Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Men hur menar du då? Att en för Lena helt okänd person lyckades lura ut henne till platsen bakom bullerplanket mitt i natten? Hur fick i så fall denna person henne ur bostaden såpass fort att hon inte ens hann slå in presenten till sin yngste son (han fyllde år nästa dag), innan hon plötsligt försvann till denna gudsförgätna plats.
Hon var inte våldtagen, inte rånad.
Varför skulle en random snubbe dessutom massakrera hennes ansikte och huvud med 17 slag (ett beteende vilket tyder på ett starkt hat från en hon kände)?
Det är inte svårt att se att du till varje pris vill övertyga oss övriga här på fb att SD dömdes oskyldig.
Hur går dina tanker? Åt något särskilt håll? Vem har motiv, medel och möjlighet? Vore intressant om du kunde skriva om detta istf att hela tiden hävda att Hovrätten dömde SD felaktigt.
Det är inte säkert att någon lurat ut henne. Hon kanske lämnat bostaden självmant för ett kort ärende.
Så länge mobilen inte är hittad då kan det handla om mobilrån som börjar bli vanlig i mindre städer som Örebro oxå.
Här i Stockholm är rätt så vanligt. Jag blev av mobilen när jag satt i min bil och pratade mitt på dan.
Det kan visst handla om mobilrån.
17 slag mot ansiktet är grymt men det kan hända om offret gör motstånd och gärningsmannen är påverkad.
Jag vill inte övertyga nån och speciellt inte till varje pris.
Jag ser att bevisningen i det här målet består av flera förvirrande historier utan sammanhang som kan knappast binda nån gärningsman till brottet.
Det som jag skriver är min objektiva uppfattning av målet.
Det kunde lika bra hamnat på åkl sidan och tyckt att åtalet och domen är rättfärdigad (som jag har gjort i andra trådar). Men just i det här fallet hittar jag knappt nån anledning att inte ogilla domen och bevisningen.
Något godtagbart motiv för SD att begå mordet har jag inte kunnat hitta i bevisningen heller.
De material som är presenterad som motiv (avundsjuka och separation) passar bäst om SD tagit livet av sin exfru HD.
Det ger ingen förklaring till varför SD skulle begått en sån gärning mot LW.