2021-08-30, 07:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
På den här bilden är Olof Thunberg ganska lik Greta Thunberg, brukar många säga:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c2/Lauritz-Falk-Meg-Westergren-Olof-Thunberg-and-Inga-Gill-in-Always-on-a-Wednes-143025015311.jpg/368px-Lauritz-Falk-Meg-Westergren-Olof-Thunberg-and-Inga-Gill-in-Always-on-a-Wednes-143025015311.jpg

Jämför med:
https://www.svtstatic.se/image/wide/992/28361609/1601293795?format=auto
https://s.abcnews.com/images/US/WireAP_c9f67a39c49e46c699b0e73b012cfd42_16x9_992.j pg
Ser mer ut som fetalt alkoholsyndrom, har ni frågat Marlena och Svante hur mycket de söp under graviditeten?
2021-08-30, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Varför vågade inte Greta köpa smörgåsen då?
Om man är mycket hungrig och ändå inte vågar äta, vad tror du då är problemet!?
2021-08-30, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren

Ja, om man är hungrig och ändå inte vågar köpa en smörgås på ett vanligt, antar jag, café i centrala Stockholm, då låter det verkligen som om man har problem. (Kanske några hatiska och avundsjuka klimatförnekare hade smugit in arsenik, eller fanns det ett tunt lager smör även om personalen lovade att den var vegansk?)

Om man har uppenbara problem av den kalibern, är det då lämpligt att utses till frontfigur för en global rörelse och skickas omkring hit och dit för att hålla tal och ge intervjuer?

(För övrigt finns det ju näringsdrycker för folk med ätstörningar som man kanske kan ha med sig i ryggsäcken, eller varför inte en banan? Är det inte oansvarigt att Greta ska gå omkring hungrig alldeles i onödan?)
2021-08-30, 15:28
Avslutad
Citat:
För att hon var hungrig och vi var på ett café!

Blev hon inte drabbad av koncentrationsproblem,oro,utmattning,sömnstörninga r,inlärningssvårigheter,yrsel mm Tänker på att du tidigare skrivit att hon inte vill ha näringsdryck och inte heller Blutsaft
2021-08-30, 15:50
Avslutad
[quote=tindraninni|77086662]Blev hon inte drabbad av koncentrationsproblem,oro,utmattning,sömnstörninga r,inlärningssvårigheter,yrsel mm Tänker på att du tidigare skrivit att hon inte vill ha näringsdryck och inte Blutsaft heller/QUOTE]
När hon har svåra ätstörningar tänker jag på
2021-08-30, 16:56
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Psykisk sjukdom kanske? Nu var frågan ställd till dig som vet allt och påstår att du själv är intelligent.
2021-08-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, om man är hungrig och ändå inte vågar köpa en smörgås på ett vanligt, antar jag, café i centrala Stockholm, då låter det verkligen som om man har problem. (Kanske några hatiska och avundsjuka klimatförnekare hade smugit in arsenik, eller fanns det ett tunt lager smör även om personalen lovade att den var vegansk?)

Om man har uppenbara problem av den kalibern, är det då lämpligt att utses till frontfigur för en global rörelse och skickas omkring hit och dit för att hålla tal och ge intervjuer?

(För övrigt finns det ju näringsdrycker för folk med ätstörningar som man kanske kan ha med sig i ryggsäcken, eller varför inte en banan? Är det inte oansvarigt att Greta ska gå omkring hungrig alldeles i onödan?)

det fetade:
nej, men hon är själv starkt pådrivande också.

Inget av det hon faktiskt GÖR tyder på att hon egentligen är sjukare eller har mer problem än någon annan i hennes ålder.

Hon har rest mer, träffat mer folk, och satt mer klimatavtryck, än de flesta andra i hennes ålder.

Gretas psykiska problem är kraftigt överdrivna.
Av henne själv, medvetet.

Kan man misstänka.
2021-08-31, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraHson
det fetade:
nej, men hon är själv starkt pådrivande också.

Inget av det hon faktiskt GÖR tyder på att hon egentligen är sjukare eller har mer problem än någon annan i hennes ålder.

Hon har rest mer, träffat mer folk, och satt mer klimatavtryck, än de flesta andra i hennes ålder.

