2021-08-27, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej tack, i dagsläget finns det ingen anledning att som du föreslår, "fantisera ihop ett scenario där mmpg t.ex. kan vara den som utlöser våldsspiralen som snart leder till Helena's död". Den novellen kan du och Ugglan skriva tillsammans.
Ja tänk vilket högkvalitativt verk det hade kunnat bli!
Tycker det finns all anledning att spåna kring olika scenarion i dagsläget, "öppet sinne" som du själv förespråkar utan att för den skull leva som du lär. För inte vet väl du mer än mig eller någon annan just nu? Då är det kanske inte läge att låsa sig vid olika förutfattade meningar som t.ex att CL skulle vara en kalkylerande våldtäktsman som planlöst åker runt och söker offer?
Citera
2021-08-27, 16:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
PK är/har varit med i NMR, jag för min del skulle inte lita på någon med sådana "övertygelser"

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och bara för det menar du att han inte kan säga sanningen om ett försvinnande? Du gjorde mig faktiskt väldigt besviken nu.

Citat:
Var står det att jag menar att han inte kan säga sanningen, jag säger ju att jag inte skulle lite på det som sägs. Lögnare kan ju säga sanningar också, bara svårt att veta när de gör det.

Nej, du gjorde kopplingen att PK som politiskt aktiv på extremhögerkanten - samt andra extrempolitiska - inte skulle kunna säga sanningen i fallet Helena. Du gjorde kopplingen mellan politisk tillhörighet och avsaknad av uppriktighet/ärlighet. Gör om, gör rätt. Och skäms, ta mig f*n.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-08-27 kl. 17:05.
Citera
2021-08-27, 16:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Kan du inte be dina vänner att berätta lite om KM då, hur han är som person osv. Har varit i princip tyst om det i tråden, ingen tycks veta eller vill berätta något om denne anonyme elektriker.
I övrigt är ditt resonemang intressant. Jag tror att han har blivit ofrivilligt indragen i det här och är oskyldig till att ha bragt Helena om livet.

Det är exakt så som jag tror att det är om KM: Han blev ofrivilligt indragen.
Citera
2021-08-27, 16:45
Medlem
Citat:
Kan du inte be dina vänner att berätta lite om KM då, hur han är som person osv. Har varit i princip tyst om det i tråden, ingen tycks veta eller vill berätta något om denne anonyme elektriker.
I övrigt är ditt resonemang intressant. Jag tror att han har blivit ofrivilligt indragen i det här och är oskyldig till att ha bragt Helena om livet.
Grejen är att jag har lyssnat runt gällande honom. Han verkar inte ha några direkt ovänner eller ha gjort något väsen av sig. Störda människor har en drös med ovänner. Störd skulle han vara om han gjort sig skyldig till att beröva Helena livet och om det varit en olycka, ej klivit fram senare.
Att dyka djupare känns respektlöst gällande honom då han fått stå ut med mycket. Jag vill inte bidra till mer olycka.
Jag kan ju inte vara säker på att han är oskyldig men i min känsla så går det inte ihop.
All tystnad runt om honom beror nog snarare på att folk inte köper detta med att han skulle varit delaktig i försvinnandet.
Hade han varit ett svin eller om folk trott att han vore skyldig så kan du skriva upp att här hade poppat upp nya användare från höger och vänster för länge sedan.
Kände bara att allt detta med att han kom upp på tapeten igen fick mig att vilja ventilera mina tankar kring det.
Citera
2021-08-27, 16:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Tycker det finns all anledning att spåna kring olika scenarion i dagsläget, "öppet sinne" som du själv förespråkar utan att för den skull leva som du lär. För inte vet väl du mer än mig eller någon annan just nu? Då är det kanske inte läge att låsa sig vid olika förutfattade meningar som t.ex att CL skulle vara en kalkylerande våldtäktsman som planlöst åker runt och söker offer?

