2021-09-01, 10:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Gubben var uppspelt och gladare än en lärka på vift enligt "gubbarna" som egentligen är unga killar som röjde och gjorde fint i trädgården. Jorå, jag känner "gubbarna" och har själv hört dem intyga detta.
Gubbsrna? Unga killarna? Jag trodde det var Ebba med familj och vänner som höll på i trädgården vid kontraktsskrivningen. Det är vad som sagts om det iallafall fall. Men du menar att det är fel och att Ebba redan innan kontraktsskrivningen hyrde in personal för att röja?
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så det är tre röjningstillfällen som faktiskt hände? 16 augusti, 30 augusti och "ett par dagar senare". Måste ha varit mycket sly, eller mycket snack på de som röjde. Nästan så man borde ta en liten tripp till Marielund och se saker med egna ögon.
Jag vet egentligen bara saker om röjningen 16/8 och då genom vad Esbjörn själv sa i polisförhöret.

Men du har rätt u att det var en jävla massa sly. Totalt igenväxt enligt bilderna.
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja det är ju nästan helt omöjligt att såga tyst och deg är ju inte långt till O-gården fågelvägen.
Där fick du till det, nästan omöjligt att såga tyst😂😊😂. Jättekul.
2021-09-01, 10:23
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Värdet innan den stora boomen pga covid var 8 miljoner.
Uppgången hade börjat när Ebba och hennes kompisar fick honom att skriva på, och detta måste Theo rimligen vetat.
Kanske därför han var extra noga med att avskriva sig ansvar längst bak i kontraktet.
Under pandemin steg attraktiva fastigheter av denna typ med i genomsnitt 30%.
Då landar hela tomten, med husen restaurerade på över 10 miljoner.
Och det kostar inte 6 miljoner att rusta upp Esbjörns hus.

Marknadsvärdet var 5,2 baserat på taxervärdet. Ebba betalade 3,9.
Enligt uppgift var hennes första bud 2,5.

Knackar jag på hos en 81-åring under en pandemi och vill köpa dennes hus kan jag åtminstone lova att mitt första bud inte kommer vara mindre än halva marknadsvärdet och får jag ett nej kommer jag inte blanda in fler kompisar tills jag fått en underskrift där jag fortfarande köper under marknadsvärdet.

Jag anser att detta är ett fräckt och oschysst sätt att göra affärer.
Men det är jag

Den där fastigheten har aldrig varit värd åtta miljoner, varken före eller under covid.

Vad en fastighet kan bli värd i framtiden är något helt annat. En stor del av den potentiella värdeökningen på den här fastigheten, beror på hur mycket man investerar i renovering, modernisering och allmän uppsnyggning.

Enligt Densias så är deras värdering "det mest sannolika priset vid en tänkt överlåtelse av värderingsobjektet på en fri och öppen marknad under normala omständigheter utan partsrelationer mellan köpare och säljare".

De skriver: "Vi bedömer att en tänkt köpare räknar med att renovera byggnaden till en kostnad om 2 500 000 - 3 000 000 kr", "Marknadsvärde i färdigt renoverat skick med god standard, bedöms genom ortsprismetoden till ca 8 000 000 kr"

Ebba får då lägga minst 6,4 miljoner på stället för att få ett året-runt-boende med modern standard, för att inte tala om allt jobb och tid som inte går att leja bort. Att renovering och modernisering skulle gå smärtfritt och helt enligt plan är dock osannolikt och jag tror att en slutsumma på 7 miljoner är mer trolig.

Men Esbjörn och Ebba kan säkert komma överens om att Esbjörn tar hand om allt det här och renoverar upp stället i toppskick och så köper Ebba det för 8 miljoner. Jag tror dock inte att Esbjörn vill ta den pucken, för det om något är mycket stress, jobb och investerade miljoner som måste till, innan det är klart.
2021-09-01, 10:27
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Helt klart färgar Ebba Busch som nu inspirerat SDare att skaffa sig bostäder till reapriser.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Po5yj6/lokalpolitiker-forsoker-fa-kopa-borgen-billigt

Beteendet sprider sig som en löpeld inom högerpolitiken.

