2021-08-29, 23:16
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det är ju inte av en slump som Binninge begärde tresits. Det kommer inte att finnas någon nämndeman utan målet kommer att avgöras av tre lagfarna domare (Aktbilaga 49). Med tanke på att nämndemän alltid har en uttalad politisk hemvist är det klokt att utesluta dem.

Det är värt att fundera vilka kopplingar det kan finnas mellan domare vid Uppsala Tingsrätt och Livets Ord, precis som man kan fundera på Katrin Björklunds eventuella koppling till Livets Ord. Det får inte finns några som helst misstanke när det gäller domarna.

Och när menar du att nämndemän dömer i fastighetsaffärer?
2021-08-29, 23:19
Medlem
"Det får inte finnas någon som helst misstanke när det gäller domarna."

Icke att förglömma så är det Esbjörns advokater som har blivit prickade av advokatsamfundet för otillbörlig påverkan på domstol.

Som vanligt är det på Esbjörns sida vi hittar skumrasket. Vi får hoppas att de kontrollerar domarna noggrant, så vi inte får en eller flera domare som står med en eller flera fötter i någon av pedofilens organisationer eller ringar, eller som tar emot mutor från Esbjörns nuvarande knattelagsadvokater.

Tänka sig vad konstigt att inte IQ-daggmask-DoraF & co. oroar sig för det
2021-08-29, 23:24
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Och när menar du att nämndemän dömer i fastighetsaffärer?
Du har rätt i att nämndemän inte dömer i tvistemål gällande fastigheter. De kan dock finnas med i andra tvistemål.

I det här fallet kunde det ha räckt med en lagfaren domare i stället för tre.
2021-08-29, 23:26
Medlem
Citat:
Eftersom du inte vet vad punkt 2 och 3 innehåller utan måste fråga mig föreslår jag att du läser stämningsansökan igen. Den återfinns I aktbilaga 1.

Som vanligt förstår du ingenting, inte ens den allra enklaste svenskan.

Frågan var alltså vad du tror att punkt 2. och 3. är. Eftersom du tydligen inte heller förstod varför frågan ställdes, så kan jag meddela att det var mot bakgrund att du påstår att Ebba inte för någon fullgörelsetalan. Eftersom 2. och 3. är just detta, så undrar jag vad du, IQ-daggmasken, tror att de är.

Som sagt, jag förstår din mållöshet och dina imbecilla svar. Du känner dig precis så jävla korkad som jag påstår att du är, när du sitter och skriver detta trams bara för att undvika att svara på frågorna som blottar alla lögner och felaktigheter du vet att du skriver. Ingen skön känsla du sitter med där, din genomskinliga daggmask till korkskalle. Mer genomskinlig idiot än dig finns nog inte.
2021-08-29, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
En extremt skum överföring, ingen vettig människa betalar 3,6 miljoner utan att få någonting alls i utbyte.
Man får vara enormt korkad för att inte förstå det.
Alldeles rätt. Ebba betalade inte in 3,6 miljoner och får därför ingenting i utbyte.
2021-08-29, 23:34
Medlem
Att det är tre domare i detta målet är väl alldeles utmärkt. Bägge parterna önskade detta, som vanligt visste pedofilen och Esbjörn inte vad de gjorde, det gjorde däremot Ebbas ombud.

Nu har vi tre domare istället för en. Det innebär att risken för fel minskar avsevärt. Det i sin tur gör att det blir betydligt svårare att få prövningstillstånd för en överklagan, och alldeles särskilt svårt när de tre domarna, som i detta fallet, kommer vara överens om domslutet.

Att det är en tresutten rätt innebär alltså att vi i princip är garanterade ett avslut på denna tvist efter huvudförhandlingen om två knappa månader.
2021-08-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Alldeles rätt. Ebba betalade inte in 3,6 miljoner och får därför ingenting i utbyte.

Jag är inte alls förvånad att du inte alls förstått att orsakssambandet är det omvända, vilket också framgick av inlägget du replikerade och citerade. Men det är ok, jag vet att du är ungefär lika korkad som DoraF.
2021-08-29, 23:40
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Ja, att du är ett troll är ingen nyhet. Vadå, trodde du inte att vi visste det? Sanslöst taskig självuppfattning du har.
Fint drag i den va släppte dig och låter nog bli dig fortsättningsvis då du är för lättviktig och dessutom stereotypt ointressant

Citat:
Jaha, så nu kallar du din egen "kvinna" för en bondfångarfitta också. Ja, jag sa ju det, att det är sådana du tycks omge dig med. Du gav mig rätt direkt. Tack!

