Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-01, 08:01
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Du får ange en bättre källa än denna.

Ni påstår att Greta är dum men ingen har kunnat visa det. Hon följer auktoriteterna och har ett gott förstånd.
Källan är ju Greta själv. Titta på de första minuterna av klipp från hennes framträdanden. Hon är en skådespelerska som försöker sprida panik.

Websajtens kommentarer får stå för dem själva.

(Jag har inte sagt hon är dum. Hon är smart.)

https://redice.tv/red-ice-tv/top-10-...erg-is-a-fraud
Senast redigerad av wwr 2021-11-01 kl. 08:26.
2021-11-01, 08:17
Medlem
sherms avatar
Citat:
Du får ange en bättre källa än denna.

Ni påstår att Greta är dum men ingen har kunnat visa det. Hon följer auktoriteterna och har ett gott förstånd.
Hade hon haft ett förstånd så skulle hon inte ha gått på klimatbuffen. Bara läsa Robert Mathiassons artikel om "hennes" rörelse.
Vid FN:s miljökonferens i Stockholm 1972, den första i sitt slag, meddelades att världen sannolikt kommer att gå under 1982. Konferensen blev ett bröllop mellan storföretagsvärlden och eko-hippies. Nyheter Idags krönikör Robert Mathiasson berättar historien om det äktenskap som idag tycks lyckligare än någonsin.
https://nyheteridag.se/mathiasson-va...ara-sa-du-vet/
Senast redigerad av sherm 2021-11-01 kl. 08:30.
2021-11-01, 08:53
Medlem
Citat:
Det är redan idag 1,2 grader över förindustriell nivå och WMO menar att 1,5 grader kommer att överskridas innan 2030 med business as usual. Detta är inte bla-bla-bla utan syftar på effektiva åtgärder i nutid. Greta har anledning att vara nöjd och kan kanske börja planera för en sång och danskarriär?

Om Greta är nöjd så varför blåser hon inte av demonstrationen på fredag och åker hem idag. Finns ju ingen anledning att vara kvar där.
2021-11-01, 11:04
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Om Greta är nöjd så varför blåser hon inte av demonstrationen på fredag och åker hem idag. Finns ju ingen anledning att vara kvar där.
Jag vet inte hur nöjd Greta är med G20s beslut om att medeltemperaturen ska stoppas från att överskrida 1,5 °C. Kanske anar hon oråd? Men jag gissar att COP kommer att fatta motsvarande beslut. Något vassare är knappast att tänka på eftersom nuvarande 1,2 °C ligger nära nog.

Gretas bla-bla-bla har nog påverkat utfästelserna. Det går inte längre att komma med "vi ska bla-bla-bla om tjugo år".
2021-11-01, 11:13
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
För mig tycks Greta vara ovanligt intelligent och mogen. Man hör aldrig några smädelser eller andra tecken på dumhet från henne. Många meriterade klimatforskare står bakom vad hon uttalar om klimatforskningen, så jag utgår ifrån alla tokcitat och fakemix från hennes motståndare (vilka alla tycks ha ett riktigt klent förstånd) är grovt felaktiga. Hennes tal finns nedskrivna och det är bara att hänvisa till seriösa källor.

Man ska inte behöva se och värdera diverse YT-klipp för att få källor.
2021-11-01, 11:26
Medlem
wwrs avatar
Citat:
För mig tycks Greta vara ovanligt intelligent och mogen. Man hör aldrig några smädelser eller andra tecken på dumhet från henne. Många meriterade klimatforskare står bakom vad hon uttalar om klimatforskningen, så jag utgår ifrån alla tokcitat och fakemix från hennes motståndare (vilka alla tycks ha ett riktigt klent förstånd) är grovt felaktiga. Hennes tal finns nedskrivna och det är bara att hänvisa till seriösa källor.

Man ska inte behöva se och värdera diverse YT-klipp för att få källor.
Det bästa är ju att höra henne själv tala.

Det här är inte moget. Det handlar om en skådespelerska som försöker skrämma upp oss så att EU skall kunna ta över.

(strunta i vad sajten säger, lyssna bara på Greta själv de första 3 minuterna ungefär)
Senast redigerad av wwr 2021-11-01 kl. 11:28.
2021-11-01, 11:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Hade hon haft ett förstånd så skulle hon inte ha gått på klimatbuffen. Bara läsa Robert Mathiassons artikel om "hennes" rörelse.
Vid FN:s miljökonferens i Stockholm 1972, den första i sitt slag, meddelades att världen sannolikt kommer att gå under 1982. Konferensen blev ett bröllop mellan storföretagsvärlden och eko-hippies. Nyheter Idags krönikör Robert Mathiasson berättar historien om det äktenskap som idag tycks lyckligare än någonsin.
https://nyheteridag.se/mathiasson-va...ara-sa-du-vet/
Men nu är all klimatforskning överens om att koldioxidtillskott i atmosfären ger en höjning av jordens medeltemperatur och att detta är mycket oroväckande. Och all världens regeringar går på samma linje. Och Greta är med och påverkar utvecklingen. Alla pålästa och regerande kan inte vara dummare än de allra dummaste tyckarna och missnöjespolitikerna.

