2021-09-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
är pengarna slut för Björn & Benny..eller vad är det frågan om? vilken skit att komma dragandes med detta 2021 av gubbar och gummor som närmar sig 80 år med stormsteg
Abba producerar fiskkonservburkar, inget annat av värde

Fiskebranschen har de väl nog inte varit i ännu.
Däremot en hel del annat som genererat ett antal miljarder under åren.
Så nej - det är inte pengar det handlar om

ABBA är en legend som de önskar ska leva vidare helt enkelt. Känslan är att de har lyckats.
Showen kommer ju inte lämna något åt slumpen, garanterat. Den kommer att spelas i decennier sannolikt. Tar ju bara in 3000 pers där.
Citera
2021-09-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Klart de klarar sig. Folk kommer vara helt hajpade och skivan kommer sälja bra, vara massa visningar på youtube osv.

Men i mina ögon sjunker de rejält pga. hologram-jippot. Tror inte jag är ensam om att känna så. Jag vill inte minnas ABBA så.

Fast avatarerna är ju så enastående likt 1970-talets ABBA. Det ser verkligt ut. Jag tror faktiskt att dom får fler yngre fans genom detta "skamgrepp".
Citera
2021-09-02, 23:18
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
är pengarna slut för Björn & Benny..eller vad är det frågan om? vilken skit att komma dragandes med detta 2021 av gubbar och gummor som närmar sig 80 år med stormsteg
Abba producerar fiskkonservburkar, inget annat av värde

Vad du kallar gamla gubbar "och gummor" är vad många andra kallar musikaliska genier! Tror inte en sekund på att detta material är nytt utan säkert legat på BB´s skrivbordslåda i många år för att slappas vid "rätt" tidpunkt! Och oj vilken timing. Tror nog att deras nya skiva kan bli den mest sålda 2022!
Citera
2021-09-02, 23:19
Medlem
Giant Squids avatar
Om Krösus Björn kan få till ett bra hologram att funka på Agnetas rumpa till liveshowerna för japanerna så kanske.
Citera
2021-09-02, 23:21
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Påminner om en viss kommunmunk från Rönninge, och dennes besatthet av 90-talet. Den som vet, den vet.

Denna tråd borde ha mer fokus på musiken. Vad tror vi om denna skiva? Kan det bli platina?

Helt klart, tror tom att deras "håll i dig nu" LP "CDn had väl inte ens kommit när de släppte sin sista skiva" kan bli bäst säljande globalt 2022!
Citera
2021-09-02, 23:24
Avslutad
Jag mötte Björn på Drottninggatan i Stockholm för sisådär 7-8 år sedan i närheten av Bengans. Jag tittade skamset ner i gatan när jag kom på mig själv med att glo då han vänligt mötte min blick med ett leende. Mitt livs "ABBA-moment"
Senast redigerad av RobRoys 2021-09-02 kl. 23:30.
Citera
2021-09-02, 23:24
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Helt klart, tror tom att deras "håll i dig nu" LP "CDn had väl inte ens kommit när de släppte sin sista skiva" kan bli bäst säljande globalt 2022!
Delar den uppfattningen. Jag tror de kommer sälja diamant till och med. Den mest berömda skivan på mycket länge kommer det bli.
Citera
2021-09-02, 23:25
Medlem
Lyrikvideon till "Dont shut me down" hade för en stund sedan 342.000 visningar. Agnetha låter lite grumlig i rösten men det tycker jag är bra för man skall inte förändra och förbättra elektroniskt. Fast lite har man nog gjort ändå.

Hon har väl knappt sjungit i badrummet sedan hon släppte sina egna skivor för 10 år sedan eller så.

Frida låter väldigt bra på "I still have faith in you". Hon har nog sprejat någon lösning i halsen som räddat stämman.

Bra jobbat.
Citera
2021-09-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Fast avatarerna är ju så enastående likt 1970-talets ABBA. Det ser verkligt ut. Jag tror faktiskt att dom får fler yngre fans genom detta "skamgrepp".

Det är garanterat poängen. Att de önskar legenden ABBA ska leva vidare, för all framtid.
GPs musikjournalist skriver bra om det. Att det är genialiskt. Vilket det såklart är. Noga genomtänkt. Finns andra artister som tänker i samma banor, men det här är ändå något väldigt unikt.
Någon traditionell turné har sannolikt aldrig varit aktuellt och hade man gjort det hade det varit som att stänga en bok.
Nu kan de leva vidare, och med tekniken som idag finns, ihop med allt kapital som både finns och det här kommer att ge, kommer det att lyckas. Utan tvekan.
Som Svensk tycker jag man ska vara stolt. Vi är ett skitland egentligen, i storlek. Men ABBA är stort på precis hela jorden och har varit i snart urminnes tider. Det är riktigt grymt att driva legenden vidare, tycker jag.
Citera
2021-09-02, 23:26
Medlem
Giant Squids avatar
För tanternas räkning så är det väl på gränsen till en Lit de parade, eller gravskändning.
Björn är ju pengahjärnan bakom allt, men hur lyckades han få med Benny i det hela. Det är mkt, gåtfullt. Jag trodde han hade mer integritet än så.
Citera
2021-09-02, 23:29
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Delar den uppfattningen. Jag tror de kommer sälja diamant till och med. Den mest berömda skivan på mycket länge kommer det bli.

När man är utomlands speciellt Asien så förstår man hur STORA Abba faktiskt var eller kanske tom är! Tror inte jag vart på ett enda ställe där folk inte bara typ avgudar Abba! Sverige är typ känt globalt för två saker Abba och Volvo
Citera
2021-09-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Det är garanterat poängen. Att de önskar legenden ABBA ska leva vidare, för all framtid.
GPs musikjournalist skriver bra om det. Att det är genialiskt. Vilket det såklart är. Noga genomtänkt. Finns andra artister som tänker i samma banor, men det här är ändå något väldigt unikt.
Någon traditionell turné har sannolikt aldrig varit aktuellt och hade man gjort det hade det varit som att stänga en bok.
Nu kan de leva vidare, och med tekniken som idag finns, ihop med allt kapital som både finns och det här kommer att ge, kommer det att lyckas. Utan tvekan.
Som Svensk tycker jag man ska vara stolt. Vi är ett skitland egentligen, i storlek. Men ABBA är stort på precis hela jorden och har varit i snart urminnes tider. Det är riktigt grymt att driva legenden vidare, tycker jag.

Ja jag är övertygad om att även ungdomarna gillar detta och då börjar dom lyssna på ABBA:s äldre musik och kollar videos. Detta är väl planerat. Dom kunde ha gjort det tidigare och Björn och Benny kunde ha struntat i vad heter den nu "Christina från Duvemåla" eller något. Det hade varit smartare att köra ABBA musik. Men detta nya drag var skickligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in