Vet din kvinna om att du kallar henne för bondfångarfitta? Du verkar ju tycka att det är nedvärderande, så det är ju lite illa att du outar din egen "kvinna" som en sådan. Tvivlar för övrigt på att hon är din "egen". Hon delar nog dig med flera, som den bondfångarfitta hon tydligen är. Eller rättare sagt, du delar henne med många. Glöm inte att pumpa upp henne bara, så bitter som du förefaller verkar inte ens din egen bondfångarfitta hålla luften i fyra sekunder.
Är du så här otroligt korkad eller försöker du dig? Förvisso sak samma eller samma sak och så lämnar jag det så. Nja, en sista släng ska du få - he he du förstod nog träffade mitt i prick

Citat:
Tja, Esbjörn berättade ju att han tyckte att Ebba uppvaktat honom och att han trodde att de hade en relation, och det var ju han som gick hem till henne på kaffe, han trodde väl det skulle bli mer än kaffe. Så Esbjörn verkar vara lite som dig, en som gillar bondfångarfittor, han har ju redan några i sitt harem, men de är väl för gamla kan tänka.
Se här - du är alltså införstådd med att Ful-Ebba använt sin bondfångarfitta fullt ut mot den gamle. var tvungen skryta med det också

Citat:
Ja, det var väl det jag trodde, att du är en sådan bondfångarfittefluktare som tycker att barnvåldtäktsmän, pedofiler, och kvinnomisshandlare är hedervärda. Du ser upp till pedofiler alltså. Ja, det var väl så att du var tjenis med peddot också. Hänger ni i samma pedofilringar eller?
Kan dig utan å innan nu din jesusonanist - du vet att INGEN - inte ens den värste kristusidioten från Livets Ord eller KD tror på det du skriver här å ändå tar du dig till med det Du är ju för fan inte fulfittans sänke utan rätt å slätt ett "ankare" omöjligt för henne att lyfta från bottendyn. Fortsätt så å sug fast både henne och dig, ja hela jesusdårskapet så ni en gång för alla försvinner från svensk politik.

Citat:
ja, hans "juridiska kunskap" har ju verkligen visat sig "omfattande" och som avhoppad och ljusskygg fattiglapp kommer han ju verkligen att bli Ebbas fall Ebba ska ju hanka sig vidare ja. Låt se nu. Pedofilen, 0kr i inkomst, hundratusentals kronor i skulder hos fogden, kan inte ens äta mat på restaurang längre för de tar bara kreditkort och något sådant har inte peddot. Ebba stadiga 140 000kr i månaden, hyfsat ok för att hanka sig fram får man väl ändå säga.
De 140k i mån lär bli ett minne blott när väl rättvisan o folket sagt sitt.
2021-08-29, 23:44
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Inga nämndemän i detta målet.

Hur menar du att vi skulle pröva domarnas politiska hemvist?
Inkvisitionens dagar är över även m IQ-amöbor som du inte har fattat det.
Det vore ju faktiskt på sin plats att just domare vore tvungna att deklarera sin politiska hemvist.
2021-08-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ja, hur kan det komma sig att inte fastighetsmäklaren Erik Hedlund på Notar som gjorde en gratisvärdering ( får man förnoda) inte skrev köpehandlingarna? Det hade ju varit det naturliga att ge honom uppdraget eftersom han redan var bekant med fastigheten. Vägrade han eftersom han visste att säljaren var en 81-årig man? Eller blev han inte tillfrågad av Ebba? Hursomhelst, så duckade Ebba direkt insyn av en utomstående person som hon inte kan kontrollera.

Jag funderar över underpriset, och hur man resonerar när man kommer fram till det priset. Att Theo på Sjönära inte hade spärrar är mycket talande om vad slags filur han är, när han vet att Esbjörn är en åldring. Att han inte är inkallad som vittne när köpeskillingen finns på Mäklarbyrån Sjönäras köpeavtal säger mer, än om han skulle bli kallad och för att höras om 3.9 miljoner är ett korrekt marknadspris. Jag är inte säker, men har inte Binninge anmält honom till Mäklarsamfundet?

Det är intressant att Erik Hedlund på Notar inte anlitades, eftersom han är utomstående, och mäklare på orten.
2021-08-29, 23:57
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag funderar över underpriset, och hur man resonerar när man kommer fram till det priset. Att Theo på Sjönära inte hade spärrar är mycket talande om vad slags filur han är, när han vet att Esbjörn är en åldring. Att han inte är inkallad som vittne när köpeskillingen finns på Mäklarbyrån Sjönäras köpeavtal säger mer, än om han skulle bli kallad och för att höras om 3.9 miljoner är ett korrekt marknadspris. Jag är inte säker, men har inte Binninge anmält honom till Mäklarsamfundet?

Det är intressant att Erik Hedlund på Notar inte anlitades, eftersom han är utomstående, och mäklare på orten.
Jo men Ebba tänkte ju såklart på den gamles bästa och såg till å tjäna in vad Anticimex kostade honom
2021-08-30, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Eftersom han endast haft ett skrivuppdrag, så är varken värdering eller priset något han har haft någonting med att göra… Det är helt ointressant att höra hans vittnesmål, vilket båda parter uppenbarligen tycker eftersom ingen av dem har kallat honom…

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in