Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Pudelfrillan har burit sig mycket märkligt åt sedan ClLe presenterades som misstänkt. Innan dess var jag av uppfattningen att Pudelfrillan sökte sanningen. Nu känns det mer som om Pudelfrillans mål är att fria PU och Pilot och ClLe passar som hand i handske i det syftet.
Det är väl ändå minst sagt märkligt att du nu plötsligt går till attack och argumenterar
mot mig i exakt samma verklighetsfrånvända anda som Ugglan. Att Ugglan håller på som han gör har dock en naturlig förklararing eftersom han har kört så hårt och därmed målat in sig i ett hörn.
Har jag burit mig "mycket märkligt åt"? Jag är av precis samma åsikt som jag alltid har varit, dvs. jag tror inte på inblandning av varken KM eller PU vad det gäller Helena's försvinnande.
Vidare, när det kommer till Kalla Fall's nya misstänkta gärningsman CL så anser jag att han passar mycket bra in som Helena's baneman, är det något konstigt med det? CL är unik på så sätt att han helt går emot tidigare teorier och utredningsmönster. Han förefaller vara den pusselbit som alltid har saknats!
Själv får jag den rakt motsatta känslan här i tråden. Det verkar snarare finnas ett par skribenter som inte alls gillar att CL har dykt upp som en potentiell gärningsman. Det kanske inte är lika roligt längre om man tidigare har dominerat och styrt i tråden i alla avseenden. Nu blir deras åsikter plötsligt sekundära vilket märks tydligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Pudelfrillan är så upptagen med att fria PU och Pilot att jag för några dagar sedan fick veta av Pudelfrillan att jag också misstänker dem, ett märkligt påstående eftersom jag tror PU är oskyldig. Pilot har jag ingen uppfattning om, men jag intresserar mig inte för honom eftersom mitt primära intresse är att fundera ut var Helena befinner sig. Pilot för inte med sig någon ledtråd om var Helena finns. Så hur Pudelfrillan har fått för sig att jag jagar PU och Pilot begriper jag inte.
Jag är inte upptagen med att fria KM och PU, samtidigt är det inte mer än rätt att Ugglan nu får smaka lite på sin egen medicin. Du behöver inte i vanlig ordning rycka in och beskydda honom, det blir bara patetiskt.
Om jag antydde att du också verkar misstänka PU och pilot så var det väl rimligen något du skrev som föranledde det. Jag ber om ursäkt om det inte stämmer men varför drar du upp det nu? Om det nu var så hemskt varför ventilerade du inte det på en gång? Att komma så här i efterhand med fula påhopp är inte till din fördel, du blir knappast mer trovärdig själv med ett sånt här beteende.
Man börjar undra hur PM-kontakten mellan dig och Ugglan låter just nu, tongångarna borde postas offentligt i tråden!
Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Jag tvivlar faktiskt på att Pudelfrillan vill hitta rätt lösning på detta fall.
Det här uttalandet är inte klokt rent ut sagt, egentligen är det inte ens värt att kommentera. Du borde skämmas!