2021-09-01, 11:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, bad hände med topsen från badrummet? De har väl inte redovisats? Sorterades väl bort enligt nfc:s märkliga regler

Det har gjorts undersökningar, med olika förprövningsreagenser, topsningar (S 001, S 002) och undersökningar av bortmonterade vattenlås från dusch och handfat i det enda bad/toarum som finns i huset (G140= BG 59351-6 , G145 = BG 59945-1) vid olika tillfällen. Redan 15 maj gjordes två topsningar då man hittade blodiga jeasshorts.

Vid förprövning gavs positvit resultat för humant blod.

Inget av proven gav något resultat för brottet.

____TOPSEN __________________________________________________ _____________________

"

_____VATTENLÅSEN__________________________________________________ __________

Citera
2021-09-01, 12:02
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tyvärr är det nog så.
Om man inte håller med blir man nog bortkörd, likt S*ringare, på ett eller annat sätt.
Fruktansvärt att det inte går att lita på polisen eller rättsväsendet.
Det är inte rumsrent.

Ja, min övertygelse är fortfarande att om Sprin*are fått fortsätta att pressa SD så har detta mord varit löst redan 2018, men när en poliskår värnar mer om prestige än om resultat, ja då slutar det så här.
Citera
2021-09-01, 12:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Just det. Hur gick det egentligen med internutredningen om jäv och annat? Kanske borde man börja med att kapa hydrans huvud för att det öht ska gå att utreda eländet?

Mordet på Lena är knappast det enda debacle som Örebropolisen har åstadkommit.

Vem är hydran?
Citera
2021-09-01, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har gjorts undersökningar, med olika förprövningsreagenser, topsningar (S 001, S 002) och undersökningar av bortmonterade vattenlås från dusch och handfat i det enda bad/toarum som finns i huset (G140= BG 59351-6 , G145 = BG 59945-1) vid olika tillfällen. Redan 15 maj gjordes två topsningar då man hittade blodiga jeasshorts.

____TOPSEN __________________________________________________ _____________________

"

Så, det var reagens i duschens vattenlås, men men vid närmre undersökning inte?
Citera
2021-09-01, 12:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Då har jag lyssnat på förhör i HR med JÅ, ”Telia-killen”.

För det första verkar han inte ha någon mormor, eller så har han en mormor som är teletekniker, eller vad det kan heta. TJ ber nämligen honom förklara som för sin mormor, och det går sisådär.

Jag tror att mycket skulle vara vunnet om han till exempel förklarade ord som cell, node, core node.

Jag tror att jag har räknat ut att när han pratar om ”cell” så pratar TJ om ”mast” och det betyder samma sak.

Nå, angående mobilen så är det kl. 00:47 som det händer något, någon gör någonting aktivt.
JÅ har då två alternativ:
• någon går in och stänger av VoLTE samtal
• mobilen blir förstörd på något sätt

Om man ska stänga av VoLTE samtal måste man för det första komma in i mobilen, med koden. Sen ska man in i meny och därifrån hitta rätt för att stänga av. JÅ menar att ”som vanlig användare” känner man inte till detta. TJ frågar: Vad har man för nytta av att göra detta? JÅ: Ingen nytta alls.

TJ frågar om det kan vara så att batteriet dör vid den tidpunkten. JÅ menar att i så fall kopplas databärarna ner. (Det tolkar jag som att både IME och Halebop skulle stängts av samtidigt, vilket uppenbarligen inte är fallet. För då skulle JÅ inte ha sagt så. Han säger: det mest troliga är att mobilen är förstörd, för det är bara en databärare som är nedkopplad.)

Lite senare säger JÅ att han ”vill påstå” att mobilen förstörs, knäcks eller slängs i vatten.
Han upprepar detta ytterligare en gång att han ”vill påstå” det, och han låter inte tveksam alls.

Han berättar också om tidpunkten 01:41
Då har mobilen inte varit i kontakt med nätet på 54 minuter och blir följaktligen utslängd ur Telia-nätet för det är den rutinen Telia har.

Jag tolkar det som att det inte finns några tveksamheter.
Mobilen är förstörd.