Nja, de där SD-dårarna kör helt klart i en division för sig. Att sitta i nämnden som beslutar om sanktioner och utöva påtryckningar både privat och som yrke, för att kunna sko sig privat, är imponerande driftigt. Men det fallet visar på att man alltid borde filma sina affärstransaktioner och förhandlingar. Då är det svårare att ljuga efteråt och man kan alltid kontrollera vad som hände i efterhand.
2021-09-01, 10:45
Medlem
Reimers avatar
Då var det fullbordat, inga mer inlagor kom in innan deadline, nu finns allt på bordet och avgörandet ska falla, enda brasklappen är om de förlikas innan rättegången avgörs.

Bifogar aktuellt dagboksblad, det som har tillkommit är kallelser till de som ska deltaga antingen som vittnen eller som kärande och svarande.

https://anonfiles.com/P4h0i4F9u8/Uppsala_TR_T_8555-20_Dagboksblad_2021-09-01_pdf
2021-09-01, 10:46
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Gubbsrna? Unga killarna? Jag trodde det var Ebba med familj och vänner som höll på i trädgården vid kontraktsskrivningen. Det är vad som sagts om det iallafall fall. Men du menar att det är fel och att Ebba redan innan kontraktsskrivningen hyrde in personal för att röja?
Jag vet egentligen bara saker om röjningen 16/8 och då genom vad Esbjörn själv sa i polisförhöret.

Men du har rätt u att det var en jävla massa sly. Totalt igenväxt enligt bilderna.
Där fick du till det, nästan omöjligt att såga tyst😂😊😂. Jättekul.
Vet du, det spelar ingen roll hur du än försöker ljuga och trixa. Faktum kvarstår oavsett dina lögnaktiga påhopp på en av våra mest populära politiker. Vackra och rättrådige Ebba Busch.

Gubben sökte aktivt och i gott förstånd upp den utsatta småbarnsmamman Ebba Busch med avsikt att dyvla på henne sin vedervärdigt vanskötta fastighet.

Gubbstrutten var ju själaglad över att äntligen ha blivit med skiten så han skuttade runt i trädgården medans det snyggades upp.

Ridån gick ner när apskaftet det kriminella härket på panget, dömd för spritlangning (och fan vet vilka andra droger) tillsammans med den för våldtäkt av barn dömde Johann Binninge fick nys om affären. Det arv som planerats gick i stöpet och tog det hus i helvete.
2021-09-01, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nja, de där SD-dårarna kör helt klart i en division för sig. Att sitta i nämnden som beslutar om sanktioner och utöva påtryckningar både privat och som yrke, för att kunna sko sig privat, är imponerande driftigt. Men det fallet visar på att man alltid borde filma sina affärstransaktioner och förhandlingar. Då är det svårare att ljuga efteråt och man kan alltid kontrollera vad som hände i efterhand.
Det finns en koppling till politiker även i detta fall, Uppsala plan- och byggnämnd. Den person som är kopplingen mellan Esbjörn Bolin och Johann Binninge, Monica Pernroth Lüllmaa med bakgrund i Rättssäkerhetsorganisationen som Binninge grundade, har en son som är politiker i denna nämnd.

https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/sa-fungerar-kommunen/fortroendevalda/?q=&board=pbn&party=&sort=&page=

Samma nämnd håller precis i detta nuet på med en planprocess för området där fastigheten ligger. Det är en utvecklingsplan för området som innebär att det ska byggas fler bostäder, skolor och förskolor. Kommunen ska även dra in va till området. Den dagen denna plan är genomförd så kommer med all sannolikhet Esbjörns fastighet att ha stigit i värde. Så för en driftig dam som Majkgård skulle det vara en bra investering på sikt, speciellt om man lyckas få den gratis via ett testamente.

Att Team Esbjörn har koll på den pågående processen är självklart. Med kännedom om detta så gör de givetvis allt som står i deras makt för att stoppa Esbjörns försäljning.

https://bygg.uppsala.se/globalassets/uppsala-vaxer/dokument/stadsplanering--utveckling/detaljplanering/samrad_granskning/planprogram-marielund/2-planprogram-inkl-samradslista.pdf
Senast redigerad av N.Armstark 2021-09-01 kl. 10:51.
2021-09-01, 11:03
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Då var det fullbordat, inga mer inlagor kom in innan deadline, nu finns allt på bordet och avgörandet ska falla, enda brasklappen är om de förlikas innan rättegången avgörs.

Bifogar aktuellt dagboksblad, det som har tillkommit är kallelser till de som ska deltaga antingen som vittnen eller som kärande och svarande.

https://anonfiles.com/P4h0i4F9u8/Uppsala_TR_T_8555-20_Dagboksblad_2021-09-01_pdf
Lysande! Stort tack.

