2021-08-31, 13:07
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halsoskadlig
När det handlar om Greta själv kan jag säga att här i Tyskland där jag bor verkar hon helt bortglömd, vilket är skönt eftersom man slipper sta till svars varenda gang mn berättar var man kommer ifran.
Faktiskt har jag inte hört nagot om henne pa typ ett ar, och da läser jag dagligen de större tidningarna plus tva lokala.

Min teori är att det är val nu om fyra veckor, och De Gröna och miljörörelsen överlag inser att hon är ett sänke för hela rörelsen som skrämmer bort folk som annars kunnat tänka sig att välja dem.
För klimathetsen är det ingen brist pa....
Valet är nog en bra gissning, men inte att Greta skulle vara ett sänke för De Gröna. Såväl De Gröna som Greta har fått stöd av Europas översvämningar i sommar och det är nog det politiska etablissemanget som vill hålla tyst om Greta.
2021-08-31, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Valet är nog en bra gissning, men inte att Greta skulle vara ett sänke för De Gröna. Såväl De Gröna som Greta har fått stöd av Europas översvämningar i sommar och det är nog det politiska etablissemanget som vill hålla tyst om Greta.
Med tanke på Greta™:s kopplingar till AFA och XR, så är hon ett sänke för alla partier till höger om VPK.
2021-08-31, 21:14
Medlem
När det gäller framförd fundering på att Greta skulle kunna ha en banan eller en näringsdryck i ryggsäcken, svarade jag ju att det numera även finns näringsglass.

Ska tillägga att näringsglass även kan göras genom, att blanda näringspulvret Nutramigen med frukt och/eller fruktyougurt och sedan frysa blandningen!
2021-08-31, 21:18
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
När det gäller framförd fundering på att Greta skulle kunna ha en banan eller en näringsdryck i ryggsäcken, svarade jag ju att det numera även finns näringsglass.

Ska tillägga att näringsglass även kan göras genom, att blanda näringspulvret Nutramigen med frukt och/eller fruktyougurt och sedan frysa blandningen!
Grundpotensen i påståendet saknas, varför skulle Thunberg ha näringslösning, har hon ätstörningar?
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, om man är hungrig och ändå inte vågar köpa en smörgås på ett vanligt, antar jag, café i centrala Stockholm, då låter det verkligen som om man har problem. (Kanske några hatiska och avundsjuka klimatförnekare hade smugit in arsenik, eller fanns det ett tunt lager smör även om personalen lovade att den var vegansk?)

Om man har uppenbara problem av den kalibern, är det då lämpligt att utses till frontfigur för en global rörelse och skickas omkring hit och dit för att hålla tal och ge intervjuer?

(För övrigt finns det ju näringsdrycker för folk med ätstörningar som man kanske kan ha med sig i ryggsäcken, eller varför inte en banan? Är det inte oansvarigt att Greta ska gå omkring hungrig alldeles i onödan?)
Mogen retorik att projicera....
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ser mer ut som fetalt alkoholsyndrom, har ni frågat Marlena och Svante hur mycket de söp under graviditeten?
Om du tar en titt på genetiskt utmärkande dragen i släkten så ser du snart att du inte har många rätt. Jag trodde också, eller var övertygade om att det var fråga om FAS innan jag detaljgranskade hennes släkt.
Senast redigerad av GoUoD 2021-08-31 kl. 21:22.
2021-08-31, 21:27
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
För att hjälpa Greta att må bättre!

Det bästa för henne....och resten av världen vore att hon släppte allt och blev en vanlig tonåring.
Sen att NI andra i F4F slutade att pusha henne, jag tror hon är extremt stressad av det här spektaklet.

Nu dalar hennes stjärna så att lägga av nu vore det bästa.
2021-08-31, 21:34
Medlem
Citat:
Tyvärr har Greta fortfarande allvarliga problem. Jag skulle bli verkligt glad, om Greta spelade dessa, men så bra är det verkligen inte.

du tror det ja, men hela poängen med att överdriva problem är att få omgivningen att tro det är allvarligare än det är.

