Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
...
Det är bar att läsa din text nedanför där du beskriver HD, så passar den in på en djävulshona. Du har haft ett antal mindre trevliga epitet på HD, så jag anser inte att jag är dramatisk på något som helst vis.
Vilka mindre trevliga epitet far du efter?
För övrigt pratar jag i sak om vad jag anser är så behåll du ditt "djävulshona" .
Citat:
Ja, och det här har vi siskuterat in till leda. Vi tolkar och tror helt olika.
För mig är det helt osannolikt att man inte skulle bli påverkad av att leva med SD i tjugo år, särskilt som att man också har en psykisk bräcklighet. vi vet också att Lena beskriver situatoiner där SD både ljuger och galightar HD. Sådant går inte förbi utan spår. Vi tror helt olika här.
Jag har aldrig skrivit att hon är opåverkad via att hon levt med SD.
Snarare ATT hon var lätt att manipulera som psykisk sjuk och hon diskuterar som om hon vore en personlig assistent.
Varav jag anser att SD uppvisar autistiska drag mitt i hans feta egoism och hon har garanterat utvecklat ett medberoende via att leva med en rigid, fyrkantig person som är kontrollfreak.
Däremot har hennes passiva roll ett bäst-före-datum varav jag anser att hon byter stil ju "friskare" hon blir.
Det märks tydligt att det är skillnad från 2015 då hon börjar protestera till strikt gränssättning 2017.
Sen är hon otrogen tar ut skilsmässa och flyttar 2018.
Är arrogant och uppvisar jävligt fula sidor.
Attityden vid cachekriget påminner om när hon flyttade. Skrattar och "det skiter väl jag i" ang LW.
Sen är det SD som får krypa för att erhålla hennes gunst.
Citat:
Ditt sätt att vrida på saker så att man inte vet vad man pratar om är extremt manipulativt och energikrävande. Man får verkligen försöka ha koll på vad vi diskuterar om.
Och du är som en reptil med dina kroniska påhopp.
Jag manipulerar och gaslightar inte ett förbannade dugg.
Däremot är jag nog den du får mest mothugg och fortsatt argumentation ifrån:
För att jag köper inte din tes om det hjärntvättade offret HD för fem öre.
Jah ser henne som en högst kapabel person att både starta cachekrig och rövslicka SD med sina kaskader av kärleksförklaringar innan mordet - för att sen vilja slippa honom om hoppas han åker in för mord.
Hon kör dubbelt med två män parallellt.
Hon har ett liknande mönster mot JS som hon frestar å det grövsta, sen fräser hon som en kobra att han kväver henne.
In my own opinion så är HD väldigt kapabel till mycket och hennes hat mot LW är abnormt.
Citat:
Den här meningarna använder du för att visa att HD är skyldig.
Målsägarbiträdet lägger ingen sådan värdering i sitt uttalande, att HD är delaktig.
Hon pekar på SD, inte HD som anstiftare.
Jag anser
inte att målsägandebiträdet anspelar på anstiftare.
Så jävla korkad lär inte en advokat vara i rätten.
Jag anser att SD blev farlig då HD drog för att han har kontrollförlust.
Han tappar samtidigt kontrollen över LW.
Punkt
Exakt som jag skrev:
"
Det är hon som satt marken i gungning och gör kontrollfreaket extra nervös.
När han är på väg att förlora HD blir han farlig."
Men bortom Esters uttalande och om HD är en slug jävel så är skilsmässan ett delmoment i en större plan.
Det är meningen isf att SD ska bli farlig.
HD är glad när han gråter över förlusten. Han är nämligen inte en person som reagerar emotionellt.
För att få SD att vakna och vackla när ingenting annat hjälpt så drar hon isf skilsmässokortet.
Med start redan vid otrohet och med JS som en eventuell spelpjäs som kan utrangeras när han använts klart.
Det är just detta jag sitter och tror att HD är kapabel till.
Att arrangera en plan. För att skaka om SD.
Frågan är sen om det finns mer delmoment och hur delaktig och hur drivande hon är.
Citat:
Varför tror du att Lena undanhåller? Varför kallar du inte Lenas undanhållande till SD om hennes relationer som att Lena är "lögnaktig", "paradoxalt", "dubbelmoral" och allt vad du kallar HDs beteende.
För att jag starkt misstror HD och att hon hoppas att LW är död.
DÄRFÖR ser jag inte HD med blida ögon och kommer aldrig se dem i samma perspektiv.
HD har övertag versus LW.
Citat:
För min del ser jag en mördare som har påverkat Lena till att hon går ner på knäna. det är obegripligt att du tror att HD däremot är den som styr SD helt och hållet och är den som styr honom. HD är helt opåverkade av SDs beteende.
Ja, jag tror det blir ombytta rollen på slutet och SD står med byxorna nere och lång näsa.
Citat:
Till skillnad mot SD så begär HD insyn. Vilket säkerligen inte är så ovanligt om man råkat ut för långa otrohetsaffärer med lögner. Tycker du verkligen att det är konstigt att hon inte litar på SD?
Inte ett dugg konstigt att hon misstror SD.
Jag skrattar däremot åt hennes hyckleri. Åt hennes idiotiska resonemang när hon själv tar en gift man, är otrogen och sen ljuger som en häst travar.
Citat:
Inte om man tror att HD försöker ta sig från SD, genom flytt och skilsmässa. Om man tror att HD vet vad SD är för typ, att han inte är att leka med.
Oavsett om hon ville ta sig från honom är hennes beteendemönster helt irrationellt.
Hon är helt fixerad vid om SD ska vara med LW.
Finns flertal indikationer på att hon inte är varken rädd eller kuvad.
Citat:
"Rätt när till hands att du önskar henne död", skriver SD till HD.
Jag tror att det är SD som har "dödliga" tankar i sitt huvud sedan åratal.
Eftersom HD hoppas på att LW är död/ försvinner för alltid och hatar LW tror jag nog att HD sagt en hel del snarlikt dess innan.
Sen tror jag som sagt att SD inte kan läsa mellan raderna. Han fixar inte finliret. Han är emotionellt halt likaväl som socialt inkompetent. Han ter sig bokstavstrogen likt en autist.
Kombon att driva en sån åt ett visst håll och jiddra om brist på tillit kam bli intressant.