Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 16:01
  #625
Medlem
Judinnas avatar
Sverige är ju känt för IKEA, ABBA och Avicii.
Och alla 3 faller i olika grupper...


Jag som ung tycker att denna nyhet låter jättehäftig!
Dock är jag rädd för att det kan förstöra deras rykte lite. Vissa saker ska man inte nyskapa. - Sen om musiken är bra eller inte spelar nog ingen roll.



Benny är väl inblandad i byggandet av lägenheter som egentligen skulle bli ett kulturcentrum. Västervik? Det blev inte så kul bemött.
Citera
2018-04-27, 16:06
  #626
Medlem
godhetsapostelns avatar
idag är dom vad 70?...låter som en riktigt dålig ide. 3 av dom har inte ens sysslat med musik på länge......Gäsp utanför gay-världen skulle jag säga.
Citera
2018-04-27, 16:28
  #627
Medlem
Tror tyvärr att de nu missar sin chans att bli ihågkomna enbart som något stort - för Sverige i världen. Man kommer att minnas detta grånade försök istället som med mycket stor sannolikhet inte blir särskilt bra... vare sig musikaliskt eller image-/värdighetsmässigt. Men någon/alla kanske behöver kulorna. Pengaströmmarna inom musiken har ju förändrats och inte minst B&B har ju ett antal ambitiösa finansiella åtaganden gjorda som kanske inte alla levererat tillbaka enligt plan...

Att dra sig tillbaka på topp är svårt som det verkar. Nu kan det bara glida utför...
Citera
2018-04-27, 16:46
  #628
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Kan det vara ett inslag för att få väljare att bli nostalgiska och tänka på folkhemmet?

Ett försök av Benny att försöka gjuta olja på vågorna så att folk inte röstar i protest mot den huvudlösa politik skapad av de odugliga och ansvarsfobiska politiker som finns idag.

Efter valet så lägger de av sen.
Citera
2018-04-27, 16:47
  #629
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Tänkte genast att det endast ligger ett pengabegär bakom och inget annat... Men klart att detta kan vara fel. Hur ligger dom till egentligen?
Björn borde vara i topp på penga listan antar jag men hur är det för dom 3 andra? Drar dom andra tre fortfarande in cash på ABBA saker?


----edit

Obs bara om ni undrar så har jag ingen koll alls på ABBA just nu. Björn tror jag dragit in mycket pengar efter ABBA tiden men undrar om dom andra som sagt...


Alla har dragit in stora pengar efter karriären. Björn och Benny går det absolut ingen nöd på, den som har det sämst ställ är nog Agneta, men även hon sitter på ett antal miljoner.
Citera
2018-04-27, 16:51
  #630
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Kan det vara ett inslag för att få väljare att bli nostalgiska och tänka på folkhemmet?

Ett försök av Benny att försöka gjuta olja på vågorna så att folk inte röstar i protest mot den huvudlösa politik skapad av de odugliga och ansvarsfobiska politiker som finns idag.

Efter valet så lägger de av sen.

Och där kom den . . the flashback angel . . först på sidan 2. Har ni tacklat av?

OT: givet blir det flipp
Citera
2018-04-27, 16:54
  #631
Medlem
De kommer ju givetvis inte släppa någonting som inte håller i alla fall hyfsad kvalitet. Det är ju inte direkt någon forcerad comeback i syfte att tjäna pengar detta handlar om.

Låtarna kommer sannolikt även att remixas av den 70-talsinfluerade norska housemusikeliten som Todd Terje, Lindstrøm, Prins Thomas med flera.
Citera
2018-04-27, 17:18
  #632
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Super-antiklimax incoming.

ABBAs musik har inte åldrats med värdighet, framförallt inte i jämförelse med andra grupper från samma epok. Queen är ett exempel som håller än och som spelas av unga än idag. ABBA gör det inte. Undantag är låten Happy New Year som ibland spelas till nyår. I övrigt känns musiken daterad, som en sista suck av disco-eran.

Jag har dessutom misstanken att de nya ABBA-låtarna inte kommer att vara lika neutrala som de gamla. Både Björn och framförallt Benny är gåsleverkommunister och djupt insyltade både i feminism och asylbedrägeri. Min gissning är det kommer att finnas "budskap" i alla de nya låtarna, illa dold vänsterpolitisk smörja som glorifierar "solidaritet" och "empati" och annat trams.
Håller med dig, men då ska man komma ihåg att Queen, i alla fall på 70-talet, var unika och nådde en nivå på låtskrivandet och framförandet som ytterst få når upp till, om ens någon.

För mig gör det inget att Abba återförenas, kan de göra några miljoner fans glada, så är också jag glad!
Citera
2018-04-27, 17:23
  #633
Medlem
Andersdamaans avatar
Det här blir absolut ingen flopp! Med den gedigna och fortfarande rätt dedikerade "Fanbase" som ABBA fortfarande åtnjuter, så hade låtarna enbart kunnat bestå av Agneta och Frida som fjärtar ikapp medan Benny ylar som en skållad tax och Björn spelar ostämd mungiga! Det blir ändå bli årets stora hit!!

Förhoppningsvis så blir det bättre än så, och det skall bli kul att se vad det blir av det hela!
Citera
2018-04-27, 17:31
  #634
Medlem
Det är tydligen deras fyra hologram som ska turnera, men hur blir det egentligen med sången isåfall? En konsert med hologram och förinspelad "låtsas-live" sång, det blir ju typ som en serie påkostade men halvsega popvideos?
Citera
2018-04-27, 17:32
  #635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Musiken förändras publiken dör ut gissar på flopp. Hur många unga idag känner egentligen till och lyssnar på ABBA?

A-Teens gick ju riktigt bra ett tag, om det nu säger någonting?
Citera
2018-04-27, 17:32
  #636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Men de riktar sig ju knappast mot unga. Även sådana som mina föräldrar som är ca 70 år och var stora Abba-fans när det begav sig lyssnar också på musik, har Spotify och går på konserter.

Jag tror inte det blir nån internationell megahit men säkert en framgång i alla fall. Björn och Benny är två mycket begåvade låtskapare.

Björn och Benny är duktiga musiker men de är för gamla för att skriva popmusik. Det är inte värt att skämma ut sig för att dra in några kronor på Spotify.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback