grund för värderingar av människor eller vad de ska få ägna sig åt.
Citera
2021-09-04, 11:38
Medlem
Citat:
Att fiska…

Jo. Det är ju en populär rationalisering,
Typ som, trodde jag va steril.

Även det tragiskt, och innnefektivt, i jmf med tex p-stav och spiral, som du nu vet fungerar utmärkt och utan bieffekter för den stora masssn, om de nu brydde sig om att ta ansvar. För ditt argument var väll att de vill ta ansvar, ”men det går bara inte”?

Här kan du jämför ”risk minimeringen”

https://www.internetmedicin.se/behandlingsoversikter/gynekologi-obstetrik/antikonception/

Men spelar det någon roll för dig egentligen eller trollar du bara, jag är beredda att kompromissa, säg alla som använt p-stav eller kopparspiral i kombination med kondom och givetvis majoriteten av de särskilt ömmande fallen, får göra abort, men de andra, låt oss kalla dem oansvariga-lustmordsaborterna kriminaliserar och beivrar vi (initial med de 300m + extra kr vi spara på 1 abort, var 15 minut , alla dagar på året?

Deal?

Oj vad arg man kan vara över något som inte ens angår en.

Att du tolkar det som att kvinnorna i undersökningen tror de blivit sterila visar ju bara på din okunnighet.

Var tacksam istället att kvinnorna var ansvariga nog att göra abort istället för att föda fram ännu ett socialfall till världen.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2021-09-04 kl. 11:45.
Citera
2021-09-04, 11:58
Medlem
Citat:
Nu blandar du nog ihop mig med någon annan, jag tycker Rebeckas död är oerhört tragisk, kanske var det någon av alla de i som jublade över María del Valle död i häromsenast i Argentina, de tillåter ju att man dödar bebisar och mammor utan konsekvens numera.

Jag läste inte mer , iochmed att du tycks ha blandat ihop mig med någon annan, och det var säkert bara mer fantasifullt skitsnack.

Så du tycker att Rebeckas död är oerhört tragisk. Men du vill ändå ha till abortförbud, vilket kommer leda till osäkra aborter, vilket gör att många flera aborterande kvinnor kommer riskera att gå samma öde till mötes som Rebecka. Hur tänker du där?
Citera
2021-09-04, 12:03
Medlem
Citat:
Oj vad arg man kan vara över något som inte ens angår en.

Arg? verkligheten är vad den är, man behöver inte "känna" sig fram.

Citat:
Att du tolkar det som att kvinnorna i undersökningen tror de blivit sterila visar ju bara på din okunnighet
.

Table VI. . Main reasons for not having used contraception
Thought I was sterile  5.9% 11n

Jag kanske överskattade din kognetiva förmåga, fråga gärna om du undrar över något, även om du bara tollar,

Citat:
Var tacksam istället att kvinnorna var ansvariga nog att göra abort istället för att föda fram ännu ett socialfall till världen.

Så det viktiga för dig är det görs så många bebismord som möjligt, inte varför, egentligen.... och här trodde man att sommarlovet slutade i augusti....

De allra flesta är socialfall om man står på min kulle, är man en nettoförlust för samhället så är man,
Det är ingen anledning till att mörda dem.
Citera
2021-09-04, 12:04
Medlem
Citat:
Nej det har du inte.

men fri jakt på bebisar innan v22? för kvinnor enbart då eller även för män?

Självklart kommer den göra det, det är därför majoriteten av aborter inte sker där det är förbjudet eller där tillgången på säkra aborter (oavsett lagstiftning) är mycket, mycket lägre, än tex sverige ....

Så vi ska tillåta mord och våldtäkter för att mord och våldtäkter endå kommer ske om någon känner sig nödgad att mörda och våldta?

Så ditt förslag är att vi ignorerar de 90% där mannen inte bett mamman göra abort, och fokusererar på de 10% som ber mamman göra abort, det är inte ens en garanti för att det blir abort att mannen vill det?

