2021-09-01, 01:43
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Skövde-polisen har inte kommit nån vart på 29 år, dom har m.a.o. visat sig vara totalt inkompetenta. Utredningen är en katastrof och har så varit sedan dag ett. 2020 har äntligen Kalla Fall-gruppen i Göteborg övertagit ärendet.

Faktum är att du kommer tvingas att gilla läget nu pojk, vare sig du vill eller inte 😂
Det var väl ändå mariestadspolisen med Kvist som hade hand om fallet först även om skövdepolisen haft det en stor del av tiden sedan.

+ Kalla fall-gruppen är säkert väldigt bra men det kan vara värt att tänka på att de kan ägna sig helt och hållet åt ett fall, det kan inte "vanliga" polisen.
Senast redigerad av Gusselby 2021-09-01 kl. 01:49. Anledning: +
Citera
2021-09-01, 02:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men efter missen mellan 1992 och 1998 har polisen haft KM som huvudmisstänkt. Lars Johansson sa dessutom i avsnitt tre i radiodokumentären 2017 att de var nära att lyckas med KM - om inte åklagaren hade sagt nej. Lick it upp, baby!

Men tror du verkligen på precis allt som sägs av högt uppsatta politiker och poliser? Uttalandet var med största sannolikhet ett försök av Lars Johansson att rädda sitt eget skinn och istället få det att låta som att han hade kunnat lösa fallet. Med det uttalandet lyckades han ju även släta över sina egna misslyckanden, det blev tre flugor i en smäll. Bättre att dra en vals för media.
Berätta gärna för mig vad Lars Johansson menade när han påstod att dom var nära att lyckas med KM? Hur kunde han veta det när vi andra vet att han är oskyldig? KM var säkerligen helt knäckt under dom pressande förhören vilket är förståeligt MEN, dom kunde ju inte tvinga fram något som inte fanns, Lars Johansson kunde inte få en oskyldig att bli skyldig till något han inte är skyldig till, hur gärna han än ville det.
"Mannen med pilotglasögon" blåstes upp stort, polisen och utredarnas rykte stod på spel. Det handlade om succé eller om allt skulle falla platt som en pannkaka. Det låg oerhört mycket presige i det där, garanterat.

Jaha nu börjas det igen..."Lick it upp, baby!" Senast vi diskuterade bad du mig att "Slicka i mig satsen", så antar att det här är något liknande. Tråkigt att du blir så här otrevlig när du blir pressad och trängd 🤔

Citat:
Sedan är det inte Skövde-polisen (se min fetning) som har haft hand om ärendet under 29 år. De första åren var det Mariestads-polisen. Men inte ens det har du koll på. (Men det visste vi ju.) Lick that up too, baby!

God natt!

Jag vet faktiskt det men nu drog jag polisen över en och samma kam där, Mariestads-polisen och Skövde-polisen har ju varit lika inkompetenta båda två i det här fallet. Men eftersom du inte hittar något att anmärka på som börjar du i vanlig ordning att märka ord.

Och där slängde du lite mer skit igen ja: Lick that up too, baby! Mycket lågt och otrevligt Uggla...

God natt på dig själv!
Citera
2021-09-01, 02:30
Medlem
Var Pk nazist förr i tiden?
Citera
2021-09-01, 03:06
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Så är det. Pudelfrillan anklagar mig för att ha "låst" mig för KM, att jag har "tunnelseende" om honom (och PU) och så vidare. Men Pudelfrillan har inget öppet sinne själv, inte. Han har helt låst sig för CL och "vet" nu också att KM inte var på plats. För Pudelfrillan kom CL som en räddande ängel på så sätt att CL blev ett verktyg att få bort intresset för just KM. Ska man skratta eller gråta?

Pudelfrillan har burit sig mycket märkligt åt sedan ClLe presenterades som misstänkt. Innan dess var jag av uppfattningen att Pudelfrillan sökte sanningen. Nu känns det mer som om Pudelfrillans mål är att fria PU och Pilot och ClLe passar som hand i handske i det syftet.

Pudelfrillan är så upptagen med att fria PU och Pilot att jag för några dagar sedan fick veta av Pudelfrillan att jag också misstänker dem, ett märkligt påstående eftersom jag tror PU är oskyldig. Pilot har jag ingen uppfattning om, men jag intresserar mig inte för honom eftersom mitt primära intresse är att fundera ut var Helena befinner sig. Pilot för inte med sig någon ledtråd om var Helena finns. Så hur Pudelfrillan har fått för sig att jag jagar PU och Pilot begriper jag inte.

Jag tvivlar faktiskt på att Pudelfrillan vill hitta rätt lösning på detta fall.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-09-01 kl. 03:09.
Citera
2021-09-01, 08:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Pudelfrillan har burit sig mycket märkligt åt sedan ClLe presenterades som misstänkt. Innan dess var jag av uppfattningen att Pudelfrillan sökte sanningen. Nu känns det mer som om Pudelfrillans mål är att fria PU och Pilot och ClLe passar som hand i handske i det syftet.