Så är det. Pudelfrillan anklagar mig för att ha "låst" mig för KM, att jag har "tunnelseende" om honom (och PU) och så vidare. Men Pudelfrillan har inget öppet sinne själv, inte. Han har helt låst sig för CL och "vet" nu också att KM inte var på plats. För Pudelfrillan kom CL som en räddande ängel på så sätt att CL blev ett verktyg att få bort intresset för just KM. Ska man skratta eller gråta?
Citera
2021-08-27, 16:49
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erog
Intressant tanke, det kan ju faktiskt vara så att den som ropade detta avsåg någon annan än sig själv? Att vederbörande såg några göra något som upprörde på något sätt?
Om det är HA som ropar detta så kan hon blivit vittne till något, vilket skulle kunna vara ett motiv...
En sak kan du vara säker på och det är att detta tagits upp förr.

Tråden startade 2007.
Citera
2021-08-27, 16:59
Medlem
Citat:
Nej, du gjorde kopplingen att PK som politiskt aktiv på extremhögerkanten - samt andra extrempolitiska - inte skulle kunna säga sanningen i fallet Helena. Du gjorde kopplingen mellan politisk tillhörighet och avsaknad av uppriktighet/ärlighet. Gör om, gör rätt. Och skäms, ta mig f*n.

Håller med helt och hållet. Blir bara tramsigt att försöka nedvärdera vissa individers trovärdighet utifrån politisk åskådning. Sådant trams kunde man komma undan med i Sverige 2008.
Citera
2021-08-27, 17:03
Medlem
Citat:
Nej det var en fråga om varför man ev inte skulle lita på vad han skrivit i tråden. Det är ju du som gör kopplimgen att högerextremister aldrig uttalar sanningar. Jag har aldrig påstått det. Enda kopplingen jag menade är att om man har såna kopplingar kanske det kan finnas orsaker till att ibland sväva lite på sanningen.
I övrigt tycker jag nu att du kan ge fan i att feltolka eller tolka in betydelser i vad andra skriver som inte stämmer.
Eller är det så att jag trampade på en öm tå och du själv är högerextrimist med vad det betyder, ev låg intelligensnivå?
Citera
2021-08-27, 17:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Nej det var en fråga om varför man ev inte skulle lita på vad han skrivit i tråden. Det är ju du som gör kopplimgen att högerextremister aldrig uttalar sanningar. Jag har aldrig påstått det. Enda kopplingen jag menade är att om man har såna kopplingar kanske det kan finnas orsaker till att ibland sväva lite på sanningen.
I övrigt tycker jag nu att du kan ge fan i att feltolka eller tolka in betydelser i vad andra skriver som inte stämmer.
Eller är det så att jag trampade på en öm tå och du själv är högerextrimist med vad det betyder, ev låg intelligensnivå?

Läs ditt eget ursprungsinlägg igen. Det är DU som gör kopplingen!

Citat:
PK är/har varit med i NMR, jag för min del skulle inte lita på någon med sådana "övertygelser"

Citat:
Och bara för det menar du att han inte kan säga sanningen om ett försvinnande? Du gjorde mig faktiskt väldigt besviken nu.

Citat:
Var står det att jag menar att han inte kan säga sanningen, jag säger ju att jag inte skulle lite på det som sägs. Lögnare kan ju säga sanningar också, bara svårt att veta när de gör det.

Citera
2021-08-27, 17:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Jag kan fortfarande tänka mig andra gärningsmän så öppet sinne är det inga problem med. Jag har inte låst mig vid något scenario men vissa är onekligen hetare än andra. KM tror jag dock inte är inblandad på något sätt, även polisen har ju släppt honom nu så det känns onödigt att älta bara för ältandets skull. Tror att det är betydligt viktigare att våga släppa vissa saker och gå vidare. Det här fallet kommer nog visa sig vara något helt annat än vad många har trott, det är i allafall vad jag tror. Det är även därför det är så svårlöst.
Citera
2021-08-27, 17:08
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag kan fortfarande tänka mig andra gärningsmän så öppet sinne är det inga problem med. Jag har inte låst mig vid något scenario men vissa är onekligen hetare än andra. KM tror jag dock inte är inblandad på något sätt, även polisen har ju släppt honom nu så det känns onödigt att älta bara för ältandets skull. Tror att det är betydligt viktigare att våga släppa vissa saker och gå vidare. Det här fallet är förmodligen något helt annat än vad många har trott, det är i allafall vad jag tror.

Hur menar du att polisen har släppt KM?
Citera
2021-08-27, 17:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Hur menar du att polisen har släppt KM?

Såvitt jag förstår har man bara en misstänkt i dagsläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in