Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-01, 14:37
Medlem
Robbadobbs avatar
Är det vanligt att bli depressiv efter bara en eller två dagar med hög dos av oxycontin?
Har nyligen opererat mej så jag experimenterar lite för att kunna fungera någorlunda.
Den höga dosen tog jag mest för att jag ville bli lite bäng också.
Nu vill jag bara ha smärtlindring utan att bli hög men pallar inte med att må psykiskt dåligt. Har benzos av olika slag men det är ju sämsta kombon.
Nu kör jag Subutex för då vågar jag iaf ta lågdos med benzo.
Citera
2021-09-02, 17:22
Medlem
Skumt. Har använt ca 12 mig sub på lika många dagar. Kom nu över 2 80 mg polska mundipharma. Tog ingen sub på 12 timmar och sedan ca 20 mg oxy. Blev bara frisk. Trodde det var mer drag i oxy
Citera
2021-09-02, 18:30
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Skumt. Har använt ca 12 mig sub på lika många dagar. Kom nu över 2 80 mg polska mundipharma. Tog ingen sub på 12 timmar och sedan ca 20 mg oxy. Blev bara frisk. Trodde det var mer drag i oxy
Det är för att sub blockerar oxy och mycket annat i upp till 4 dygn. Går komma igenom sub väggen men krävs ganska mycket då, och även då får man ej lika bra effekt som om man vore helt sub fri.

Vill inte låta otrevlig eller något men är skrämmande hur lite kunskap folk har om sina droger. Tar inte mer än 5-10 minuter att slå upp en sida och få viktig information. Klarar man inte av att läsa i 5 minuter om dem drogerna man tar så ska man ge fan i att knarka, annars lever man inte länge till.

Inte konstigt att folk blandar hit och dit utan att ha en jävla aning om vad dem håller på med och sen stryker med. Vi lever trots allt i 2020-talet, ALLA har tillgång till information om det mesta.
Citera
2021-09-02, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Det är för att sub blockerar oxy och mycket annat i upp till 4 dygn. Går komma igenom sub väggen men krävs ganska mycket då, och även då får man ej lika bra effekt som om man vore helt sub fri.

Vill inte låta otrevlig eller något men är skrämmande hur lite kunskap folk har om sina droger. Tar inte mer än 5-10 minuter att slå upp en sida och få viktig information. Klarar man inte av att läsa i 5 minuter om dem drogerna man tar så ska man ge fan i att knarka, annars lever man inte länge till.

Inte konstigt att folk blandar hit och dit utan att ha en jävla aning om vad dem håller på med och sen stryker med. Vi lever trots allt i 2020-talet, ALLA har tillgång till information om det mesta.

Jag känner till att Sub blockerar. Du har ingen anledning att ha den tonen förövrigt men ger det dig något så kör på m. Jag reagerade eftersom jag tagit förhållandevis låga doser sub under ca12 dagar. Första veckan var det typ o,2 mgx3 sen steg det lätt snabbt har erfarenhet av både sub, horse och oxy. Nu har det gått snart 2:dygn sedan jag tog sub och märker hur det fäste på nu när jag tog ca 30 mg

Har tagit lorazepam under eftermiddagen vilket såklart boostar. Skall vända en timme sedan blir det antingen mer oxy eller kanske mer lorazepam
Senast redigerad av SDless 2021-09-02 kl. 18:47.
Citera
2021-09-02, 19:08
Medlem
Citat:

Vad är det för mycket annat som sub blockerar utöve exr oxy, hotse
Citera
2021-09-02, 19:22
Medlem
Citat:
Vad är det för mycket annat som sub blockerar utöve exr oxy, hotse

Undrar du vilka andra droger Buprenorfin blockerar? Ifall jag har förstått din fråga rätt så blockerar Subutex i princip -alla- opiater / opioder bortsett från Tramadol och Fentanyl. Även ev. andra RC-droger som har liknande struktur som Tramadol och Fentanyl.

