Resultat: Bör kvinnor bli av med rösträtten?
JA!
41,95%
73 röster
NEJ!
58,05%
101 röster
2021-09-05, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Är du inte rasande?
Känner du att jag är rasande?
Citera
2021-09-05, 15:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, självfallet har man kollat upp saken. Noga. Det är ändå WHO vi snackar om.

Källa på det plz?

Citat:
Men nu var det inte en sådan studie du påstod dig ha läst. Langa nu fram den studie du har läst.

Vilket påstående är det du vill ha substansierst? Att global mödradödligheten har obetydlig med abort att göra?
Citera
2021-09-05, 15:40
Medlem
Citat:
Nä det går bra att avfärda din och andras substanslöst åsikter, de är ju substanslösa som sagt, tänke mer att du skulle bli glad över att global mödradödligheten inte beror på tillgång till fritt bebismördande.

Inte mer än några 4-13% lite beroende på vilken modellering man gissar på.

Studierna finns ju citerade hos WHO .så det är ju inte några ”hemliga” insikter.

Om du nu brydde dig om personer som Rebecca och hennes bebis, men det är vi ju redan eniga om du inte gör, eller mödrsdödligheten globalt.

47000 kvinnor dör per år pga. osäker abort, enligt WHO. Du menar att det inte stämmer, visa då källa på ditt påstående.

jag anser det är hemskt att Rebecka har dött. Alltid hemskt när folk dör. I synnerhet en så pass ung människa med hela livet framför sig. Hon dog vid en säker abort och då sörjer du. Men tänk alla de 47000 kvinnor som varje år dör av osäkra aborter pga. abortförbud, bryr du dig inte om dem? Skiter du i dem?
Citera
2021-09-05, 15:41
Avstängd
Citat:
När man är på ett anonymt forum, så kan man inte länka vissa saker eftersom man röjer sin anonymitet då. Och det kanske man inte vill. Men man kanske ändå vill delge saker från verkliga livet. Sedan får folk välja själva om de vill tro på det man skriver eller välja att inte tro på det man skriver. Att inte ge info. om källan handlar alltså inte om att det man skriver är "fantasier" utan handlar om att man inte vill röja sin anonymitet.

Vilket mongosvar när det kommer från nån som postar linkedin poster som källa.
Citera
2021-09-05, 15:42
Medlem
Citat:
Ja, de är före i eller efter. Kan du inte läsa ditt mongo?

Känner du dem privat och har full koll på deras menscykler? Du är för rolig, herr slö!
Citera
2021-09-05, 15:43
Medlem
Citat:
Källa på det plz?

Vilket påstående är det du vill ha substansierst? Att global mödradödligheten har obetydlig med abort att göra?

Det du påstår är att det inte stämmer att 47000 kvinnor dör/år av osäker abort, osäker abort som skett pga. abortförbud. Detta ditt påstående vill jag se källa på.
Citera
2021-09-05, 15:46
Avstängd
Citat:
47000 kvinnor dör per år pga. osäker abort, enligt WHO. Du menar att det inte stämmer, visa då källa på ditt påstående.

Kan du citera och källhänvisa det påståendet?

Citat:
jag anser det är hemskt att Rebecka har dött. Alltid hemskt när folk dör. I synnerhet en så pass ung människa med hela livet framför sig. Hon dog vid en säker abort och då sörjer du. Men tänk alla de 47000 kvinnor som varje år dör av osäkra aborter pga. abortförbud, bryr du dig inte om dem? Skiter du i dem?

Jag sörjer Rebecka och hennes döda bebis lika mycket som jag sörjer de andra offren för abort, bebisar såväl som mammor.

Jag är ju emot abort om din fantasi nu spelar dig nya spratt?
Citera
2021-09-05, 15:46
Medlem
Citat:
Vilket mongosvar när det kommer från nån som postar linkedin poster som källa.

Är det? Jag har ju ingen användare på linkedin, så min anonymitet röjs inte av att jag postar sådana källor. Jag postar ganska olika källor, främst från olika lärosäten, läkartidningen, vårdfokus, 1177 osv.
Citera
2021-09-05, 15:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Känner du att jag är rasande?

Ja,
men det kanska har gått över nu , eller?

Det finns mediciner som hjälper , Ssri tex.
Citera
2021-09-05, 15:50
Avstängd
Citat:
Känner du dem privat och har full koll på deras menscykler? Du är för rolig, herr slö!

Så de är inte före i eller efter mens?

Är det här med verkligheten du har svårt att hantera?
Citera
2021-09-05, 15:51
Avstängd
Citat:
Det du påstår är att det inte stämmer att 47000 kvinnor dör/år av osäker abort, osäker abort som skett pga. abortförbud. Detta ditt påstående vill jag se källa på.

Jag har ju inte annat än ditt ”ord” på att det är så?
Citera
2021-09-05, 15:52
Medlem
Citat:
Kan du citera och källhänvisa det påståendet?

Jag sörjer Rebecka och hennes döda bebis lika mycket som jag sörjer de andra offren för abort, bebisar såväl som mammor.

Jag är ju emot abort om din fantasi nu spelar dig nya spratt?

Nej du. Den går jag inte på igen. Så här brukar du hålla på. Du påstår något, när man sedan ber dig om källa så slingrar du dig och till slut minns du inte vad du själv har påstått. Letar man sedan reda på vad du har påstått och visar ditt egna citat, så får man ändå ingen källa på ditt påstående. Så. Du har alltså ingen källa. Jag nöjer mig med det och fortsätter lita helt på att WHO har rätt i sin sak att 47000 kvinnor/år dör till följd av osäker abort. Punkt.

Ja, i den bästa av världar skulle inga aborter behöva ske och folk blev bara med barn när de kände att barnen var älskade och önskade av båda föräldrarna och att det skulle gå bra för dem att få barn etc. Men nu lever vi inte i den bästa av världar. och aborter kommer ske vare sig de sker lagligt eller olagligt, vare sig de är säkra eller osäkra. Och då föredrar jag tusen gånger om att de sker lagligt och säkert. Så inte kvinnor riskerar sina liv och hälsa när de gör abort. Och ja, visst: folk kan även dö vid säker abort, men det hör definitivt till ovanligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in