2021-08-31, 11:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
För att skaffa sig ett alibi riggade han en massa aktiviteter både i hemmet och utanför detta. Allt från jobbmejl och förinlagda datasessioner, sms, vattning av gräsmattan och tvätt i maskin till testning av cykelväxlar, trappinspektion hos JG, gymträning, att arbeta på sin första semesterdag (15e Maj) och en tupplur på golvet i hemmet. Jag har säkert glömt något...

Men allt detta riggande såg rätten igenom, så hans "de kommer aldrig lösa mordet", "bara jag vet om jag har dödat Softis (Lena) eller inte" och andra liknande märkliga hybrisuttalanden föll slutligen platt till marken och han blev överbevisad och dömd av en enig Hovrätt.

Exakt, han gjorde allt för att skaffa sej ett alibi men allt föll pladask när en enig HR dömde han till 18 år i fängelse och som den fege fan han var så tog han livet av sej istället för att rakryggad ta sitt ansvar.
Citera
2021-08-31, 11:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
För att skaffa sig ett alibi och förvilla så riggade han en massa aktiviteter både i hemmet och utanför detta. Allt från jobbmejl och förinlagda datasessioner, sms, vattning av gräsmattan och tvätt i maskin till testning av cykelväxlar, trappinspektion hos JG, gymträning, att arbeta på sin första semesterdag (15e Maj) och en tupplur på golvet i hemmet. Jag har säkert glömt något...

Men allt detta riggande såg rätten igenom, så hans "de kommer aldrig lösa mordet", "bara jag vet om jag har dödat Softis (Lena) eller inte" och andra liknande märkliga hybrisuttalanden föll slutligen platt till marken och han blev överbevisad och dömd av en enig Hovrätt.
Du glömde ostmackan…
Citera
2021-08-31, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt, han gjorde allt för att skaffa sej ett alibi men allt föll pladask när en enig HR dömde han till 18 år i fängelse och som den fege fan han var så tog han livet av sej istället för att rakryggad ta sitt ansvar.

Den ryggraden var full av skit, det visade sig även på en hel del andra sätt. En feg, ynklig, opålitlig och skrytsam tölp.

Men ändå tror jag att han begrep såpass mycket att han skulle få ett helvete i fängelse. Hela hans uppenbarelse var som gjord för att få stryk av medfångarna.
Dessutom skulle han gå miste om sin frihet att vara ute i naturen och all annat kopplat till det. Inte minst det maniska geocachandet.

När han insåg allt detta tog han sitt liv.
Citera
2021-08-31, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Du glömde ostmackan…

ja den också.
Citera
2021-08-31, 12:25
Medlem
■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Den gärningspersonen, eller, de❗
gärningspersonerna vilken, eller vilka som dödsmisshandlade offret L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Beträffande en gärningsperson som nedan skrivits om.

■ Efter den då avslutade dödsmisshandeln bakom bullerplanket på offret L*na Wesstr*m, hade gärningspersonen därefter tagit sig i riktningen väster ut.

■ Gärningspersonen tog sig väster ut ifrån brottsplatsen för att sedan därefter ta sig fram till en annan plats, från den platsen tog det sedan gärningspersonen mellan 1 minut och max, 2 minuter att komma fram till adressen Bet*svägen 14 Bertil i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ På den grund, vilken jag för närvarande står beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m, så är jag tvärsäker på att gärningspersonen tog sig väster ut efter det begångna brottet [ mordet ].

■ Iteration från tidigare skrivna inlägg: St*fan Davidss*n var inte ensam under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m bringades om livet, någon, eller några, var St*fan Davidss*n behjälplig.

■ Tillägg: Kammaråklagaren Å*a H*ding:s tidigare uttalande till allmänheten samt
citat: "St*fan Davidss*n har, antingen ensam, eller i samförstånd med annan person bragt livet om L*na Wesstr*m ... slut citat/

■ 1: ) Fredagen den 11 Maj 2018 besökte St*fan Davidss*n Gust*vsvik:s utomhusgym.

■ 2: ) Måndagen den 14 Maj 2018 och återigen, besökte St*fan Davidss*n Gust*vsvik:s utomhusgym.

■ 3: ) Under den sena kvällstiden den 11 Maj 2018 samt en bit in på dygns-växlingen till Lördagen den 12 Maj 2018 var St*fan Davidss*n ute och Mållganisérade, det blev totalt tre stycken Mållgor under den aktuella natten, poliserna själva, såg aldrig röken av dessa tre Mållgor, dom bara försvann, upp i det tomma intet. Alfons-St*fan, Davidss*n-Åberg, det var en man som kunde många mystiska saker, så mystiska, att polisen inte förstod någonting.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-31, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det kan diskuteras om "blod är tjockare än vatten" men hur menar du att HD har försvarat familjen? Var det när hon ljög och undanhöll sanningen i förhör och i rätten?
Eller tror du att hon verkligen ville ha SD kvar på sluttampen?