Tack för detta!
Jag utgår från att Telia- killen undersökt ytterligare inför HR- förhandlingen och är påläst. Det är ju det som räknas, det som sägs och visas vid förhandlingen.
Citera
2021-09-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66

■ Att du har visat vad du tycker om Hanna är ingen som helst hemlighet,

■ Vad Hanna har gjort mot dej är helt irrelevant för själva tråden, men personligen tror jag att hon har sårat dej något fruktansvärt eftersom du upprepar samma mening om HD hela (■jävla■) tiden. JA jag anser HD som oskyldig fram till den dagen rättsväsendet bevisar motsatsen,

■ Vad ni hobbypsykologer och kalle anka utredare kommer fram till ger jag inte fem (■jävla■) öre för, I hundra (■jävla■) sidor har ni tjatat hål i huvudet på varenda (■jävel■) som orkar följa tråden att Hanna är 1, psykisk sjuk 2, mytoman, 3, osv. osv. osv. Märker du inte själv att det går på repeat hela tiden. Sen Stefan dog så har det inte kommit fram ett enda nytt bevis.

Jag önskar dej all lycka med att få Hanna lagförd för vad du nu tror hon har gjort. Tänk om Stefan skulle vara oskyldig och att det är Hanna ensam som slog ihjäl Lena.

HALLLÅ STEPHEN KING

@Hans66, ditt tidigare skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden, var inte❗skrivet till mig, det var skrivet, och som svar, till medlemmen @develi ... Sagt med anledning av att jag finner ditt tidigare skrivna inlägg intressant, så har jag här nedan sett, lämnat ett svar.

■ Först och främst beträffande medlemmen
@develi, så vill jag ha sagt följande.

■ Medlemmen @develi, är❗L*na Wesstr*m-tråden:s mest bevandrade person gällande det tidigare begångna mordet på L*na Wesstr*m 2018, inkluderat omständigheter samt därtill personer som stod St*fan Davidss*n mycket nära.

■ Medlemmen @develi har stenkoll på vad som gäller den Yodánske Riddaren SD:s lilla älskling, det vill säga, Yodinnan [ HD ]

■ Det har skriftligen emanerat en hel del ovårdat språkbruk ifrån dig @Hans66 i L*na Wesstr*m-tråden, detta under en längre tid, jag @JokerMannen, har lite svårt för att förstå vad det egentligen beror på, det vill säga, att så fort som Yodinnan [ HD ] diskuteras i tråden, så reagerar du aggressivt och emotionellt.

■ Yodinnan [ HD ] har sedan länge komprometterat sig själv, det vill säga, Yodinnan [ HD ] har ställt sig själv i dålig dager.

■ Enligt ovan skrivet, så beror detta dels på Yodinnan [ HD:s ] mycket märkliga och säregna beteenden, detta, både före det, att L*na Wesstr*m blev bragt om livet, så och även, efter det begångna mordet på L*na Wesstr*m.

■ Tillägg till ovan skrivet: Yodinnan [ HD ] har också, ställt sig själv i dålig dager, genom att i tidigare gjorda polisförhör, ha betett sig trotsigt och varit trilsken, detta i största utsträckning genom sina envetna förtigelser.

■ Yodinnan [ HD ] har vidare sagt, beskyddat sin Yodánske Riddare SD och detta, trots att St*fan Davidss*n hade haft en mycket långvarig otrohetsaffär med L*na Wesstr*m.

■ Yodinnan [ HD ], en mycket märklig och säregen individ.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

"

Snyggt jobbat av dig!
" Orange t-shirt"?? Varför har detta inte nämnts tidigare? Kanske det inte matchar med den orangea tråden från BP?
Citera
2021-09-01, 12:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Den blå babybaljan har jag finderat mycket över.. barnen är stora. Varför är baljan använd? Tror inte den brukar användas, har nog varit orörd sen barnen var små. Vad hade Steffeponken gjort med den?

Vi har faktiskt kvar våra badbaljor till diverse. Förvaring av badgrejor i bastun, till blötläggning, till att ställa nyduschade eller omplanterade växter i, att vinterförvara växter i källaren i för att golvet inte ska bli smutsigt och blött...
Perfekta då de är lite större än en hink.

Jag ser inget skumt i att ha den baljan där.

Visst skulle SD kunnat tvätta något i den.

Jag tror att han sköljde av sig ordentligt vid utkastet, spolade av både sig själv, cykel och kanske även skor och kläder med kallt vatten i skydd av mörkret.

Sedan tog han sig in och satte på en tvättmaskin. Personligen skulle jag sätta på en kall tvätt/sköljning först, eftersom blod koagulerar i värme. Sedan skulle jag tvätta plagget upprepade gånger i tvättmaskinen.

Skorna skulle jag också köra i tvättmaskinen, då efter noggrann avpolning med kallt vatten från både ut och insida. Sulorna urtagna om möjligt. Sedan skotvätt flera gånger.

Nu har ju forensikern sagt att det inte är troligt att skorna är maskintvättade.