Det är väl ändå minst sagt märkligt att du nu plötsligt går till attack och argumenterar mot mig i exakt samma verklighetsfrånvända anda som Ugglan. Att Ugglan håller på som han gör har dock en naturlig förklararing eftersom han har kört så hårt och därmed målat in sig i ett hörn.

Har jag burit mig "mycket märkligt åt"? Jag är av precis samma åsikt som jag alltid har varit, dvs. jag tror inte på inblandning av varken KM eller PU vad det gäller Helena's försvinnande.

Vidare, när det kommer till Kalla Fall's nya misstänkta gärningsman CL så anser jag att han passar mycket bra in som Helena's baneman, är det något konstigt med det? CL är unik på så sätt att han helt går emot tidigare teorier och utredningsmönster. Han förefaller vara den pusselbit som alltid har saknats!

Själv får jag den rakt motsatta känslan här i tråden. Det verkar snarare finnas ett par skribenter som inte alls gillar att CL har dykt upp som en potentiell gärningsman. Det kanske inte är lika roligt längre om man tidigare har dominerat och styrt i tråden i alla avseenden. Nu blir deras åsikter plötsligt sekundära vilket märks tydligt.

Citat:
Pudelfrillan är så upptagen med att fria PU och Pilot att jag för några dagar sedan fick veta av Pudelfrillan att jag också misstänker dem, ett märkligt påstående eftersom jag tror PU är oskyldig. Pilot har jag ingen uppfattning om, men jag intresserar mig inte för honom eftersom mitt primära intresse är att fundera ut var Helena befinner sig. Pilot för inte med sig någon ledtråd om var Helena finns. Så hur Pudelfrillan har fått för sig att jag jagar PU och Pilot begriper jag inte.

Jag är inte upptagen med att fria KM och PU, samtidigt är det inte mer än rätt att Ugglan nu får smaka lite på sin egen medicin. Du behöver inte i vanlig ordning rycka in och beskydda honom, det blir bara patetiskt.

Om jag antydde att du också verkar misstänka PU och pilot så var det väl rimligen något du skrev som föranledde det. Jag ber om ursäkt om det inte stämmer men varför drar du upp det nu? Om det nu var så hemskt varför ventilerade du inte det på en gång? Att komma så här i efterhand med fula påhopp är inte till din fördel, du blir knappast mer trovärdig själv med ett sånt här beteende.

Man börjar undra hur PM-kontakten mellan dig och Ugglan låter just nu, tongångarna borde postas offentligt i tråden!

Citat:
Jag tvivlar faktiskt på att Pudelfrillan vill hitta rätt lösning på detta fall.

Det här uttalandet är inte klokt rent ut sagt, egentligen är det inte ens värt att kommentera. Du borde skämmas!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-01 kl. 09:50.
Citera
2021-09-01, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det dödliga våldet är en förhållandevis liten brottstyp; i genomsnitt har det sedan 1990 inträffat 95 fall per år av mord, dråp eller misshandel med dödlig utgång.

Är det ett brott med dödlig utgång kallas det för dödligt våld oavsett om offret utsatts för sexuellt våld eller inte. Tror du att Helena lever och att hon endast blivit utsatt för ett sexualbrott? I så fall kan vi fokusera enbart på sexualbrott. Annars får du kolla på figuren du postade och samtidigt läsa det jag citerade,

Kvinnliga offer dödas i nära 80 procent av fallen inom familjen, motsvarande siffra för män är 20 procent. I hälften av fallen med kvinnliga offer är gärningspersonen en man med vilken offret hade haft en nära relation.

Och det är inte olika åsikter, jag berättar för dig hur statistiken är ut då du skrev såhär:

Så ser inte statistiken ut.

Nu är mitt lösryckta svar som du refererar till en diskussion med en annan tråddeltagare

Vår diskussion kommer inte längre.

Jag resonerar specifikt utifrån att detta är ett sexualmord och väljer att titta på i dessa GM i sexualbrott.

Du utgår generellt ifrån medelvärdet av GM i hela mordspannet.

Vi har olika syn och refererar till olika fakta.

Och det är helt ok.
Citera
2021-09-01, 10:37
Medlem
Intressant intervjun i dag med överläkaren och psykiatrikern Stefan Krakowski på Nyhetsmorgon om Incels dvs män som lever i ofrivillig celebat och ser inte världen som den är. Han säger att de är överrepresenterade av psykiska besvär i tex autismspektrumet och depressioner. De är dessutom kvinnohatare.

Kom här att tänka på CL iom det som tidigare framkom i tråden. Han skulle mycket väl passa in i denna kategori av män.

