2021-09-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det vet jag inte, jag frågade vad DU menade med antastade.
Jag tror iaf att det är en tolkningsfråga. Och jag läste bara artikeln på P4 Skaraborg inget annat
Citera
2021-09-01, 00:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Just det här med att bilar ska ha kört upp intill unga kvinnor i Mariestad vid den här tiden samt att någon (eller några) i bilarna ska ha antastat de unga kvinnorna, kan mycket väl vara "det" som fick Kalla fall att agera (givet i kombination med andra vittnesmål).
Senast redigerad av Ugglan. 2021-09-01 kl. 00:22.
Citera
2021-09-01, 00:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Eller så ger du dig. (Du känner alltså CL så väl att du vet hur just han skulle ha gjort eller inte gjort?)

Ta ditt förnuft till fånga för en gångs skull, du gör bara bort dig själv ju mer du håller på så här.

Nej jag känner inte CL men jag är 110% säker på att den här typen av gärningsman inte skulle närma sig el. attackera en kvinna som kommer gåendes med manligt sällskap. Han skulle köra vidare och fortsätta leta efter någon som är helt ensam.

KM är avskriven som misstänkt, släpp KM (och PU) en stund nu.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-01 kl. 00:36.
Citera
2021-09-01, 00:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ta ditt förnuft till fånga för en gångs skull, du gör bara dig själv mer löjlig ju längre du håller på så här...

Nej jag känner inte CL men jag är 110% säker på att den här typen av gärningsman inte skulle närma sig el. attackera en kvinna som kommer gåendes med manligt sällskap. Han skulle köra vidare och fortsätta leta efter någon som är helt ensam.

KM är avskriven som misstänkt, släpp KM (och PU) en stund nu.

"Avskriven" betyder inte att polisen inte fortsatt skulle intressera för honom. (Dessutom är KM avskriven bara som "misstänkt för mord", vilket var det som Skövde-polisen anklagade honom för 2017.) Du blandar ihop Kalla falls uppgift med Skövde-polisens uppfattning. KM har varit intressant för Skövde-polisen ända sedan 1998 och är så fortfarande. Gilla läget, pojk.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-09-01 kl. 00:40.
Citera
2021-09-01, 00:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Just det här med att bilar ska ha kört upp intill unga kvinnor i Mariestad vid den här tiden samt att någon (eller några) i bilarna ska ha antastat de unga kvinnorna, kan mycket väl vara "det" som fick Kalla fall att agera (givet i kombination med andra vittnesmål).

Ja och det syftar givetvis på flera olika vittnesmål vid helt olika tillfällen, där av plural "bilar". Gör dig inte dummare än vad du är nu i din iver att försöka förringa dessa viktiga iakttagelser som uppenbarligen pekar mot CL.
Citera
2021-09-01, 00:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Jag menar absolut att jag har hört att hon hade druckit alkohol under kvällen. Minns inte var jag hörde det nu, men det kom från seriöst håll och inte här i tråden.
Är ju inget konstigt i det. Det är ganska få som inte dricker en droppe alkohol under en festkväll. Men du menar att hon var helnykter då. Ok.
Jag har väl inte skrivit att hon inte druckit.
Man kan faktiskt dricka alkohol utan att bli berusad.
Citera
2021-09-01, 00:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja och det syftar givetvis på flera olika vittnesmål vid helt olika tillfällen, där av plural "bilar". Gör dig inte dummare än vad du är nu i din iver att försöka förringa dessa viktiga iakttagelser som uppenbarligen pekar mot CL.

Jag ber om ursäkt för min dumhet ( ), men med bilar menade jag just att CL ska ha haft tillgång till mer än en bil. (För det är väl just det som du torgför?!) Men det det övergick tydligen ditt förstånd.
Citera
2021-09-01, 00:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
"Avskriven" betyder inte att polisen inte fortsatt skulle intressera för honom. (Dessutom är KM avskriven bara som "misstänkt för mord", vilket var det som Skövde-polisen anklagade honom för 2017.) Du blandar ihop Kalla falls uppgift med Skövde-polisens uppfattning. KM har varit intressant för Skövde-polisen ända sedan 1998 och är så fortfarande. Gilla läget, pojk.

Skövde-polisen har inte kommit nån vart på 29 år, dom har m.a.o. visat sig vara totalt inkompetenta. Utredningen är en katastrof och har så varit sedan dag ett. 2020 har äntligen Kalla Fall-gruppen i Göteborg övertagit ärendet.

Faktum är att du kommer tvingas att gilla läget nu pojk, vare sig du vill eller inte 😂
Citera
2021-09-01, 00:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Användaren är bara ytterst känslig för något som helst gällande Helena som person. Min upplevelse av henne som person förvrängdes till att respektlöst dra henne i skiten och ljuga.
Jag tyckte Helena verkade vara en väldigt fin och trevlig tjej, respektlösa jag. Låt dig inte slås ner av denna där.

Jag förmodar att hon druckit under kvällen. Jag har för mig att jag läst detta. Jag har även för mig att hon bara druckit sig "salongsberusad" typ.
Jag hoppas att det inte påverkade utgången av denna kväll.
Denne där har inte skrivit att Helena var nykter.
Blir alla berusade som dricker alkohol?
Tydligen enligt vissa?

Ja nog är du allt en respektlös prick.
Att skriva att någon är bakom, är så jävla lågt gjort.
Det säger man inte om någon människa, om man har vett nog!
Citera
2021-09-01, 00:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Jag menar absolut att jag har hört att hon hade druckit alkohol under kvällen. Minns inte var jag hörde det nu, men det kom från seriöst håll och inte här i tråden.
Är ju inget konstigt i det. Det är ganska få som inte dricker en droppe alkohol under en festkväll. Men du menar att hon var helnykter då. Ok.
Var skrev jag att hon var helnykter?
Citera
2021-09-01, 00:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Skövde-polisen har inte kommit nån vart på 29 år, dom har m.a.o. visat sig vara totalt inkompetenta. Utredningen är en katastrof och har så varit sedan dag ett. 2020 har äntligen Kalla Fall-gruppen i Göteborg övertagit ärendet.

Faktum är att du kommer tvingas att gilla läget nu pojk, vare sig du vill eller inte 😂

Men efter missen mellan 1992 och 1998 har polisen haft KM som huvudmisstänkt. Lars Johansson sa dessutom i avsnitt tre i radiodokumentären 2017 att de var nära att lyckas med KM - om inte åklagaren hade sagt nej. Lick it upp, baby!

Sedan är det inte Skövde-polisen (se min fetning) som har haft hand om ärendet under 29 år. De första åren var det Mariestads-polisen. Men inte ens det har du koll på. (Men det visste vi ju.) Lick that up too, baby!

God natt!
Citera
2021-09-01, 01:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt för min dumhet ( ), men med bilar menade jag just att CL ska ha haft tillgång till mer än en bil. (För det är väl just det som du torgför?!) Men det det övergick tydligen ditt förstånd.

Tillåt mig småle lite nu... för det här var en riktigt billig bakväg att försöka slinka undan. Att det du skrev endast syftade på dom två bilar som CL hade tillgång till stämmer givetvis inte.
Ditt egentliga uppsåt framgår ju klart och tydligt när du även hintar om att dom var "flera i bilen" som antastade tjejerna. Det du vill få sagt med det är att det här inte alls handlar om CL som ensam gärningsman.

Jag kan läsa dig vid det här laget Uggla så det är lönlöst att du ens försöker med sånt här trams.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-09-01 kl. 01:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in