Vad jag inte kan begripa är att advokater som anser att de är seriösa beblandar sig med den vedervärdige mannen från Örebro. Har de ingen skam i kroppen?
2021-09-01, 11:12
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Är vi säkra på att de träffades klockan tre? Varifrån kommer den uppgiften?

Om han gick in i sitt hus klockan tre, hur lång tid tog sedan uppläsning av köpeavtalet?

Ja han pratade med folk som jobbade med röjningen. Men vad han sa var väl, sluta ni har inte fått lova att röja där. Bara lite uppe vid vägen!!!

Var det inte så att han var så störd av röjningsarbetet när kontraktet (eventuellt) lästes upp för honom. Att han bad dem be Ebba sluta?
Läs inlagorna det står klart och tydligg att avtalet lästes upp!
Han sa detta i polisraporten skrev jag, svårt att ta in fakta ?
Det har varit uppe hundratals gånger
Citat:
Detta finns i polisrapporten och är hans egna ord.
Senast redigerad av braattha 2021-09-01 kl. 11:18.
2021-09-01, 11:14
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Är vi säkra på att de träffades klockan tre? Varifrån kommer den uppgiften?

Om han gick in i sitt hus klockan tre, hur lång tid tog sedan uppläsning av köpeavtalet?

Ja han pratade med folk som jobbade med röjningen. Men vad han sa var väl, sluta ni har inte fått lova att röja där. Bara lite uppe vid vägen!!!

Var det inte så att han var så störd av röjningsarbetet när kontraktet (eventuellt) lästes upp för honom. Att han bad dem be Ebba sluta?
Hur du än vrider dig i ren smörja så kvarstår faktum. Varför håller du ens på så här?
2021-09-01, 11:20
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Ljugande troll i tråden har gjort gällande att Kristdemokraterna som politiskt parti skulle vara hotat av den här privata husaffären. Rent av är rikets säkerhet hotat enligt flera ljugande troll. Varje normalbegåvad svensk bryr sig inte for shit i den här soppan. Enda som är förlorare är Odalgården som redan nu tappat bokningar. Jorå, jag vet eftersom jag jobbar i mötesindustrin. Inget stort företag lägger sina kick-off eller höstkonferens på ett ställe med dåligt rykte.
2021-09-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vad skulle han få betala för?

Den 9 oktober skriver Ebba Busch själv på sin Facebook under inledningen "Det här är en text jag hoppades jag inte hade behövt skriva" (inlägget verkar raderat?) finns cachat på Google fortfarande dock.

Där skriver hon "Jag har varit noggrann med att säkerställa att allt ska gå korrekt och schysst till. Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten. Jag har låtit göra två värderingar. Jag har tagit in Anticimex för en omfattande besiktning med protokoll. Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd) samt renovering som beräknats av hantverkare. Vi har upprättat ett formellt, standardiserat köpekontrakt med hjälp av ytterligare en mäklare, och jag har betalat handpenning."
2021-09-01, 11:44
Medlem
Ebba Busch verkar ha raderat allt på sin Facebook nu om hustvisten, är det nu historieförfalskningen påbörjats på riktigt?

Sökte och kunde inte hitta att denna intervju med brorsonen varit uppe här förut, ändå från mars men den innehåller lite ny fakta som motsätter sig Ebba Buschs påståenden.

https://www.dagensvimmerby.se/nyheter/e/85629/matz-fran-oland-involverad-i-hustvisten-som-kan-bli-ebba-buschs-kd-fall/?desktop=true

"Hon sprang omkring hela sommaren och skulle bjuda Esbjörn på fika. Hon ringde mig också och ville höra vad jag tyckte. Men det var inget bra samtal, hon tyckte jag var otrevlig, säger Matz Bolin."
Ebba Busch påstår ju att det var Matz som ringde upp och hotade henne, att samtalet inte var bra är dom i varje fall överens om så det kan vi ju se som bekräftat.

"Ja, det var en kraftig undervärdering. Men så var mäklaren som gjorde värderingen en kompis till Ebba, säger Johann Binninge som är juridiskt ombud för Esbjörn."
Intressant om mäklaren som gjorde någon av dom två ursprungliga värderingarna visat sig vara kompis med Ebba Busch. Dessutom är det ju ställt utom all rimlig tvivel att Esbjörn fått dessa värderingar till sig muntligt från just Ebba Busch.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in