Citat:
Ursprungligen postat av
SkaerlockHolm
Låt oss hoppas polisen hittat rätt fölk och att de får långtidsförvaring denna gången, ovsett ålder, även under 21.
Ingen ungdomsrabatt, mängdrabatt, landsbygdsrabatt, färgrabatt eller SJ-rabatt. Och inga gratis matkuponger.
Polisen har troligen redan inledningsvis haft en hyfsat bra bild över vilka som varit inblandade. Därav de tidiga läckorna om att personer med koppling till Shottaz och Stockholm var inblandade. Nu har åklagaren (förundersökningsledaren) kunnat samla in bevismaterial i lugn och ro vilket förmodligen kommer leda till mer effektiva förhör med de tre nu inplockade individerna.
Eftersom Bahnan och Ziad är under 21 år gamla kan de maximalt få 14 års fängelse. Med tanke på att det rör sig om flera gärningsmän som avrättade en ensam(?) kvinna framstår det inte som en otrolig påföljd.