Citat:
Ursprungligen postat av
Fullblitz
Risken är väl ganska överhängande att det är mor och farföräldrar som uppfostrar deras barn, Ebba Busch kan ju inte ha många timmar till övers till sina barn sett till helåret. Mor och farföräldrarna bor ju där. Pappan gör väl som många pappor gör och skiter i sin avkomma vilket är trist.
Det tror jag oxå. Man kan ju då tycka att Ebba antingen skulle sagt det. Typ;
- I Niklas och mitt yrke är det vanligt med många timmar och sena kvällar, det är därför bra att bo nära trygga barnvakter.
Eller inte nämnt det alls. Men att
ljuga och hävda pappa är väldigt onödigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fullblitz
Läs vad Ebba Busch själv har skrivit.
"Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd) samt renovering som beräknats av hantverkare."
Menar du att Ebba Busch igen på sitt raderade inlägg på Facebook alltså?
Precis, där har vi det.
Och det är väldigt väldigt förbryllande . Vi vet, på grund av att Ebba berättat att pris förhandlingen gick till så här;
Ebba,
-Jag bjuder 3,8
Esbjörn,
-3,9
Ebba,
- Tagit.
Så det väldigt konstiga städavdraget, det som inte står ett ord om i kontraktet. Förhandlas alltså innan priset. Trotts att Ebba helt naturligt berättat om det efter i sitt inlägg.
Summan 300 000 är inte specificerad någonstans och det finns ingen pris specifikation på något av vad städavdraget skulle täcka. Och konstigast av allt, vilka är hantverkskostnader?
Att man får vidga gränsen för vad som är sant i påståendet, Priset är satt av köparen, behöver jag inte nämna.
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Jag tror de flesta frånskilda föräldrar med några hjärnceller i huvudet, vill att deras barn ska ha tillgång till båda föräldrarna, fast de inte längre är ett par. Just nu är Ebbas barn för små för att ta sig själv mellan de två fastigheterna, även i lugna Marielund. Men det går fort att växa upp och rätt som det är, så är de tillräckligt stora för att, på egen hand, ta sig mellan föräldrarna.
Ingenstans tror jag du hittar att Ebba har påstått att hennes barn ska ta sig till den andra föräldern på egen hand, redan nu. Ser fram emot att bli motbevisad.
Vad gäller Niklas så är han skriven i Marielund och det är väl den fakta vi har att tillgå? Det har påståtts i tråden att han bor inne i Uppsala, men det har varit ett påstående utan uppbackning vad jag vet. Men säg att det är så, att han bor halvtid i Uppsala när han inte har barnen och i Marielund när han har barnen? Vad förändrar det? Vi vet absolut ingenting om hans planer för framtiden. Han kanske flyttar till Karesuando i morgon? Eller så flyttar han till Marielund på heltid när Ebba får sitt permanentboende där?
Jag tror oxå att de flesta frånskilda föräldrar vill att deras barn ska ha god kontakt med båda sina föräldrar. Och sina far och mor föräldrar med för den delen.
Dock hävdar de flesta människor med några hjärnceller i huvudet bättre rätt till grannens hus i allafall.