Både ja och nej, SOA avgudade mer eller mindre SD så jag tror HD slet med blandade känslor när det gällde SD, ena sidan ville hon hålla ihop familjen och göra sin pappa nöjd, men den andra sidan ville bryta helt med SD därför att hon förstod att SD mördade LW.
Citera
2021-08-31, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Eller också tog han livet av sig för att han inte orkade med att sitta inne för nått han inte gjort. Är nog det enda jag personligen skulle tänka mig att ta livet av mig för, om man blir dömd till ett långt straff för nått man inte gjort
Citera
2021-08-31, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Menar du att datoraktiviteter skulle påverka elförbrukningen?
Nej, så menar jag inte.
Jag menar man kan se om det pågår aktiviter hemma hos en person genom att undersöka elförbrukningen för den aktuella tidsperioden.
Vissa har skrivit att SD använde tårkskåp för att torka skorna(nu ör det iofs bekräftad att han aldrig tvättade skorna). Då kan man se det på elförbrukningen i så fall.
Om han kokade kaffe eller bryggde te då kan man se det på elförbrukningen. Alltså jag menar vardagliga aktiviteter.
Citera
2021-08-31, 13:48
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Eller också tog han livet av sig för att han inte orkade med att sitta inne för nått han inte gjort. Är nog det enda jag personligen skulle tänka mig att ta livet av mig för, om man blir dömd till ett långt straff för nått man inte gjort

Då fortsätter du att kämpa för att bevisa att du är oskyldigt dömd, inte fan tar du livet av dej, titta bara på Kaj Rinna.
Citera
2021-08-31, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Retrospektivt beträffande mordet på L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Den gärningspersonen, eller, de❗
gärningspersonerna vilken, eller vilka som dödsmisshandlade offret L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Beträffande en gärningsperson som nedan skrivits om.

■ Efter den då avslutade dödsmisshandeln bakom bullerplanket på offret L*na Wesstr*m, hade gärningspersonen därefter tagit sig i riktningen väster ut.

■ Gärningspersonen tog sig väster ut ifrån brottsplatsen för att sedan därefter ta sig fram till en annan plats, från den platsen tog det sedan gärningspersonen mellan 1 minut och max, 2 minuter att komma fram till adressen Bet*svägen 14 Bertil i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ På den grund, vilken jag för närvarande står beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m, så är jag tvärsäker på att gärningspersonen tog sig väster ut efter det begångna brottet [ mordet ].

■ Iteration från tidigare skrivna inlägg: St*fan Davidss*n var inte ensam under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m bringades om livet, någon, eller några, var St*fan Davidss*n behjälplig.

■ Tillägg: Kammaråklagaren Å*a H*ding:s tidigare uttalande till allmänheten samt
citat: "St*fan Davidss*n har, antingen ensam, eller i samförstånd med annan person bragt livet om L*na Wesstr*m ... slut citat/

■ 1: ) Fredagen den 11 Maj 2018 besökte St*fan Davidss*n Gust*vsvik:s utomhusgym.

■ 2: ) Måndagen den 14 Maj 2018 och återigen, besökte St*fan Davidss*n Gust*vsvik:s utomhusgym.

■ 3: ) Under den sena kvällstiden den 11 Maj 2018 samt en bit in på dygns-växlingen till Lördagen den 12 Maj 2018 var St*fan Davidss*n ute och Mållganisérade, det blev totalt tre stycken Mållgor under den aktuella natten, poliserna själva, såg aldrig röken av dessa tre Mållgor, dom bara försvann, upp i det tomma intet. Alfons-St*fan, Davidss*n-Åberg, det var en man som kunde många mystiska saker, så mystiska, att polisen inte förstod någonting.

Mvh/JM.

Hej Sherlock! Du vet att rättegången är avslutad och dom fallit? Det bedrivs ingen som helst utredning av fallet. Det finns ingen som helst misstanke mot någon annan person. Allt är avslutat. Förutom i ditt huvud
Citera
2021-08-31, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Han har inte förnekat mordet, har aldrig ens yppat att han är oskyldig
En oskyldig person skulle väl hjälpt till? Visat och inte raderat sin kontakt med den försvunne bästa vännen?
Citera
2021-08-31, 14:03
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nej, så menar jag inte.
Jag menar man kan se om det pågår aktiviter hemma hos en person genom att undersöka elförbrukningen för den aktuella tidsperioden.
Vissa har skrivit att SD använde tårkskåp för att torka skorna(nu ör det iofs bekräftad att han aldrig tvättade skorna). Då kan man se det på elförbrukningen i så fall.
Om han kokade kaffe eller bryggde te då kan man se det på elförbrukningen. Alltså jag menar vardagliga aktiviteter.

Men fortfarande är det i princip omöjligt att säga vilka apparater etc som dragit el.

Om det är säg en sommarstuga som aldrig används på hösten och plötsligt i oktober är det en peak på elförbrukningen då kan man dra en slutsats att någon apparat eller byggfläkt eller vad som helst dragit igång då, till skillnad från kringliggande dagar då förbrukningen är plan, på basnivå.

Jfr ett annat reellt mordfall. Det handlade om en ugn för bränning av keramik. Man kunde konstatera att när den drog igång så kunde man avläsa det på elmätarens listor, med klockslag. Då skulle värmen dras upp till kanske över 1000 grader, kommer inte ihåg exakt, men det var mycket varmt i alla fall.

Om SD tvättar, har torkskåp igång, har lite golvvärme, har diverse prylar på laddning inför resan, kokar kaffe, kollar datorn, tänder lyse när han duschar, vad vet jag, så tror jag att det är i princip omöjligt att särskilja vad som orsakar vilken förbrukning. Inte heller tror jag att förbrukningen kommer att peaka direkt, kanske mer bölja lite grann på en tämligen normal nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in