Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Tyvärr har Greta fortfarande allvarliga problem. Jag skulle bli verkligt glad, om Greta spelade dessa, men så bra är det verkligen inte.
Skulle önska att man här fick bra tips på, hur man kan hjälpa och stödja Greta, istället för diverse trista personangrepp! Hon har det inte lätt!
Problem är till för att lösas!
Det är med stigande skräckblandad fascination jag läst dina inlägg och nagot som verkligen slar mig är din fixering vid Gretas kropp, och patologiseringen av densamma...
Du som pastar dig ha jobbat med barn med ätstörningar (nagot jag vid Gud hoppas inte är sant) borde se att Greta inte, savitt jag kan se, uppvisar tva av de symptom som är mest typiska för nagon som svälter under en lang tid. Du som är en san expert borde veta vilka jag menar. De är sa typiska att själva avsaknaden av dem är ett tecken pa att det inte handlar om nagon allvarlig näringsbrist/svält under en längre period.
Kan hända att hon jojobantar, vilket inte heller är hälsosamt, men iaf bättre än att langsamt svälta sig själv till döds...
Annars är det ju sa att en del personer helt enkelt är smaväxta och/eller har svart att ga upp i vikt.
Jag var själv i den aldern ganska grovt underviktig och kallades benrangel och Belsenfange och säkert en massa annat som jag inte kommer ihag nu. Plus anklagades ganska friskt för att vara anorektiker.
Jag levde pa skräpmat, "festade" onödigt mycket och jobbade mer än heltid men nagon ätstörning har jag aldrig varit i närheten av att ha.
Vad jag vill säga med det är att man ska akta sig för att sjukförklara folk till höger och vänster, men jag är ine säker pa att du vill ha andra förklaringar än just den. Vissa människor tycker konstigt nog att vissa sjukdomstillstand är fascinderande pa nagot sätt och har man dessutom hängt upp sig pa en viss person... Ja ni fattar.
Jag förväntar mig inget svar pa det här eftersom du jämt undviker allt som inte bekräftar din världsbild men eftersom jag just nu har en massa tid över tyckte jag ända att det behövde sägas.