Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Kan du citera och källhänvisa det påståendet?
Jag sörjer Rebecka och hennes döda bebis lika mycket som jag sörjer de andra offren för abort, bebisar såväl som mammor.
Jag är ju emot abort om din fantasi nu spelar dig nya spratt?
Nej du. Den går jag inte på igen. Så här brukar du hålla på. Du påstår något, när man sedan ber dig om källa så slingrar du dig och till slut minns du inte vad du själv har påstått. Letar man sedan reda på vad du har påstått och visar ditt egna citat, så får man ändå ingen källa på ditt påstående. Så. Du har alltså ingen källa. Jag nöjer mig med det och fortsätter lita helt på att WHO har rätt i sin sak att 47000 kvinnor/år dör till följd av osäker abort. Punkt.
Ja, i den bästa av världar skulle inga aborter behöva ske och folk blev bara med barn när de kände att barnen var älskade och önskade av båda föräldrarna och att det skulle gå bra för dem att få barn etc. Men nu lever vi inte i den bästa av världar. och aborter kommer ske vare sig de sker lagligt eller olagligt, vare sig de är säkra eller osäkra. Och då föredrar jag tusen gånger om att de sker lagligt och säkert. Så inte kvinnor riskerar sina liv och hälsa när de gör abort. Och ja, visst: folk kan även dö vid säker abort, men det hör
definitivt till ovanligheten.