2021-08-30, 20:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Så var det.
Usch.
Det står att filmen är av ”intim” karaktär.
Jag kallar det hellre av ”vidrig” karaktär.

Hu, undrar vem som han bjöd på den tårtan.

Den bjöd han väl på på sin 43:e födelsedag.
Vi fick inte veta om det var hemma eller inte.

Nu är SD borta från Ratsit. (3 månader har gått sedan han tog livet av sig).
Citera
2021-08-30, 20:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Jag har nog virrat till alltihop. Men det är inte så längesen jsg såg bilden... Hade han tagit bilden på jobbet? Eller hemma hos sig? Hur som är det helt sinnessjukt. Urk.
Ingen fara, helt skruvat mål och stort FUP. Vet inte om han är hemma, det är nog hans egen tårta han fyllde år 5 maj.
Äcklig är han iaf.
Citera
2021-08-30, 21:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hu, undrar vem som han bjöd på den tårtan.

Den bjöd han väl på på sin 43:e födelsedag.
Vi fick inte veta om det var hemma eller inte.

Nu är SD borta från Ratsit. (3 månader har gått sedan han tog livet av sig).

Ja det är svårt, eller omöjligt, att se texten som kunde ge någon ledtråd.

Jag lurar lite på självmordet. Kanske till och med SD började skämmas för att hans otrevligaste sidor blivit allmänt gods. (Det finns nog en anledning att jag började lura på detta just idag, i samband med tårtan…)

Vid ett frikännande kunde han kanske förvänta sej ett skadestånd och det hade han nog tyckt att det var en ganska lagom trivsam hämnd. Han hade fått ge ansikte åt uttrycket ”fnissa och flina hela vägen till banken”.

När han insåg att han dels skulle få sitta i fängelse, dels inte få upprättelse - folk skulle se honom som en snuskig, töntig, ointelligent mördare - och dels inte få pengarna som han förväntat sej, ja, då blev det kanske för mycket.
Citera
2021-08-30, 21:08
Medlem
downloathes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är VE verkligen genusforskare?

Från FUP A 151/45

"Förhöret inleds med att Viveka ombedes presentera sig och området inom vilket hon är
sakkunnig.
Vi veka är utbildad socionom, hon examinerades under 90-talet och arbetade sedan under ett
tiotal år på kvinnojour där hon arbetade praktiskt med våldsutsatta kvinnor. Efter det övergick
hon till att utbilda yrkesgrupper ( exempelvis poliser, socialsekreterare och sjukvårdspersonal)
som möter personer utsatta för våld i nära relation. Sedan ett antal år tillbaka arbetar Viveka
på Göteborgs Universitet som lärare och forskare där hon disputerat inom ämnet "våld i nära
relation". Hennes forskning behandlar primärt uppbrottsprocessen från en relation som
innehåller våld med fokus på vägen ut ur relationen och indirekt varför man stannar kvar samt
varför man återvänder till relationen efter då man lämnat den. Viveka är författare till boken,
"Varför går hon?" som används som kurslitteratur vid utbildning inom ämnesområdet men
även används som underlag för arbete inom ämnesområdet av Socialstyrelsen och regeringen.
Viveka arbetar 50 % forskningsledare inom forskningsprojektet (Västra Götalandsregionens
kompetenscentrum om våld i nära relation) där de studerar dödligt relationsvåld med både
45
Förhör med Enander, Viveka; 2019-11-19 17:05 diarienr: 5000-K574218-18
kvinnliga och manliga gärningsmän och offer.
"

Jag undrar också var någonstans det framställs det i förhör och i rätten att SDs (ex är det) fru har ställt ultimatum att SD ska mörda Lena eller ens haft inflytande över SD eller påverkat SD att begå mordet?

Eller menar du att man borde ha utrett detta?

HD har varit utredd för mordet. Vi vet inte vad man har utrett där, eftersom hon är avskriven och FUP inte offentlig.

Vittnet är inte kallat för att göra reklam för sig, utan ska enbart svara på de frågor som åklagaren eller ev försvaret ställer.

Jag ifrågasatte inte om det Snor-Johan skrivit tidigare i tråden var korrekt. Efter en smärre chock av innehållet i VE’s vittnesmål tog jag det för sanning att hon var genusforskare. VE är mycket riktigt utvecklingsledare och forskningsansvarig på Västra Götalands kompetenscentrum för våld i nära relationer. Vilket i sak inte gör hennes vittnesmål mindre hårresande.

Något ultimatum från HDs sida gentemot SD finns såklart inte nedskrivet och går inte att bokstavligen läsa om i polisens utredning. Läs mellan raderna i vad som sägs under förhör och analysera innehållet så tycker jag det blir ganska uppenbart att det finns åtminstone en överenskommelse dem emellan.