Tyvärr kommer vissa att rösta fram Trump- och Bolzonaroliknande figurer för att slippa ta ansvar för planeten och kommande generationers väl och ve.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2021-11-01 kl. 11:30.
2021-11-01, 11:28
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det bästa är ju att höra henne själv tala.

Det här är ju inte moget. Det handlar om att försöka skrämma upp oss så att EU skall kunna ta över.

(strunta i vad sajten säger, lyssna bara på Greta själv de första 3 minuterna ungefär)
Jag lyssnar inte på YT-mix. Finns det inte bättre källor så finns det inga källor alls.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2021-11-01 kl. 11:31.
2021-11-01, 11:43
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Jag lyssnar inte på YT-mix. Finns det inte bättre källor så finns det inga källor alls.
Ni som stöder Greta är som en sekt. Ni lyssnar bara när det passar.

Källorna är främst Gretas största tal; FN, EU och Golden Camera.

Det har man rätt att klippa ur. Man får höra Greta själv tala.

Självklart försöker den som gör videon uppnå effekter med musik och hur klippen är placerade. Men det famgår tydligt. Det är kända Greta-citat som man inte kan backa ifrån. Man bör höra när hon själv talar.

Hon är en skådespelerska anställd för att försöka ge EU kontroll över Sverige genom att att överdriva klimatproblemet.

Man måste inte lyssna på vad sajten säger senare (fast det är ganska sant, anser jag), men de tre första minuterna av videon visar när Greta agerar som en skådespelerska. Hon kommer från en familj av skådespelare. Hon har skådespelarträning, inte vetenskaplig träning.
Senast redigerad av wwr 2021-11-01 kl. 11:58.
2021-11-01, 18:11
Medlem
sherms avatar
Citat:
Men nu är all klimatforskning överens om att koldioxidtillskott i atmosfären ger en höjning av jordens medeltemperatur och att detta är mycket oroväckande. Och all världens regeringar går på samma linje. Och Greta är med och påverkar utvecklingen. Alla pålästa och regerande kan inte vara dummare än de allra dummaste tyckarna och missnöjespolitikerna.

Tyvärr kommer vissa att rösta fram Trump- och Bolzonaroliknande figurer för att slippa ta ansvar för planeten och kommande generationers väl och ve.
Nä det är bara ett mantra som ni kör med och att "all världens regeringar går på samma linje" är indikator endast för en globalistisk agenda.

Nu är det dock inte en tråd för att diskutera miljöproblem, utan en aspis som ni upphöjt till nån slags profet och en idol som ni dyrkar.
2021-11-01, 18:52
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/greta-thu...er-bla-bla-bla

Så nöjd var hon visst inte
2021-11-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
Så GRETA "vet inte" om hon är "bjuden", haha.
Det är ca 30.000 personer ackrediterade för cop26. Om GRETA hade varit bland dom så hade hon vetat det.

Men nån där kanske gör undantag från reglerna och släpper in GRETA ändå, så att hon får framföra några minuters fantasifull domedagssång inför tokmedias kameror.
Jag förstår inte vad Greta™ skall i Glasgow att göra. Vill hon legitimera att överklassen flyger privatplan och limousine? Om det är något vi lärde oss av Covid-pandemin så är det att man kan träffas alldeles utmärkt via videolänk. Men det råder kanske andra regler för Greta™ och resten av överklassen? Deras koldioxidutsläpp räknas kanske inte lika mycket som de från dem som betalar notan för de 30.000 deltagarna? Jaja, det har alltid varit skillnad på folk och folk. Alla har ju inte heller råd med två stora hundar och tre ridhästar. Och de som inte har råd med privatplan (eller privat racingsegelbåt) eller limousine får förlita sig på egen bil. Eller på kollektivtrafik. Om inte Greta™ och hennes vänner i XR har limmat fast sig på vägen för att hindra kollektivtrafiken. Det är ganska uppenbart att Greta™ tillhör den del av överklassen som verkligen avskyr och ser ned på människor med lägre inkomster, klassföraktet riktigt dryper om henne. Jag hoppas bara att ingen lurar Greta™ att sjunga offentligt igen. Det var hemskt att höra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in