Dig är extra lätt att lura eftersom du skapat din egen intimfantasi om greta.
2021-08-31, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halsoskadlig
Det är med stigande skräckblandad fascination jag läst dina inlägg och nagot som verkligen slar mig är din fixering vid Gretas kropp, och patologiseringen av densamma...

Du som pastar dig ha jobbat med barn med ätstörningar (nagot jag vid Gud hoppas inte är sant) borde se att Greta inte, savitt jag kan se, uppvisar tva av de symptom som är mest typiska för nagon som svälter under en lang tid. Du som är en san expert borde veta vilka jag menar. De är sa typiska att själva avsaknaden av dem är ett tecken pa att det inte handlar om nagon allvarlig näringsbrist/svält under en längre period.
Kan hända att hon jojobantar, vilket inte heller är hälsosamt, men iaf bättre än att langsamt svälta sig själv till döds...
Annars är det ju sa att en del personer helt enkelt är smaväxta och/eller har svart att ga upp i vikt.

Jag var själv i den aldern ganska grovt underviktig och kallades benrangel och Belsenfange och säkert en massa annat som jag inte kommer ihag nu. Plus anklagades ganska friskt för att vara anorektiker.
Jag levde pa skräpmat, "festade" onödigt mycket och jobbade mer än heltid men nagon ätstörning har jag aldrig varit i närheten av att ha.

Vad jag vill säga med det är att man ska akta sig för att sjukförklara folk till höger och vänster, men jag är ine säker pa att du vill ha andra förklaringar än just den. Vissa människor tycker konstigt nog att vissa sjukdomstillstand är fascinderande pa nagot sätt och har man dessutom hängt upp sig pa en viss person... Ja ni fattar.

Jag förväntar mig inget svar pa det här eftersom du jämt undviker allt som inte bekräftar din världsbild men eftersom jag just nu har en massa tid över tyckte jag ända att det behövde sägas.

(ditt inlägg vände sig till "inspiratoeren", men jag svarar ändå)

Just precis, inget tyder på att greta de senaste åren haft eller har sådana allvarliga problem.
2021-08-31, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
(ditt inlägg vände sig till "inspiratoeren", men jag svarar ändå)

Just precis, inget tyder på att greta de senaste åren haft eller har sådana allvarliga problem.
Vad gäller Greta liksom i övrigt föredrar jag fakta framför tro!
2021-08-31, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ser mer ut som fetalt alkoholsyndrom, har ni frågat Marlena och Svante hur mycket de söp under graviditeten?

Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Om du tar en titt på genetiskt utmärkande dragen i släkten så ser du snart att du inte har många rätt. Jag trodde också, eller var övertygade om att det var fråga om FAS innan jag detaljgranskade hennes släkt.

fetade:

kan vara partiellt FAS, det kan räcka med några "rätt", dvs inte fullt utvecklad FAS.
Symtomen är fler än du eventuellt tycker dig kunna se eller inte se på några släktfoton, även personliga egenskaper.

Finns det belägg för att malena drack under graviditeten? Jag har inte sett det (har inte sökt heller)
2021-08-31, 23:45
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
fetade:

kan vara partiellt FAS, det kan räcka med några "rätt", dvs inte fullt utvecklad FAS.
Symtomen är fler än du eventuellt tycker dig kunna se eller inte se på några släktfoton, även personliga egenskaper.

Finns det belägg för att malena drack under graviditeten? Jag har inte sett det (har inte sökt heller)
Kan vara. Kan vara. Kan vara CP-skada också. Kan vara så enkelt att hon ser ut som hon gör.

Jag har granskat hennes släkts ansikten (tänker inte göra det igen men blev så paff när jag såg att det inte var patologiska drag trots allt) och dragit en slutsats. Du får ha din åsikt, fakta är fakta.
2021-08-31, 23:45
Medlem
Greta har inte alls lust att ta det lugnt. Nu presenterar hon och vi andra i F4F följande flammande upprop!

