2021-08-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

■ Har verkligen SD/HD talat om att mörda som Du skriver?

■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men, jag har ändå, trots detta, hoppat in och svarat på ditt inlägg.

■ @Tufsankatt, finns det en möjlighet att få lov till att ställa en allvarlig fråga till dig utan att du därefter skriftligen flyger fram som en ilsken svart bålgeting med ett bagage fyllt av persiflage ?

■ Här kommer frågan: Har du @Tufsankatt verkligen läst dig igenom hela det tidigare skrivna förundersökningsprotokollet ?

■ Har du därtill också, sett över allt det som finns vid sidan av förundersökningsprotokollet beträffande St*fan Davidss*n och HD, L*na Wesstr*m samt därtill också JG ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-29 kl. 13:26.
Citera
2021-08-29, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Därför att du och dina kompisar ljuger för att försvara henne. När ni slutar sprida era lögner så behöver jag inte längre säga emot er.

Därför att jag inte bryr mig om vad ni tycker.

Nu är du där igen. Berätta. Vilka lögner ?
"Då behöver jag inte lägre säga emot er". Somm ett barn i trotsåldern?

Du försvarar dina ständiga rpå den brutalt mördade Lena med att du gör det för att du inte bryr dig om vad "vi" tycker. Jaha, därför?

Vi befinner oss väl inte i ett gängkrig! Eller är det så du ser på saken?
Citera
2021-08-29, 12:56
Medlem
Skibladners avatar
Hur fan orkar ni?
Sjukliga behov av att gräva i ett mordfall som sedan länge är uppklarat.
Senast redigerad av Skibladner 2021-08-29 kl. 12:58.
Citera
2021-08-29, 13:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Apropå ev besök i HD:s bostad 14/5 2018:
Redan i september 2019 fotograferas golvbrunn där.

Jag tänkte också passa på och förtydliga något jag skrev i ett tidigare inlägg som handlade om skilsmässan mellan SD och HD:
Det var en uppgift att skilsmässan gick igenom under januari (?) 2019. Jag skrev då i en replik att HD säger att det var under hösten 2018. Nu lyssnade jag ordentligt, och hon säger att fullföljandet ”skickades in” under hösten 2018.

Inte vet jag hur lång handläggningstid det är, men då kanske det stämmer att de rent tekniskt var gifta fram till början av 2019.
Citera
2021-08-29, 13:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Hur fan orkar ni?
Sjukliga behov av att gräva i ett mordfall som sedan länge är uppklarat.

Men alla frågetecknen är ännu inte uträtade.
Långt därifrån!
Citera
2021-08-29, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Frågan är ju: VARFÖR sitter ni här överhuvudtaget, varenda dag, och tjatar om det här? Vad är målet?

För att det fortfarande finns en del frågetecken runt mordet som behöver rätas ut. Det är iaf därför jag är kvar här.
Citera
2021-08-29, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Att den tekniska utredningen kunde hitta SDs DNA på BOs ring men samma utredning kunde inte alls hitta några spår av SDs DNA på BOs hand (alltså samma hand som ringen sitter) är bara en av märkvärdigheterna bland 100 tals andra märkvärdigheter och luckor i åkl bevisning.
Det är fullständigt underligt att döma en människa till 18 årsfängelse för mord utan att ens kunna bevisa något spår av gärningsmannen på brottsoffrets händer!
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta.

Det finns inga märkvärdigheter och luckor i bevisningen, men alla tekniska detaljer är kanske inte så lätta att förstå.

DNA prov på händer tas normalt på ringar och under naglar där det kan finnas en koncentration av gärningsmannens DNA. Man tar normalt aldrig ett prov på brottsoffrets själva hand där offrets DNA kan förväntas dominera över alla förekomster av gärningsmannens DNA.

Du gör samma typ av antagande när det gäller gärningsmannens skor där du förutsätter att om det finns DNA fynd på bara den ena skon, men inte på den andra så är bevisningen fel. Du antog också att eftersom skorna inte var nedblodade så kan de inte ha varit på brottsplatsen.