Krakowski har skrivit en bok om gruppen Incels, om män som lever i ofrivilligt celibat och möts i särskilda forum. Män som anser sig oförmögna att knyta kontakt med kvinnor. Och som tror de är bortvalda av kvinnor.

Men liksom kvinnor kan välja, kan kvinnor också bli bortvalda. Många kvinnor letar med ljus och lykta efter en kärleksfull partner, och stressar över den biologiska klockan.
Det vill man inte höra talas om i incelforumen.
“Om en kvinna kommer med i en incelcommunity, då kastas hon ut på en gång. För i incelmännens värld kan en kvinna inte leva i ofrivillligt celibat”, säger Stefan Krakowski.
Kvinnohatare världen över har det gemensamt: de klamrar sig fast vid sin världsbild.

Till och med SÄPO varnar för Incels!

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/e8B48Q/incelmannen-vill-inte-se-varlden-som-den-ar
Senast redigerad av viperstyle 2021-09-01 kl. 10:42.
Citera
2021-09-01, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Intressant intervjun i dag med överläkaren och psykiatrikern Stefan Krakowski på Nyhetsmorgon om Incels dvs män som lever i ofrivillig celebat och ser inte världen som den är. Han säger att de är överrepresenterade av psykiska besvär i tex autismspektrumet och depressioner. De är dessutom kvinnohatare.

Kom här att tänka på CL iom det som tidigare framkom i tråden. Han skulle mycket väl passa in i denna kategori av män.

Krakowski har skrivit en bok om gruppen Incels, om män som lever i ofrivilligt celibat och möts i särskilda forum. Män som anser sig oförmögna att knyta kontakt med kvinnor. Och som tror de är bortvalda av kvinnor.

Men liksom kvinnor kan välja, kan kvinnor också bli bortvalda. Många kvinnor letar med ljus och lykta efter en kärleksfull partner, och stressar över den biologiska klockan.
Det vill man inte höra talas om i incelforumen.
“Om en kvinna kommer med i en incelcommunity, då kastas hon ut på en gång. För i incelmännens värld kan en kvinna inte leva i ofrivillligt celibat”, säger Stefan Krakowski.
Kvinnohatare världen över har det gemensamt: de klamrar sig fast vid sin världsbild.

Till och med SÄPO varnar för Incels!

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/e8B48Q/incelmannen-vill-inte-se-varlden-som-den-ar

Intressant. Undrar om det finns info kring dessa som förövare mot kvinnor? Om de kan hejda sej att inte begå fler överfall/mord på kvinnor när de en gång har börjat?
Tänker på den nu misstänkte. Var Helena hans första, sista eller enda?
Tycker att den frågeställningen i samband med hans psykiska status vid tiden kan tala om en del, om han är skyldig eller ej. Om motivet var hans psykiska störning, då kan det finnas fler tecken på utfall mot kvinnor tidigare.
Citera
2021-09-01, 11:39
Medlem
Vore bra om NFC kan bocka av grejerna snart så vi kan gå vidare efter Classe. #freeclasse
Citera
2021-09-01, 11:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej precis, det räcker bra tillsvidare.

Man kan även tillägga att det redan har grävts på en specifik plats i anslutning till CL's föräldrahem och att man ev. har påträffat det man sökte efter med tanke på att avspärrningarna hävdes redan efter ca 3 timmar.

Du skriver att det har grävts i anslutning till CL's föräldrahem; är detta något du sett med egna ögon, eller var finns källan till detta?
Citera
2021-09-01, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Intressant. Undrar om det finns info kring dessa som förövare mot kvinnor? Om de kan hejda sej att inte begå fler överfall/mord på kvinnor när de en gång har börjat?
Tänker på den nu misstänkte. Var Helena hans första, sista eller enda?
Tycker att den frågeställningen i samband med hans psykiska status vid tiden kan tala om en del, om han är skyldig eller ej. Om motivet var hans psykiska störning, då kan det finnas fler tecken på utfall mot kvinnor tidigare.

Ja att CL skulle gjort närmanden mot andra kvinnor länkades det till tidigare i tråden idag.

Personligen tror jag att dessa män alltid funnits men iom möjligheten till internetforum har de plötsligt hittat hem i likasinnade individer och bildat synliga grupper.

Forskningen tror jag inte alls hängt med i det du efterlyser men däremot skulle det vara fullt möjligt att via gamla fall få fram diverse underlag på incels.

Möjligtvis skulle förövare som Anders Eklund och
många med honom tänkas hamna i denna kategori.
Citera
2021-09-01, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Denne där har inte skrivit att Helena var nykter.
Blir alla berusade som dricker alkohol?
Tydligen enligt vissa?

Ja nog är du allt en respektlös prick.
Att skriva att någon är bakom, är så jävla lågt gjort.
Det säger man inte om någon människa, om man har vett nog!
Det är ju du som gör det till något fult. Inte jag. Vi ser på saken helt olika du och jag och så får det vara såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in