Gretas psykiska problem är kraftigt överdrivna.
Av henne själv, medvetet.

Kan man misstänka.
Tyvärr har Greta fortfarande allvarliga problem. Jag skulle bli verkligt glad, om Greta spelade dessa, men så bra är det verkligen inte.

Skulle önska att man här fick bra tips på, hur man kan hjälpa och stödja Greta, istället för diverse trista personangrepp! Hon har det inte lätt!

Problem är till för att lösas!
2021-08-31, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Jag har ofta uppmanat och påmint Greta om, att både ha druvsockertabletter, bananer och näringsdrycker med sig. Tjejen har dock sin egen mycket bestämda vilja.

Till min förvåning åt hon dock en större portion delikatessglass (1/2 liter) när vi sist sågs. Hon var mycket noga med att då skrapa upp varenda droppe av den sista glassen med sin sked!

Sedan åt hon till sist ett äpple som efter-efterrätt! Hoppas att det tar sig för henne, det är hon mer än värd!
Greta har oftast med sig sin ryggsäck.

Har även förut varit med om att fruktyougurt och glass har fungerat till tjejer med värre ätstörningar. Numera finns det även näringsglass.
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-08-31 kl. 05:16.
2021-08-31, 08:43
Medlem
Hor-Ullas avatar
Varför har hon tagit bort sitt instagramkonto?
2021-08-31, 08:49
Medlem
Citat:
Tyvärr har Greta fortfarande allvarliga problem. Jag skulle bli verkligt glad, om Greta spelade dessa, men så bra är det verkligen inte.

Skulle önska att man här fick bra tips på, hur man kan hjälpa och stödja Greta, istället för diverse trista personangrepp! Hon har det inte lätt!

Problem är till för att lösas!

Det är med stigande skräckblandad fascination jag läst dina inlägg och nagot som verkligen slar mig är din fixering vid Gretas kropp, och patologiseringen av densamma...

Du som pastar dig ha jobbat med barn med ätstörningar (nagot jag vid Gud hoppas inte är sant) borde se att Greta inte, savitt jag kan se, uppvisar tva av de symptom som är mest typiska för nagon som svälter under en lang tid. Du som är en san expert borde veta vilka jag menar. De är sa typiska att själva avsaknaden av dem är ett tecken pa att det inte handlar om nagon allvarlig näringsbrist/svält under en längre period.
Kan hända att hon jojobantar, vilket inte heller är hälsosamt, men iaf bättre än att langsamt svälta sig själv till döds...
Annars är det ju sa att en del personer helt enkelt är smaväxta och/eller har svart att ga upp i vikt.

Jag var själv i den aldern ganska grovt underviktig och kallades benrangel och Belsenfange och säkert en massa annat som jag inte kommer ihag nu. Plus anklagades ganska friskt för att vara anorektiker.
Jag levde pa skräpmat, "festade" onödigt mycket och jobbade mer än heltid men nagon ätstörning har jag aldrig varit i närheten av att ha.

Vad jag vill säga med det är att man ska akta sig för att sjukförklara folk till höger och vänster, men jag är ine säker pa att du vill ha andra förklaringar än just den. Vissa människor tycker konstigt nog att vissa sjukdomstillstand är fascinderande pa nagot sätt och har man dessutom hängt upp sig pa en viss person... Ja ni fattar.

Jag förväntar mig inget svar pa det här eftersom du jämt undviker allt som inte bekräftar din världsbild men eftersom jag just nu har en massa tid över tyckte jag ända att det behövde sägas.
2021-08-31, 08:53
Medlem
När det handlar om Greta själv kan jag säga att här i Tyskland där jag bor verkar hon helt bortglömd, vilket är skönt eftersom man slipper sta till svars varenda gang mn berättar var man kommer ifran.
Faktiskt har jag inte hört nagot om henne pa typ ett ar, och da läser jag dagligen de större tidningarna plus tva lokala.

Min teori är att det är val nu om fyra veckor, och De Gröna och miljörörelsen överlag inser att hon är ett sänke för hela rörelsen som skrämmer bort folk som annars kunnat tänka sig att välja dem.
För klimathetsen är det ingen brist pa....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in