2021-08-30, 10:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
GM tror inte. Han måste haft alibi med barnen.
Tycker det är märkligt att han inte säger det på en gång att dörren står på glänt utan svarar polisen att vi kan koden.
Undrar om dörren stod på glänt överhuvudtaget. Det kanske var ena barnet som sprang in först och överraska och inte stängde efter sig. Sen kommer de andra och tror att dörren står på glänt.
Det kan bli rörlig med många barn som springer runt.

Har du läst det notknapparen skrev? Utskriften från samtalet? Där framgår det tydligt att UW nämner den öppna/på-glänt dörren innan han säger nåt om låset/koden. Menar du att utskriften inte stämmer?

Barnen, EW och NW var vid tillfället ca 14 och 16 år (typ, inte helt hundra på EW) så det är ju inte en skock dagisbarn det handlar om.

Om man lyssnar till förhör med UW och NW råder det ingen tvekan: Dörren stod på glänt när de anlände.
Citera
2021-08-30, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
GM tror inte. Han måste haft alibi med barnen.
Tycker det är märkligt att han inte säger det på en gång att dörren står på glänt utan svarar polisen att vi kan koden.
Undrar om dörren stod på glänt överhuvudtaget. Det kanske var ena barnet som sprang in först och överraska och inte stängde efter sig. Sen kommer de andra och tror att dörren står på glänt.
Det kan bli rörlig med många barn som springer runt.

Nu har du fått svar tidigare i tråden.

"Med så många barn"... det var två barn som var med UW hem till LW på morgonen. Dessutom ganska stora barn, som nog inte har så mycket spring i benen tidig morgon.
Citera
2021-08-30, 10:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Aha, ja den diffen är ju rätt stor. Usch.

För mej är bilden SD i ett nötskal.
Citera
2021-08-30, 10:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
För mej är bilden SD i ett nötskal.
Ja faktiskt. Han är extremt omogen och visar upp det mer i närmre krets. Som damperiet 2004.
Citera
2021-08-30, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Nej jag skämtar inte... SD tog ett kort där hans kuk ligger på tårtan som kollegorna skulle äta av till kaffet (de har ju sagt att han brukar dra snuskiga skämt) Det var någon skribent i tråden som la ut fotot en länk med en bildtagg tror jag det var. Minns inte i närtid det var, men säkert nån i tråden kan hjälpa dig. Fy faan vilken sliskig typ
Den bilden tror jag inte jag sett, vore "intressant"🤢
Citera
2021-08-30, 10:58
Medlem
Citat:
Det var nog tidigare.
Jag tror det var 6 maj 2017.

Tråden är gammal och hänvisar man till maj är det bra att skriva ut vilket år det gäller.
Citera
2021-08-30, 11:03
Avslutad
Citat:
Ja faktiskt. Han är extremt omogen och visar upp det mer i närmre krets. Som damperiet 2004.
Har du hans mer "busiga" bildet? Känner att jag behöver ett gott skratt..
Citera
2021-08-30, 11:16
Medlem
Citat:

Lite nyfiken... hade det med SD:s karriär som dykare eller pilot att göra vid den tiden?
Citera
2021-08-30, 11:30
Medlem
Citat:
Vart framkommer att det är till kollegor?

Det är skickat till LW och visas för HD i förhör.
Datum för klippet gällde nån gång i maj.

Jag har nog virrat till alltihop. Men det är inte så längesen jsg såg bilden... Hade han tagit bilden på jobbet? Eller hemma hos sig? Hur som är det helt sinnessjukt. Urk.
Citera
2021-08-30, 11:32
Medlem
notknapparens avatar
[quote=develi|77076530]
Citat:
Delar upp din massiva text och tar det om cacher separat senare.
Massiva texter har vi lite till mans...

Citat:
▪️Bortom ditt dramatiska ordval om nån djävulshona så ser jag att HD är dubbelbottnad och ljuger hur lätt som helst.

Det är bar att läsa din text nedanför där du beskriver HD, så passar den in på en djävulshona. Du har haft ett antal mindre trevliga epitet på HD, så jag anser inte att jag är dramatisk på något som helst vis.

Citat:
Hennes beteende är också paradoxalt. Hon säger en sak men uppvisar en annan sida IRL.