SD upprepar under förhör och under huvudförhandlingen att det var hans önskan att han och HD skulle hitta tillbaka till en sund kärleksrelation, samtidigt är han i förhören tydlig med att redovisa hur han även förklarat för HD att hon inte borde ta honom tillbaka efter det han utsatt sin exfru för (otrohetsaffären). Detta genomsyrar i princip förhören, vilket dels talar för att önskan att återförenas var ömsesidig, men eventuellt talar det även för att SD och HD når en överenskommelse före mordet.

Även det sätt som HD senare försvarar SD i förhör och under huvudförhandlingen talar för en lojalitet utöver det vanliga, som inte har med rädsla att göra. Jag tolkar det som att HD har lovat att skydda SD i förhören så länge deras gemensamma planer om att mörda LW inte avslöjas. Dvs SD ges möjlighet att visa mot vem hans lojalitet verkligen ligger. Ju mer jag lyssnar och analyserar förhören blir jag mer övertygad om att SD och HD planerade mordet tillsammans, SD genomförde mordet, båda ges möjlighet att bevisa varandras lojalitet under rättsprocessen och därefter var tanken att dem skulle sättas på fri fot.
Senast redigerad av downloathe 2021-08-30 kl. 21:15.
Citera
2021-08-30, 21:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Angående tårtfilmen: är det någon som vet vad SD fick för respons av LW efter att han skickat den till henne?
Citera
2021-08-30, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Beträffande St*fan Davidss*n och Yodinnan
[ HD ] samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG
enligt nedan skrivet.

■ 1: ) Det är helt korrekt att St*fan Davidss*n:s kamrat JG har vid mer än ett tidigare tillfälle fotograferat sina egna exkrementer och sedan därefter transmitterat bilden till sin kamrat St*fan Davidss*n.

■ 2 : ) Det är helt korrekt att St*fan Davidss*n tidigare har fotograferat sin härlighet vilandes på en tårta.

■ 3 : ) Det är helt korrekt att Yodinnan [ HD ] tidigare har använt sig av Diazepam för sömnbesvär samt mot ångestsymptom.

■ 4: ) Det är helt korrekt att St*fan Davidss*n:s kamrat JG är lagd åt både génus femíninum så som génus maskúlinum.

Mvh/JM.

Beträffande kålsuparen, kappvändaren, The Joker, Jokermannen…

■ 1: ) Det är helt korrekt att Jokermannen tidigare i tråden uttryckte att Lena fick skylla sig själv att hon blev mördad bakom bullerplanket.

■ 2: ) Det är helt korrekt att Jokermannen tidigare i tråden uttryckte att Lena var en dålig mor eftersom hon inte kunde hålla sig borta från sina digitala enheter.

■ 3: ) Det är helt korrekt att Jokermannen har inbillat sig att han besitter information om vad som hände bakom bullerplanket utöver det som framkommer i förundersökningsprotokollet.

■ 4: ) Det är helt korrekt att Jokermannen är en kappvändare som tidigare i tråden ansåg Stefan var helt oskyldig till mordet på Lena.

■ 5: ) Det är helt korrekt att Jokermannen lider av storhetsvansinne och en stark övertro på sin egen förmåga eftersom han anser sig kunna reda ut saker som inte polisen har klarat av.

■ 6: ) Det är helt korrekt att Jokermannen är en pervers gubbe som är väldigt intresserad av att daska HD på rumpan och är onaturligt intresserad av JG:s avföring.

/MVH Professorn
Citera
2021-08-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downloathe
Jag ifrågasatte inte om det Snor-Johan skrivit tidigare i tråden var korrekt. Efter en smärre chock av innehållet i VE’s vittnesmål tog jag det för sanning att hon var genusforskare. VE är mycket riktigt utvecklingsledare och forskningsansvarig på Västra Götalands kompetenscentrum för våld i nära relationer. Vilket i sak inte gör hennes vittnesmål mindre hårresande.

Något ultimatum från HDs sida gentemot SD finns såklart inte nedskrivet och går inte att bokstavligen läsa om i polisens utredning. Läs mellan raderna i vad som sägs under förhör och analysera innehållet så tycker jag det blir ganska uppenbart att det finns åtminstone en överenskommelse dem emellan.

SD upprepar under förhör och under huvudförhandlingen att det var hans önskan att han och HD skulle hitta tillbaka till en sund kärleksrelation, samtidigt är han i förhören tydlig med att redovisa hur han även förklarat för HD att hon inte borde ta honom tillbaka efter det han utsatt sin exfru för (otrohetsaffären). Detta genomsyrar i princip förhören, vilket dels talar för att önskan att återförenas var ömsesidig, men eventuellt talar det även för att SD och HD når en överenskommelse före mordet.

