2021-09-03, 17:15
  #3601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Låt oss hoppas polisen hittat rätt fölk och att de får långtidsförvaring denna gången, ovsett ålder, även under 21.
Ingen ungdomsrabatt, mängdrabatt, landsbygdsrabatt, färgrabatt eller SJ-rabatt. Och inga gratis matkuponger.

Det är nog att hoppas på för mycket. Det hinner bli jul både en och två gånger innan Damberg får tummarna loss och skärper straffen.
Citera
2021-09-03, 17:23
  #3602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Låt oss hoppas polisen hittat rätt fölk och att de får långtidsförvaring denna gången, ovsett ålder, även under 21.
Ingen ungdomsrabatt, mängdrabatt, landsbygdsrabatt, färgrabatt eller SJ-rabatt. Och inga gratis matkuponger.

Polisen har troligen redan inledningsvis haft en hyfsat bra bild över vilka som varit inblandade. Därav de tidiga läckorna om att personer med koppling till Shottaz och Stockholm var inblandade. Nu har åklagaren (förundersökningsledaren) kunnat samla in bevismaterial i lugn och ro vilket förmodligen kommer leda till mer effektiva förhör med de tre nu inplockade individerna.

Eftersom Bahnan och Ziad är under 21 år gamla kan de maximalt få 14 års fängelse. Med tanke på att det rör sig om flera gärningsmän som avrättade en ensam(?) kvinna framstår det inte som en otrolig påföljd.
Citera
2021-09-03, 17:49
  #3603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Polisen har troligen redan inledningsvis haft en hyfsat bra bild över vilka som varit inblandade. Därav de tidiga läckorna om att personer med koppling till Shottaz och Stockholm var inblandade. Nu har åklagaren (förundersökningsledaren) kunnat samla in bevismaterial i lugn och ro vilket förmodligen kommer leda till mer effektiva förhör med de tre nu inplockade individerna.

Eftersom Bahnan och Ziad är under 21 år gamla kan de maximalt få 14 års fängelse. Med tanke på att det rör sig om flera gärningsmän som avrättade en ensam(?) kvinna framstår det inte som en otrolig påföljd.

Man kan ju bara hoppas dom får maxstraff.
Citera
2021-09-03, 18:12
  #3604
Medlem
Vilka jäkla sopprötter. Utan droger o vapen så kryper dom efter väggarna. Bara farliga för att de saknar intellegens av seminormal nivå.
Sätt in dom på maxstraff så kan de sitta med sina dyra klockor o kämpa mot abstinensen.
Citera
2021-09-03, 19:15
  #3605
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Ja. Tråden kunde inte fastställa identitet på bilen. Bara typ tror jag. Bilen brann samma natt som mordet.
Osannolikt att någon skulle bli förbannad på sin bil för att den inte startar mitt ute i skogen utanför Boden nattetid och elda upp fanskapet bara några timmar efter mordet i Luleå. 😊
Brända bilar används ju för att göra av med kläder, handskar mm för att röja undan krut- och DNA-bevisning.

Någon skrev väl i tråden att polisen var och plockade med sig en dörr från bilen för några dagar sedan.
Citera
2021-09-03, 19:20
  #3606
Medlem
Gruppbostads avatar
Tycker HA borde haft lite bättre koll på sina springisar, eller kanske var dom helt okej med att en liten flicka skulle avrättas.
Citera
2021-09-03, 19:49
  #3607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Någon skrev väl i tråden att polisen var och plockade med sig en dörr från bilen för några dagar sedan.

Det fattades väl en dörr till en av cellerna när de senaste tre anhållna kom in. Det är väl rätt fullt överallt nu. 🧐
Citera
2021-09-03, 19:54
  #3608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Det fattades väl en dörr till en av cellerna när de senaste tre anhållna kom in. Det är väl rätt fullt överallt nu. 🧐

Kan man ta reda på hur många personer som sitter i fängelse eller är häktade i Sverige idag?
Citera
2021-09-03, 20:04
  #3609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Kan man ta reda på hur många personer som sitter i fängelse eller är häktade i Sverige idag?
Ingen aning men du kan väl testa att maila Kriminalvården och fråga.

Häktade är väl ett mer rörligt mål.

https://www.kriminalvarden.se/kontakt/kontakta-huvudkontoret/
Citera
2021-09-03, 20:42
  #3610
Medlem
Gruppbostads avatar
Ja häktet i Luleå lär vara fullt vid det här laget.

Man släpper säkert ut hela gänget i väntan på att dom faller, pga brist på platser

Sen hinner dom begå ett nytt mord under tiden haha
__________________
Senast redigerad av Gruppbostad 2021-09-03 kl. 20:47.
Citera
2021-09-03, 23:19
  #3611
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qpax
Hon har inte släktingar inom HA så det spåret kan ni släppa. Hennes pappa är avliden, farbrodern har väl varit/är vänner med toppen inom HA i Luleå men de kommer knappast blanda sig i detta. Farbror Halsius kommer, som jag skrivit tidigare, inte göra ett skit åt detta.

Borde inte farbror Halsius ändå bli lite sur över att det är underhuggare till hans vänner inom HA som har klippt hans egen brorsdotter?
Citera
2021-09-04, 00:05
  #3612
Medlem
Pandalina4s avatar
Jag gillar att man alltid kan räkna med dig stefan. Du laddar upp innan vi ens andra har målnummer. Tack. Du vet.
__________________
Senast redigerad av Pandalina4 2021-09-04 kl. 00:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in