Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Jag är förundrad hur du tror dig kunna använda matte för att räkna på något du inte ens kan föreställa dig(en 5000 mil lång platt yta) - och hur något skulle se ut sett från ditt perspektiv, om det låg längst med den här ytan.
Va?
Jag konstaterade bara att om din hypotetiska bordsyta är är platt och plan så bildar ytan och betraktarens ögonhöjd en rätvinklig triangel med basen 5000 mil och höjden 1 meter (om ögonhöjd är 1,75 meter och borden är 0,75 meter högt). Vinkeln mellan ytan och betraktarens siktlinje mot krukan (hypotenusan) kan då beräknas med hjälp av trigonometriska funktionen Tangens och eftersom vinkeln inte blir noll befinner sig krukan inte i ögonhöjd.
Menar du att grundläggande trigonometri inte gäller i din värld eller har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Jag skulle påstå att dålig debatt-teknik är att försöka slingra sig ur frågor utan att svara på dem.
...men sån är ju inte Dendummasillen så svara nu på frågan här ovan.
Att du helt undviker svara på de frågor jag ställt gällande dina lögnaktiga påståenden är inte dålig debatt-teknik utan ren och skär falskhet.
↓
(FB) Flat Earth--Jorden är platt
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Väldigt många av oss är föredetta ateister som genom vetenskapliga metoder ej kunnat bevisa en rund jord. Jag inkluderat.
Vilka vetenskapliga metoder använde du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
min avsikt är att visa på hur de bevis som används för att övertyga människor om jordens runda form, är högst bristfälliga enligt en vetenskaplig metod.
Snart två år sedan nu.
Tänker du börja snart?