Även det sätt som HD senare försvarar SD i förhör och under huvudförhandlingen talar för en lojalitet utöver det vanliga, som inte har med rädsla att göra. Jag tolkar det som att HD har lovat att skydda SD i förhören så länge deras gemensamma planer om att mörda LW inte avslöjas. Dvs SD ges möjlighet att visa mot vem hans lojalitet verkligen ligger. Ju mer jag lyssnar och analyserar förhören blir jag mer övertygad om att SD och HD planerade mordet tillsammans, SD genomförde mordet, båda ges möjlighet att bevisa varandras lojalitet under rättsprocessen och därefter var tanken att dem skulle sättas på fri fot.

Rent groteskt om dessa två hade suttit tillsammans och smidit mordplaner. Har svårt att tro att det skulle vara så uberjävligt, men helt omöjligt är det dock inte.

Men det finns en del saker som motsäger din tes, om det nu inte är så att minst en av paret D i och med detta skulle vara en het kandidat till 1a pris för bästa rollprestation på nästa oscarsgala...
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-30 kl. 21:42.
Citera
2021-08-30, 21:39
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det ser ut som att vi är överens om att SD öppnade sin dator 23:32 och kunde knappast slå ihjäl LW samtidigt vilket ser jag som stor framgång!
Det han gjorde näst kommande 51 minuterna är bland annat öppnat en pdf fil 00:00. Enligt honom själv sysselsättningen kunde varit exempelvis att förbereda en macka.

Jag undrar vad du har för agenda med den här tråden, Tydligen så tror du att Steffeponken är oskyldig till mordet på Lena och därför så undrar jag om du är en vän till Steffeponken? som gör allt för att rentvå sin polare. Några sidor bak i tråden så skrev du att det kunde lika gärna ha varit en random rånare som slog ihjäl Lena, nu vet inte jag hur väl bevandrad du är i den kriminella världen men att slå ihjäl en tre barns mor med 17 slag för en sketen telefon är inte en rånares MO. En rånare som går runt med ett järnrör mitt i natten tappar överraskningsmomentet mot sitt offer, och det är väl att överraska offret som är prio nr ett för en rånare. Alla normala människor springer åt motsatt håll om dom möter en person mitt i natten och som dessutom bär på ett järnrör eller ett domkraftsskaft.
Senast redigerad av firebird1974 2021-08-30 kl. 21:41.
Citera
2021-08-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Angående tårtfilmen: är det någon som vet vad SD fick för respons av LW efter att han skickat den till henne?

Är det jag som är blind eller SDs snopp som är så himla liten att den inte ens syns på bilden ?
Citera
2021-08-30, 21:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Rent groteskt om dessa två hade suttit tillsammans och smidit mordplaner. Har svårt att tro att det skulle vara så uberjävligt, men helt omöjligt är det dock inte.

Men det finns en del saker som motsäger din tes, om det nu inte är så att minst en av paret D i och med detta skulle vara en het kandidat till 1a pris för bästa rollprestation på nästa oscarsgala...
Vad tänker du på som motsäger?
Jag har själv inte fördjupat mig i att de planerar ihop, men partners in crime är iofs intressant, de har ju varit ense i döden-frågor innan och beskrivs även som snudd på siameser.

Begreppet anstiftan är i sig på en glidande skala.
You pay, me fix. Mer business.
Sen finns väl ultimatum (ske din vilja, icke min) och bortåt andra hållet är de väl rörande överens att problemet ska bort men en är dirigent. Sistnämnda tangerar dock "tillsammans och i samförstånd" likt Möllerskan.
Citera
2021-08-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det ser ut som att vi är överens om att SD öppnade sin dator 23:32 och kunde knappast slå ihjäl LW samtidigt vilket ser jag som stor framgång!
Det han gjorde näst kommande 51 minuterna är bland annat öppnat en pdf fil 00:00. Enligt honom själv sysselsättningen kunde varit exempelvis att förbereda en macka.

SD skickade ett mail 23.00 och öppnade ett PDF-dokument 00.00. Däremellan har ingen aktivitet från SD skett. Händelsen 23.34 var ingen aktiv åtgärd av SD. Detta enl både tingsrätten och hovrätten, baserat på expertutlåtande.
Citera
2021-08-30, 22:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är det jag som är blind eller SDs snopp som är så himla liten att den inte ens syns på bilden ?

Haha!
Bilden är ju en skärmdump från filmen som är 9 sekunder. Möjligtvis vill någon skona tittarna. 😵‍💫
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in