Tramadol och Fentanyl är de enda som "tränger" sig förbi Buprenorfin utan att bli blockerad.
Citera
2021-09-02, 19:46
Medlem
[quote=Inta-msinoiS|77120800]Undrar du vilka andra droger Buprenorfin blockerar? Ifall jag har förstått din fråga rätt så blockerar Subutex i princip -alla- opiater / opioder bortsett från Tramadol och Fentanyl. Även ev. andra RC-droger som har liknande struktur som Tramadol och Fentanyl.

Tramadol och Fentanyl är de enda som "tränger" sig förbi Buprenorfin utan att bli blockerad.[/QUOT]

Jo, jag får väl ett ok oxy rus ändå. Borde ha väntat längre eftersom subben blockerar länge. Oxy har ju inte så lång halveringstid heller. Har väl mer opitolerans önnjagvtridde. Hade du fyllt på mer oxy, Lyrica eller lorazeoam
Citera
2021-09-02, 21:45
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Jag känner till att Sub blockerar. Du har ingen anledning att ha den tonen förövrigt men ger det dig något så kör på m. Jag reagerade eftersom jag tagit förhållandevis låga doser sub under ca12 dagar. Första veckan var det typ o,2 mgx3 sen steg det lätt snabbt har erfarenhet av både sub, horse och oxy. Nu har det gått snart 2:dygn sedan jag tog sub och märker hur det fäste på nu när jag tog ca 30 mg

Har tagit lorazepam under eftermiddagen vilket såklart boostar. Skall vända en timme sedan blir det antingen mer oxy eller kanske mer lorazepam
Tanken var inte att nedvärdera eller låta otrevlig, ber om ursäkt ifall du tog illa upp. Var egentligen riktat till alla som läser här, då folk nästan varje dag frågar samma frågor om och om igen utan att göra en enkel sökning eller kolla ett par sidor bak i tråden.
Okej gött att du har koll på subben i alla fall. Men ja trots små mängder så blir det en blockerande effekt, särskilt när det är varje dag.

Och vad mer som blockeras av sub fick du redan ett bra svar på.
Citera
2021-09-02, 21:54
Medlem
Citat:
Tanken var inte att nedvärdera eller låta otrevlig, ber om ursäkt ifall du tog illa upp. Var egentligen riktat till alla som läser här, då folk nästan varje dag frågar samma frågor om och om igen utan att göra en enkel sökning eller kolla ett par sidor bak i tråden.
Okej gött att du har koll på subben i alla fall. Men ja trots små mängder så blir det en blockerande effekt, särskilt när det är varje dag.

Och vad mer som blockeras av sub fick du redan ett bra svar på.

Ingen fara. Förstår vad du menar. Blir mörkrädd här inne ibland. En annan. fråga, varför kämpar folk med att krossa oxyn när den går utmärkt att röka. Funkar nästan som hink horse på follie
Citera
2021-09-02, 22:00
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ingen fara. Förstår vad du menar. Blir mörkrädd här inne ibland. En annan. fråga, varför kämpar folk med att krossa oxyn när den går utmärkt att röka. Funkar nästan som hink horse på follie
Krossa för att snorta eller tugga? Oxy har bra upptagning oralt, så är nog den stora anledningen till att folk väljer det alternativet. Röka har mer nackdelar också skulle jag tro. Man slösar mer, man andas in massa kemikalier, effekten är kort och sägs vara med "addictive". Har själv aldrig rökt Oxy dock.
Citera
2021-09-03, 17:58
Medlem
Har ont om oxy kvar. Vilket boostar bäst tro: 2 att 2'5 lorazepam eller 1 Lyrica 300 mg
Citera
2021-09-04, 00:01
Medlem
Robbadobbs avatar
Tog 8 mg Subutex igår onsdag och kanske 1 mg idag.
Kan jag ta oxy imorn? Tänkte snorta en halv 80mg imorn fm 😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in