Är det inte en bättre lösning att uppmana kvinnor att använda effektiva preventivmedel? p-stav och kopparspiral tex, inte ens 5% av aborterskorna använder det? (totalt så förekommer kvinliga preventivmedel i ca 20% av fallen, tyvärr är de sämsta de mest använda (det är svårt att ta en tablett om dagen) när man dessutom har mer egentid än någon kvinna tidigare hafft, i hela männsklighetens historia.

Jo då, det har jag. Finns en del information om det. Om hur kvinnor kan må innan och efter abort.

Nej, För kvinnor är det fri aborträtt fram till vecka 17+6. Mellan vecka 18+0 till vecka 21+6 måste hon har godkännande från Socialstyrelsen för att få göra abort. Och ja: det är bara kvinnan som kan besluta om abort/inte abort fram till vecka 17+6. Att tvinga en kvinna som inte vill till abort eller att tvinga en kvinna att vara gravid och föda som inte vill det, vore ett fruktansvärt ingrepp i kvinnans liv. Ett extremt övergrepp. Ett sådant samhälle vill vettiga, empatiska människor inte ha. Dessutom vet vettiga människor att kvinnan kommer göra abort ändå, även om det är förbjudet, men då blir det en osäker abort. Hon gör det med sitt liv och sin hälsa som insats. Så inga foster "skyddas" genom abortförbud.
Citera
2021-09-04, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så du tycker att Rebeckas död är oerhört tragisk. Men du vill ändå ha till abortförbud, vilket kommer leda till osäkra aborter, vilket gör att många flera aborterande kvinnor kommer riskera att gå samma öde till mötes som Rebecka. Hur tänker du där?

Självkart kommer det precis som "säkra aborter" leda till dödsfall, dåliga saker kommer hända, det går inte att rädda alla och förmå alla att inte skada sig själva.

vinsten är i miljontals bebisar som inte kommer mördas, och självklart att samhället inte aktivt medverkar till att mörda mammor eller bebisar (även om jag givetvis respketerar att du är en del i samhälellet och önskar att fler gick rebecas öde till mötes, tillsammans med 30`000+ rena lustmordsaborter.)
Citera
2021-09-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jo då, det har jag. Finns en del information om det. Om hur kvinnor kan må innan och efter abort.

Nej det har du inte.

Citat:
Nej, För kvinnor är det fri aborträtt fram till vecka 17+6. Mellan vecka 18+0 till vecka 21+6 måste hon har godkännande från Socialstyrelsen för att få göra abort. Och ja: det är bara kvinnan som kan besluta om abort/inte abort fram till vecka 17+6.

Skönt att du iafall förstått vem som ansvar för aborter, då förstår du säkert vem som ansvarar för att det inte blir aborter.

Citat:
Att tvinga en kvinna som inte vill till abort eller att tvinga en kvinna att vara gravid och föda som inte vill det, vore ett fruktansvärt ingrepp i kvinnans liv.

som du gör med bebisar i v18-40ish? jo det är ett fruktansvärt ingrepp i kvinnans liv, det är därför vi inte ska ha ett undtag att mörda bebisar. lika lite som vi ska ha ett undtag för våldtäckt om du kommer från mena.

Citat:
Ett extremt övergrepp. Ett sådant samhälle vill vettiga, empatiska människor inte ha
Och endå så argumenterar du för det? är det för att du vill att fler ska gå samma öde som Rebbeca till mötes?

Citat:
Dessutom vet vettiga människor att kvinnan kommer göra abort ändå, även om det är förbjudet, men då blir det en osäker abort.

Är det fler öden som rebeccas du eftersöker? du får säkert enstaka dödsfall även om du slutar kontrelera kvinnors kroppar i v18-v40ish.

Citat:
Hon gör det med sitt liv och sin hälsa som insats.

Låt henne, det är hennes liv och hälsa, eller känner du dig utanför om du inte får vara med på ett hörn, som Med Rebeckas död?
Citat:
inga foster "skyddas" genom abortförbud.
Dumheter, ca 20m Bebsiar årligen skulle skyddas , under förutsättning att vi har samma utveckling som bland de "osäkra" aborterna som sker gobalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in