I själva verket är det gärningsmannen som avgör vilka föremål som varit på brottsplatsen som ska kastas och vilka som kan göras rent om de redan från början såg rena ut. Skor är också lättare att göra rena än tex bakluckan på en bil eller ett lägenhetsgolv. Om man snörar upp dem och borstar av dem mellan tvätt och sköljningar så är det snart bara plösen kvar som fortfarande kan innehålla tillräckligt med DNA.

Sedan är det inte ringen och skorna som ensamma utgör den fällande bevisningen utan också de tidigare mordhoten, händelserna närmast före mordet, den tekniska bevisningen med ringen, kjolen, skorna, tvättmaskinen, mobilen och inloggningen på morgonen samt händelserna efter mordet.
Citera
2021-08-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig @JokerMannen, men, jag har ändå, trotts detta, hoppat in och svarat på ditt inlägg.

■ @Tufsankatt, finns det en möjlighet att få lov till att ställa en allvarlig fråga till dig utan att du därefter skriftligen flyger fram som en ilsken svart bålgeting med ett bagage fyllt av persiflage ?

■ Här kommer frågan: Har du @Tufsankatt verkligen läst dig igenom hela det tidigare skrivna förundersökningsprotokollet ?

■ Har du därtill också, sett över allt det som finns vid sidan av förundersökningsprotokollet beträffande St*fan Davidss*n och HD, L*na Wesstr*m samt därtill också JG ?

Mvh/JM.

Nu ställde jag en fråga till en annan ts... du väljer att svara, men dock inte på frågan jag ställde till hen.
Ställt frågor direkt till dig nu ett antal ggr... som du valt att inte svara på!

Ps Trots stavas med ett t Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-08-29 kl. 13:17.
Citera
2021-08-29, 13:15
Medlem
Citat:

Jag bad dig bara att sluta klippa mina inlägg!

■ 1: ) Kanske kan du lägga på minnet att jag har "Tufsankatt" som namn inte "Tuffsankatt" som du här skriver! (Detta eftersom du verkar tycka att det är av betydelse, med tanke på ditt inlägg till en annan ts).

■ 1: ) OffTopic: Jag tänker inte be om ursäkt, däremot sagt, så har jag nyligen redigerat användarnamnet @Tuffsankatt till det korrekta @Tufsankatt i inlägget #146.583 (12:17).

■ OnTopic: Du anser till punkt och pricka, att Yodinnan [ HD ] aldrig någonsin, på ett eller annat sätt haft sina fingrar med i spelet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m bragtes om livet bakom ett bullerplank ?

■ Du anser även, att St*fan Davidss*n:s kamrat JG, inte på något sätt kunde ha varit sin kamrat St*fan Davidss*n behjälplig, detta, varken en kortare tid före det att mordet ägde rum bakom bullerplanket och även en tid efter det, att mordet hade begåtts bakom bullerplanket ?

■ Du anser också, att den storstädningen vilken ägde rum i St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*svägen 14 Bertil samt under Fredagen den 25 Maj 2018, förflutna med 11 dagar efter det att L*na Wesstr*m bragts om livet, tillika sagt, 6 dagar förflutna efter det att den avlidna människokroppen hade upptäckts bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018.

■ Enligt ovan skrivet: Du anser på det bestämdaste, att den storstädningen i St*fan Davidss*n:s hus gjordes endast av naturliga skäl ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-29 kl. 13:18.
Citera
2021-08-29, 13:18
Medlem
firebird1974s avatar
Vilken dålig stämning det har blivit här i tråden.
Citera
2021-08-29, 13:22
Avslutad
Citat:
LW, SD, HD bor nära brottsplatsen, däremot bor JG en bra bit bort (på andra sidan stan).
JG bor längre bort, men de andra tre bor väldigt nära. För att inte tala om SD och UW, LWs tidigare hem
Citera
2021-08-29, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det var under förhör, när HD var insatt på ny medicin/ökad dos, lite flummig.. av den bipolära medicinen som hon ska äta för resten av livet mot tillfälliga insomningsbesvär

HD kunde inte utsättas för förhör utan medicinen. Men hon kunde heller inte fungera MED medicinen... Så bra att kunna ta till lipen och på så sätt behandlas med silkesvantar slippa att bli ifrågasatt.

Om hon hade svarat på de enklaste frågor så hade iaf min inställning till henne sett helt annorlunda ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in