Jag tror att SD hade jämt skägg att hinna med allt, för att sedan gå till jobbet och "verka normal". Sedan tänkte han att hans manöver med att som vittne visa sin chatt och sedan hinna iväg till USA skulle lyckas. Skorna trodde han nog var tillräckligt rena.

De flesta förstår nog inte vad om krävs för att få kläder och skor rena från DNA och blod, dvs om man inte följt andra fall eller läst på sig först, vilket är i sig riskabelt. Man vill inte lämna tydliga spår i sina enheter efter sådan sökningar.

Jag vet att när jag förljde mitt första fall, fallet om Birna på Island, blev jag förvånad över att sjömannen som mördade henne inte lyckades tvätta bort hennes blod från sin jacka. Vittnen berättar att han under natten tvättade den (om jag minns rätt var det väl tvättmaskin?) och trots detta hittade man fullt av hennes blod på den.
Men tror inte att det framgick vad det var för typ, men den borde ha varit tjock då det var vinter.

Med det menar jag att om jag hade suttit i SDs båt och tänkt försökt tvätta bort blod från kläder/skor, så hade jag inte haft tillräckligt med kunskaper om hur noga man behöver vara.
Citera
2021-09-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja, min övertygelse är fortfarande att om Sprin*are fått fortsätta att pressa SD så har detta mord varit löst redan 2018, men när en poliskår värnar mer om prestige än om resultat, ja då slutar det så här.

Håller med. Han och Johan borde ha fått fortsätta. Deras inledande förhör med SD bådade gott, de vet hur ett förhör med en notorisk lögnare ska skötas. Sen gick det åt skogen.
Citera
2021-09-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vem är hydran?

Det är ett utttryck för någon som sitter i toppen och styr. Uttrycket i sig syftar inte på en specifik person.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-01 kl. 13:19.
Citera
2021-09-01, 13:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är ett uttryck för någon som sitter i toppen och styr. Syftar inte på en specifik person.

Brukar du inte kalla HD för det?
Citera
2021-09-01, 13:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Han är ju Besiktningsman. Det är hans jobb att besikta golvbrunnar.
Det är klart han fixar det själv.
Huset var så ostädat som det kan vara. Inga tecken på städning fanns. Ingen har moppat eller ens dammsugit.
Tvättmaskinen var inte avtorkat enligt Göran. I då fall skulle blodspåren sett annorlunda ut.
Om SD var GM då förväntas att han skulle städat hela natten.
Men han hade inte ens torkat av tvättmaskinen.
Det är nånting som inte stämmer.
GM är nån annan som är på fri fot.

Alltså, jag undrar; går du igenom SDs skrivelse punkt för punkt?

För det första, så kan man inte lita på just SD, eftersom han ljuger om väldigt mycket. Dessutom är han den misstänkte, och därför är hans ord i förhör och i en rätt inte särskilt tunga.

Så länge et inte är bevisat att det inte är dammsuget eller moppat, så kan man inte hävda sådana saker. Och det går inte att bevisa något sådant, mer än att det av kriminalteknikerna beskrivet och fotat av SDs hus.

Att SD inte torkat av blodet på tvättmaskinen säger inte att han är oskyldig.
Helt klart är att varken han själv eller någon annan upptäckt det.

SD var stressad efter mordet, hade väldigt få timmar på sig innan jobbet. Det var inte bara att städa bort bevis efter mordet, utan svarapå mail, skriva till Lena, och mycket troligt radera saker på Lenas enheter som avslöjade honom. Det är min fasta övertygelse. Att han inte ser blodet beror säkerligen på stressen och sin övertro på sin förmåga att övertyga människor, och sedan hinna iväg till USA.

Att HD inte tänker på tvättmaskinen när hon storstädar, det tror jag beror på att hon själv är oskyldig och inte tänker på att tvättmaskinen har använts till att tvätta blodiga kläder. Hade hon själv varit involverad i mord, tvätt mm, då hade hon tänkt på allt detta och städat allt som kunde kommit i kontakt med Lenas blod. Så tänker jag.
Nu blev det golvbrunnen i duschen, som hon tänker att SD använt efter mordet.

Från skrivelsen:

"Städning 25/5- 18: Teknisk undersökning inklusive sök med spårhund utförd före städdagen. Polis hade gett nycklar och sagt vi fick flytta tillbaka.(Tekniska. Övriga platser, sid 258- 266)"

Här har SD ritat en pil till nästa punkt.

"Det var fullt med saker, dammigt och skräpigt hela vägen 15- 25/5. Dvs ej skurat med klorin etc. Alltså ej städat natten 14-15/5 heller. Inga spår av att avtorkning skett, vilket man skulle sett enligt G*öran S*chwartz. Dvs tvättmaskinen var ej avtorkad."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in