▪️Jag anser även att sen hon började jobba full tid på sin ord.tjänst våren 2017 och börjar med sina krav, förbud och direktiv så är hon en helt annan person än när SD kunde manipulera henne som psyskiskt nere under isen.
Hon vet om otroheten sen länge men behöver bevis och tidigare har hon inte varit tillräckligt stark.
Hon är IMO allt annat än nån hjärntvättat offer som SD planterar tankar i som du däremot vill ha det till.

Ja, och det här har vi siskuterat in till leda. Vi tolkar och tror helt olika.
För mig är det helt osannolikt att man inte skulle bli påverkad av att leva med SD i tjugo år, särskilt som att man också har en psykisk bräcklighet. vi vet också att Lena beskriver situatoiner där SD både ljuger och galightar HD. Sådant går inte förbi utan spår. Vi tror helt olika här.

Citat:
▪️Faktum är att vad hon än förbjuder så misslyckas hon att få SD trogen.
Eftersom hon hatar LW och vill se henne död så ser jag henne som ytterst suspekt, grad av inblandning är omöjligt att veta, men jag tror det är mer än skyddande av brottsling.
Just för att HD uppvisar att hon är känslokall, utan skrupler i vissa lägen och manipulativ.
Samt i grunden psykiskt sjuk.

En djävulshona i dina ögon?

Citat:
▪️För det andra är det inte nåt lösryckt från målsägandebiträdet.
Hon har helt rätt att SD blir farlig när HD begär skilsmässa.
För att allt ställs nu på sin spets och SD måste göra ett val.
Han står som en åsna mellan två hötappar.
Drömkvinnan med brist på tillit som hatar LW, och LW som i sin tur ställer krav då det inte finns nån anledning att dölja deras relation efter skilsmässan.

Nu vrider du igen på det jag skriver till något som får dig att ha rätt och lägga en skugga på mig. Jag ville understryka att det du skrev, inte var din egen mening, och att du "snott" den som din egen.

Naturligtvis menar jag då inte att det är målsägarbiträdet som har lösrykta meningar!

Ditt sätt att vrida på saker så att man inte vet vad man pratar om är extremt manipulativt och energikrävande. Man får verkligen försöka ha koll på vad vi diskuterar om.

Vad jag menar är att du tar lösrykta meningar från olika ställen, helt tagna ur sitt sammanhang. Som t ex den här meningen.

Den här meningarna använder du för att visa att HD är skyldig.
Målsägarbiträdet lägger ingen sådan värdering i sitt uttalande, att HD är delaktig.
Hon pekar på SD, inte HD som anstiftare.

Citat:
LW har som sagt nått en sorts styrka som är farlig i den situation hon befinner sig, en mischmasch mellan (falsk) känsla av makt och önskan om upprättelse.
Att skratta åt att SD går på det HD ljuger om är inte heller läge.

För att vinna mark så allierar han sig med HD.

Citat:
FEL.
Jag skriver att HD vet att SD brutit mot livslångt kontaktförbud vid skilsmässan.

Jaha, så nu vet HD bara att SD har fortsatt kontakt med Lena?

Jag tycker att jag har läst i inlägg efter inlägg om att det inte är någon "kioskvältare" för HD om otroheten?

Citat:
HD har lögnaktigt bedyrat för SD att de bara är vänner, säger inte att hon varit otrogen och fortsätter pippa med Sillen.
LW tror inte att skilsmässan beror på henne, snarare att hon gått vidare och hon skrattar åt SDs naiva approach ang JS.

Ja, inte tror jag att det är osannolikt att det i grunden länge funnits en mycket dålig relation mellan SD och HD, att deras äktenskap bestått av att SD svikit HD redan i ett tidigt stadie. Han flörtade på ett oanständigt sätt på dykarklubben, medan HD hade jobbigt med förlossningar och skrikande barn. Inte tror jag att det gjorde äktenskpet gott. Så ja, på många sätt tror jag att Lena hade rätt, även om deras relation inte förbättrade situationen.
Sd har flörtat med allt som går att flörta med, och inte varit en "god make" eller god vän eller god medmänniska. Han pratar om "skal" och har en ny kvinna på lut som skulle kunna ersätta HD. Det visar att det äktenskapet inte var något tt bygga på.

HD kanske vet vem SD är i grunden? Att han inte är den som man erkänner till, att man har en sexuell relation med S*illen?
Lena erkände ju inte heller, och vi ser tydliga tecken till svartsjuka från SD mot båda kvinnorna.
Varför tror du att Lena undanhåller? Varför kallar du inte Lenas undanhållande till SD om hennes relationer som att Lena är "lögnaktig", "paradoxalt", "dubbelmoral" och allt vad du kallar HDs beteende.

