Asso jag fattar seriöst inte.
Har de flesta skjutningar att göra med blåsningar mellan parter inom leveranskedjan från knarkproduktion till slutkund, eller handlar det mest om hämnd pga mobbning och onödiga, kaxiga dispyter utanför tunnelbanespärrarna?
Har det ens med droger att göra? Kan det vara relaterat till nåt annat? Den kriminella världen är ju inte bara droger utan restaurangfiffel, asylhandläggare på migrationsverket, diverse företagsupplägg, målvakter, bedrägerier..
Jag är inte insatt men hörde om rånbytet i täby, det förstod jag, men alla hundratals skjutningar och den senaste nu...
Vad fan handlar det om? Är folk seriöst villiga att sitta 20 år i bunker för att mörda en somalier, kurd eller afghan? Varje dag i afrika bajsar de ut 100 000 somalier i minuten, ska man offra sitt liv för en enstaka i järva?
Är det sant att gängkriminella torpeder leker iskalla men egentligen är de fyllda med skam, nedknarkade, självmordsbenägna incels utan mening med livet?
Varför inte bara gå vidare med livet ifall en råttunge mördar ens bror? Fattar hur det känns att ha en somalier som under flera års tid grovt förnedrat ens kurdbror typ eller vice versa, då måste hämnd utkrävas rent känslomässigt, men vill man också hamna i graven? Somalierna är alltid fler och genetiskt överlägsna.
HSL har uppenbarligen blivit så stora i hela Sverige att vi ser imploderingen kötta sönder en del, men why though. Låt grabben jobba 12 månader, skaffa kreditvärdighet och sedan ta lån 300k? Alla kommer överens, klart. Varför mörda för en skuld på 20 lax? WTF
Absolut sjukaste var ju Chihab från Vårbynätverket som detonerade bomber på en person som han trodde snott "Chihabs bil", men egentligen var det polisen som bogserat bort den pga felparkering typ.