I Sverige vill Greta fortsätta sin kamp för samernas rättigheter och för att Sverige ska skriva under den internationella FN-konventionen om urbefolkningarnas rättigheter!

Kampen den går vidare, den har bara börjat...!

GLOBAL STREJK

24 september

VAD INNEBÄR TEMAT INTERSEKTIONALITET OCH SKOGEN?

Det nationella temat för den globala strejken blir j intersektionalitet och skog.

Just nu skövlas skog I Sverige vilket skadar den biologiska mångfalden, bidrar till ett ökat koldioxidutslapp och kalhyggen läggs över renbetesmark. Detta gör det även till en fråga om samiska rättigheter, och då kopplas intersektionalitetstemat ihop med skogstemat.

Aktionen den 24/9 sker inte i samarbete med samebyar eller samiska grupper, då vi endast lyfter upp och sprider redan existerande initiativ. Det innebär bland annat att vi lyfter dessa två krav som samiska aktivister redan har tagit fram:

» Kalhyggesavverkning av hänglavsskogar och annan naturskog I Sapmi måste få ett omedelbart slut. »

Det samma galler frågan om plantering av det invasiva tradslaget contortatall - monokulturer som är förodande för klimatet, den biologiska mångfalden och omöjliggör renskotsel.

Sedan augusti 2017 galler nolItolerans för contortaplantage i renskotselområdet och samtliga 44 samebyar som är medlemmar i Samiid Riikasearvi står enade i kravet. Trots det planteras fortsatt contortatall.

Den 22 oktober år det nationella temat intersektionalitet och kommer vara höstens huvudfokus i F4F Sweden.

P S Ordförklaring (Det märks att vissa unga i F4F nu har börjat plugga på högskolan. En viss kemist i tråden kan bli mera lugn, de unga är på gång!):

Intersektionalitet är ett analytiskt perspektiv som vill uppmärksamma hur relationer av överordning och underordning skapas och upprätthålls i samspel mellan bl.a. ras/etnicitet, kön/genus, funktionsvariationer, klass, ålder, sexualitet och religion.

Intersektionalitet avser studiet av diskriminering och förtryck i snittet eller skärningen (engelska intersection) mellan maktrelationer.
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-09-01 kl. 00:04.
2021-09-01, 00:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Kan vara. Kan vara. Kan vara CP-skada också. Kan vara så enkelt att hon ser ut som hon gör.

Jag har granskat hennes släkts ansikten (tänker inte göra det igen men blev så paff när jag såg att det inte var patologiska drag trots allt) och dragit en slutsats. Du får ha din åsikt, fakta är fakta.

Man ser samma drag hos pappa Svante. Så hon har sannolikt inte FAS. Såvida inte alla i släkten har FAS.

Sedan får man tänka på att FAS ofta leder till lägre intelligens, sämre minne och inlärningsvårigheter. Personens intellektuella kapacitet är sämre än genomsnittet. Det passar inte riktigt in på Greta.

Citat:
"Barn med FAS är ofta överaktiva och har svårt med koncentrationen vilket leder till att de ofta diagnostiseras med ADHD. Ofta innebär FAS även inlärningssvårigheter, dåligt närminne och bristande logisk förmåga."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fetalt_alkoholsyndrom

Gretas självsvält i hennes barndom har dock format hennes utseende. Det bästa är att titta på foton på henne innan hennes ätstörningar satte in. Då kan man se hur hon ser ut med normal kost:

https://www.watson.de/imgdb/f1a5/Qtablet_hq,E,0,0,1942,2913,809,1213,323,485/85494905612054
https://files.hant.se/uploads/2015/05/xr11080532-650x978.jpg
https://d2ihp3fq52ho68.cloudfront.net/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEyODYzNDI7czoxOiJ3IjtpOjYwMD tzOjE6ImgiO2k6MzIwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6 MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6ImEwOTBiZjU2MWZkOTA2OWZkN2E1MW U4OWNiYzEzZmRhMTYzNjU0NjgiO30=
Senast redigerad av -Info- 2021-09-01 kl. 00:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in