För min del ser jag en mördare som har påverkat Lena till att hon går ner på knäna. det är obegripligt att du tror att HD däremot är den som styr SD helt och hållet och är den som styr honom. HD är helt opåverkade av SDs beteende.

Citat:
När LW tror att HD gått vidare så underskattar hon hela situationen. Hon fattar inte att HD är fortsatt besatt av henne, att hennes hat är abnormt.
HD är bekymrad initialt över att SD tystnat och inte vill med till USA.
Jag misstänker hon sätter på stora charmen och kärleksbombar innan mordet för att få hon behöver vinna hans gunst.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det är sant. Detta till trots sökte SD i sina loggar smöra för HD på allehanda sätt; t.ex:
180324 https://coord.info/GLV9TYET, https://coord.info/GLV9V61Q
Notera den rättfärdiges oskyldiga uppsyn - Den senare loggen har en bild endast i galleriet (HD + syster m. man).

Påminde in i det sista om 10-åriga bröllopsdagen:
https://coord.info/GLX1WC7K - Bild äv. i galleriet.

Trots SD:s offensiv tillbringade HD sin lediga tid tills. med Si**en:
180820 https://coord.info/GLX0GCB1 HD i E-köping
180821 https://coord.info/GLX0GCYY

Citat:
Det förefaller inte som om SD begriper detta alls, för att HD i huvudsak kör brist-på-tillit och att han snokat i hennes konton.

Vilket är absurt eftersom hon gjort exakt likadant, dvs snokat i SDs konton vid otrohet.
Hon förfasas även om att han stänger ner Google så att hon inte kan se vart han rör sig.
För huur ska hon då kunna återfå tilliten säger hon.
Fortsättningsvis döljer hon att hon poppar med JS och ljuger SD rätt i trynet.

Till skillnad mot SD så begär HD insyn. Vilket säkerligen inte är så ovanligt om man råkat ut för långa otrohetsaffärer med lögner. Tycker du verkligen att det är konstigt att hon inte litar på SD?

Det som är konstigt är väl att hon inte kan lämna honom för gott.

Citat:
Ergo:
Hon har krav på SD som hon själv inte anser han ska ha.
Hon är otrogen och falsk som SD.
Det är dubbelmoral så det visslar.

Inte om man tror att HD försöker ta sig från SD, genom flytt och skilsmässa. Om man tror att HD vet vad SD är för typ, att han inte är att leka med.

Vad vet du vilka tongångar som har gått mellan dom?

"Rätt när till hands att du önskar henne död", skriver SD till HD.
Jag tror att det är SD som har "dödliga" tankar i sitt huvud sedan åratal.

Jag tror (spekulation) att det är SD som mantrar in det här, så att det till sist blir en sanning i HDs huvud. Hon har som man kallar det "internaliserat" hans sätt att se på verkligheten och Lena i sitt inre.

SD använder det här som en slags skuldförsjutning, en ursäkt för sig själv, för att bortförklara varför Lena måste dödas. "Mot min vilja".
Citera
2021-08-30, 12:09
Medlem
■ Beträffande St*fan Davidss*n och Yodinnan
[ HD ] samt St*fan Davidss*n:s kamrat JG
enligt nedan skrivet.

■ 1: ) Det är helt korrekt att St*fan Davidss*n:s kamrat JG har vid mer än ett tidigare tillfälle fotograferat sina egna exkrementer och sedan därefter transmitterat bilden till sin kamrat St*fan Davidss*n.

■ 2 : ) Det är helt korrekt att St*fan Davidss*n tidigare har fotograferat sin härlighet vilandes på en tårta.

■ 3 : ) Det är helt korrekt att Yodinnan [ HD ] tidigare har använt sig av Diazepam för sömnbesvär samt mot ångestsymptom.

■ 4: ) Det är helt korrekt att St*fan Davidss*n:s kamrat JG är lagd åt både génus femíninum så som génus maskúlinum.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-30, 12:21
Medlem
Lyssnade just på en pod om detta mord och vill läsa mer. Ska ge mig på länkarna i början av tråden när tid ges.
Undrar, även om det kanske inte spelar större roll, GW kritiserade polisarbete i första skedet av detta mord. Hur har han senare ställt sig till detta gällande skuld osv. Är det något som är känt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in